Kylmän ilman vaikutus seoksiin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Kylmän ilman vaikutus seoksiin

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 20. 15:21:05 2005

Tuossa alkanut kiusata nuo seokset siten ettei normaali oloissa saa matka-ajossa seosta riittävän alas tai sitten tyhjäkäynti on tolkuttoman laihalla.Kuinkas paljon tuo imuilman viileys vaikuttaa seos käytökseen tuossa cossun ruiskussa ? Sama ongelma tuli edellisessäkin autossa ilmi kun ilmat meni pakkasen puolelle tuollaisella isolla cuulerilla.
Ensin tuli mieleen että tuo oma 4-lisäsuutin systeemi on käynnyt tuon boxin voimille mutta boxin vaihdolla ja suuttimien pois kytkennällä ollut mitään vaikutusta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ti Marraskuu 22. 11:33:18 2005

viileempää ilmaa,enemmän happea=laihaseos.koeta peittää hiukan välijäähdytintä,olen huomannut saman asian omassa autossani vaikkei olekkaan turbiini vekotin.olen vaan vetänyt seokset aika laihalle matka ajo nopeudessa ja nyt kun ilmat viileni niin ei meinaa tulla ajosta mitään jos ei hiukan rikasta seosta.mulla kun ottaa sierra imuilman ihan keulasta suoraan kylmää ilmaa.tosin parempihan olis jos sinä saisit sitä himpun verran rikkaammalle..
irc galleria voicecoil

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Marraskuu 22. 20:13:09 2005

Eikös systeemi osaa säätää seota? Vai eikö siellä ole imuilman lämpötila anturia?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Marraskuu 22. 21:30:41 2005

Kyllä Cossussa minusta imuilma-anturi on! Voisko olla, että virityslastu ei huomioi tuota imuilman lämpöä? :roll: Mulla ainakin stg1 lastulla seokset kohdallaan, vaikka onkin hillitön cuuleri. Mutta näinhän se on, että ilma kylmempi --> enempi happea. Ennen vanhaan oli kisareissuilla pakissa suutin paketit valmiina eri pakkaskeleille! 8)
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Marraskuu 25. 13:21:20 2005

Vika ilmeisesti majailee tuossa lastussa.Vaihdoin vakio lastulla olevan boxin paikoilleen ja nyt seokset menee niinkuin pitääkin vaikka on 380cc suuttimet ja 3bar mappi paikoillaan.Ainakinseos mittarin mukaan pitäisi kulutuksen tippua huomattavasti tuosta 15-20L mitä vei ilman polkemista.Nyt seokset pysyy matka-ajossa mittarin mukaan tuossa lambda 1.01-1.05 välissä nätisti.
Hupa moodiin auto näillä eväillä saadaan pelkällä boxin vaihdolla,vaikka ei tuolla nytkään tarvitse tien tukkona olla.Kaksi vaiheinen käytös nyt,1000-3750 suht normaali käytöksinen ja ennen 4000 tulee potku ahteriin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 25. 15:32:09 2005

paperman kirjoitti:Kyllä Cossussa minusta imuilma-anturi on! Voisko olla, että virityslastu ei huomioi tuota imuilman lämpöä? :roll: Mulla ainakin stg1 lastulla seokset kohdallaan, vaikka onkin hillitön cuuleri. Mutta näinhän se on, että ilma kylmempi --> enempi happea. Ennen vanhaan oli kisareissuilla pakissa suutin paketit valmiina eri pakkaskeleille! 8)
Kyllä sen täytyy se ottaa huomioon.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Marraskuu 25. 17:44:53 2005

Josko se anturi sitten olis paskana. Ainakin niitä menee aika paljon "noku" voorteissa. Mahtaakohan cossussa olla ja ihan se sama anturi. Ainakin lähes kaikissa muissa on. Vai olisko tossa sitten ihan oma jos on weberin ecu??
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Marraskuu 25. 17:51:01 2005

TeRoK kirjoitti:Josko se anturi sitten olis paskana. Ainakin niitä menee aika paljon "noku" voorteissa. Mahtaakohan cossussa olla ja ihan se sama anturi. Ainakin lähes kaikissa muissa on. Vai olisko tossa sitten ihan oma jos on weberin ecu??
Cossussa on ihan oma anturinsa ja lastun kuuluu tietysti ottaa imuilman lämpötila huomioon, se on sitten eri asia tekeekö kaikki viriviri lastut sitä, tosin ihmettelen suuresti jos ei ota huomioon.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin