Tuplien paineistamisesta vielä...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tuplien paineistamisesta vielä...

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Su Marraskuu 13. 12:20:00 2005

Onko tullut vastaan valmiita koteloita, että sais dellortot paineeseen?
Kellään kuvia?
Vai onko parempi jättää kaasarit kotelon ulkopuolelle ja tehdä tarvittavat tiivistykset?

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: Tuplien paineistamisesta vielä...

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Marraskuu 13. 12:37:31 2005

Over Head Man kirjoitti:Onko tullut vastaan valmiita koteloita, että sais dellortot paineeseen?
Kellään kuvia?
Vai onko parempi jättää kaasarit kotelon ulkopuolelle ja tehdä tarvittavat tiivistykset?
En kyllä ole moista koteloa nähnyt! Mutta saahan noihin kumipinnotteisia neulaventtiileitä. Eli minä ainakin tekisin niistä kaasuttimista paineistetut ennemmin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Marraskuu 13. 12:59:23 2005

Jos vaan vakio tiivisteet on kunnossa niin kestää 1bar ahtoja kusematta.

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Su Marraskuu 13. 20:20:28 2005

asia selvä. kiitoksia 8)

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Marraskuu 14. 14:09:44 2005

ytte kirjoitti:Jos vaan vakio tiivisteet on kunnossa niin kestää 1bar ahtoja kusematta.
Koskeeko tuo myös Weberin DFTH kaasaria? On tuossa pienimuotonen remmiahdinprojekti käynnissä ja polttoaineensyöttöä siihen mietin.

Ahtoa ei oo tarkotus antaa kovinkaan paljoo kun kone muuten vakio 2litr. ohc.
#764

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Marraskuu 14. 16:33:24 2005

Axeman kirjoitti:
ytte kirjoitti:Jos vaan vakio tiivisteet on kunnossa niin kestää 1bar ahtoja kusematta.
Koskeeko tuo myös Weberin DFTH kaasaria? On tuossa pienimuotonen remmiahdinprojekti käynnissä ja polttoaineensyöttöä siihen mietin.

Ahtoa ei oo tarkotus antaa kovinkaan paljoo kun kone muuten vakio 2litr. ohc.
Kyseessä vissiin jotkut pystymallit?

Jos on muovikohot, läppäakseli timmi, tiivisteet kunnossa ja muutenkin järissään, niin en nää estettä miks ei toimis.

Tällä hetkellä kaverin oon tehny kaverin bemaria ja siinä on vakio 131:n fiiun weberi. Ahtoja vaatomattomasti 1.2bar ja toimii, mitä ny vähä rikkaalle vielä vetää koska toisio läppä aukiaa liian aikasin. =)

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Marraskuu 14. 16:46:47 2005

Mulla kyseessä kakslitrasen koneen vakioweeberi.

Tuli tuossa mieleen että kuinkahan tuo pelaa kun tuo tyhjäkäynninsäätö tapahtuu tuossa sähkösesti ja toisiokurkku vissiinki aukeaa alipaineella. Ja nythän tarkotus on poistaa tuo alipaine imusarjasta kokonaan ja saada sinne ylipaine... :roll:

Saa nähä miten pelaa...
#764

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Marraskuu 14. 17:07:53 2005

Niin se on se kaasari. Eihän siinä enää toisiokurkku aukeis ollenkaan ellei sitä saa patenoitua mekaaniseksi. Tyhäkäyntihomman en usko muuttuvan.

Tuon toisiokurkun aukamiskohdan kanssa saa vaan hetken säätää, mutta jos tekee niin että ruuvia kiertämällä voi säätää sen aukiamiskohdan niin sittenhän sen saa nopeasti kohdilleen.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Marraskuu 14. 19:05:31 2005

Niin siis se alipainetoiminen 2-kurkku menee alipaineella kiinni. 1-kurkun mekanismi rajottaa sen kakkosen aukeamista ja jousivoima vetää sitä koko ajan auki. Sitten ku ajetaan liruttelemalla niin vakuumit vetää sitä kiinni.
Mut jokatapauksessa kaikki alipaine tinkelit on hanurista, mekaaniseks se ois hyvä tehä... :roll:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Marraskuu 15. 13:19:40 2005

Fullspeed kirjoitti:Niin siis se alipainetoiminen 2-kurkku menee alipaineella kiinni. 1-kurkun mekanismi rajottaa sen kakkosen aukeamista ja jousivoima vetää sitä koko ajan auki. Sitten ku ajetaan liruttelemalla niin vakuumit vetää sitä kiinni.
Mut jokatapauksessa kaikki alipaine tinkelit on hanurista, mekaaniseks se ois hyvä tehä... :roll:

Jaa et se toimikin niin päin :oops:

Taas opin uutta :D Jeeeeee..
#764

Vastaa Viestiin