4x4 Sierran keskiviskon kunnon selvittäminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

4x4 Sierran keskiviskon kunnon selvittäminen

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Joulukuu 29. 23:53:54 2005

Tänään saapui sitten vihdoin ja viimein kauan odottamani nelikkoprojekti Sierrat. Kävin tänään vähän tekniikanluovuttaja-autolla kurvailemassa ja verrattuna siihen muistikuvaan mitä edellisistä koeajoista (muilla Sierroilla) on mielessä, niin tuo etuveto tuntuu jotenkin puhdittomalta. Voi olla että kuvittelen tai odotan liikoja tai sitten en vaan osaa :D

Onko olemassa mitään enemmän tai vähemmän tieteellistä tapaa helposti selvittää keskiviskon toimivuus? Jos esimerkiksi poljen reippaasti kaasua ja nostan äkkiä kytkimen ylös, niin pitäisikö edes toisen etupyörän lähteä kuopimaan samaa tahtia kuin takapyörien? (olettaen tietysti että on riittävän liukas alusta)

Eli vinkkiä nyt vaan, niin pääsee huomenna selvittämään nelivedon toimintaa enemmän päivän valossa... :wink:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Joulukuu 29. 23:57:20 2005

Kyllä ainakin toinen eturengaskin lähtee sutimaan mikäli takasetkin sutivat, siis jos on kunnossa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Joulukuu 30. 0:07:44 2005

Kyselen vaan siksi kun mielestäni sain auton kääntymään kohtuullisen hyvin käsijarrua käyttämällä... Sekä mutkassa vähän enemmän kaasua painettaessa tuppaa heittämään heti perää eikä lähde puskemaan niin kuin aiemmat koeajamani Sierrat. Tosin aika kohtuullisen hyvin tämä vehje kerää vaihtia mutkasta ulos lähdettäessä. Ja onhan se huomattavasti hauskempaa että heittää mutkassa perää kuin härkäpäisesti puskee.

Ymmärtääkseni nelikon pitäisi kuitenkin kevyemmällä kaasunpainamisella lähteä hieman puskemaan ja suuremmalla monolla painettaessa sitten siihen "ah niin ihanaan" nelipyöräluisuun. Mutta uutena 4x4 dokki Sierran omistajana täytyy kysellä :D
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 30. 0:18:20 2005

No tuota.

Entisellä dokkinelikollani tein seuraavia havaintoja:
Jäisellä pinnalla liikennevaloista kun nosti kytkintä, niin joka kulmasta alkoi kuulumaan mukavaa rahinaa nastojen yrittäessä ottaa otetta tien pinnasta ja lähti paikoiltaan liikkeelle todella hyvin.

Kun lähti paikoiltaan liukkaalla ja heti piti kääntää autoa 90 astetta, puski auto todella reilusti eikä kaasun painaminen muuta kuin pahensi asiaa.

Jos taas kokeili oikeasti leikkiä nelivedolla niin koneen tehot eivät riittäneet kunnolla nelipyöräluistattamaan autoa vaan taas puski niin pirukseen. Kässärillä jos koetti auttaa niin tuli fiilis "hei me lennetään"

Ei tuosta dokkinelikosta oikein taida ralliautoksi olla. Perusajossa se on mukava peli joka etenee paksussa hangessakin ja liukkaassa ylämäessä todella hyvin. Kyllä sillä monet kanssa-autoilijat sai hämmästymään :D

Sitä pitää oikeasti opetella ajamaan mikäli haluaa edetä turvallisesti ja suht ripeästikin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Joulukuu 30. 0:25:49 2005

Hmm... Tuo kuvauksesi jäisestä pinnasta ja liikennevaloista lähtemisen puskemisefektistä pitää kyllä selvittää. Koska juuri tähän puskemiseen kiinnitin huomiota aiemmissa koeajoissani ja tätä nyt hankkimaani tekniikanluovuttajaa en kyllä saanut puskemaan vaikka miten yritin. Tosin en tainnut kokeilla paikaltaan lähtemisen yhteydessä. Mutta huomenna täytyy testata tämäkin...

En sitten tiedä jos tuossa vauhdinkeräämisasiassa hämää myös lukkoperä, koska tuolla 2.3D Sierralla ei varmasti saa vauhtia yhtä nopeasti. Ja tosi hyvin lähti mäestä kun vaan otti rauhallisen lähdön... Nopealla kytkin ylös lähdöllä jäi kuopimaan paikalleen. (mutta tältä osin voinen jo kuvitella liikoja)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Joulukuu 30. 0:41:24 2005

Mulla oma nelikko toimi hyvin takapainotteisesti. nyt kun liukkaitten tultua piiskasi sitä muutaman viikon niin meno rauhottui ja alkoi vetämään kunnolla edestä. En tiiä oliko sudituksen puutetta vai mitä mut nyt vetää nätisti joka kulma..
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 30. 0:41:35 2005

Zipi kirjoitti: En sitten tiedä jos tuossa vauhdinkeräämisasiassa hämää myös lukkoperä, koska tuolla 2.3D Sierralla ei varmasti saa vauhtia yhtä nopeasti. Ja tosi hyvin lähti mäestä kun vaan otti rauhallisen lähdön... Nopealla kytkin ylös lähdöllä jäi kuopimaan paikalleen. (mutta tältä osin voinen jo kuvitella liikoja)
No 2.3d omaa 67 kaakkia ja dokkilainen 120 kaakkia. Toki tuo lukkoperäkin vaikuttaa liikkeellelähtöön todella paljon.

Olisiko kuitenkin keskiviskossa jo jotakin hämärää?

Paljonko on ajettu?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Joulukuu 30. 0:56:29 2005

ukormi kirjoitti:
Zipi kirjoitti: En sitten tiedä jos tuossa vauhdinkeräämisasiassa hämää myös lukkoperä, koska tuolla 2.3D Sierralla ei varmasti saa vauhtia yhtä nopeasti. Ja tosi hyvin lähti mäestä kun vaan otti rauhallisen lähdön... Nopealla kytkin ylös lähdöllä jäi kuopimaan paikalleen. (mutta tältä osin voinen jo kuvitella liikoja)
No 2.3d omaa 67 kaakkia ja dokkilainen 120 kaakkia. Toki tuo lukkoperäkin vaikuttaa liikkeellelähtöön todella paljon.

Olisiko kuitenkin keskiviskossa jo jotakin hämärää?

Paljonko on ajettu?
Eipä noilla hevosilla ole hirveästi väliä jos perä lyö tyhjää... Todennäköisesti tuo Diisselikin lähtisi lukkoperällä kohtuullisesti liikkeelle, mutta ilman lukkoa sillä ajaminen ei ole kyllä kovin kivaa.

Kilometreistä ei ole varmaa tietoa, mutta ostinkin nämä vehkeet projektiaihioiksi... Eli farkku luovuttaa tekniikkansa vaihdelaatikkovikaiseen sedaniin (josta puuttuu nyt koko laatikko ja etuperä). Tässä samalla voisi vaihtaa viskon jos kokee aiheelliseksi, muttei turhaan huvittaisi kyllä investoida... Jos viskon vaihto tuntuu aiheelliselta, niin silloin se vaihdetaan vaikka olisikin tyyris, sillä tätä autoa meinaan pitää kauan itselläni.

Noniin... Mutta nyt nukkumaan ei enää oikein ajatus meinaa kulkea, vaikkei ole mitään juonutkaan. :D
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Joulukuu 30. 11:16:08 2005

Kokeiltiin tuossa samiH:n kanssa yhtä 2,9 4x4 scorpiota ensilumilla ja siinä oli sama vika että vetoa ei tullut eteen ollenkaan. Ko. auto on seissyt aika pitkään että oliskohan sillä jotain tekemistä siihen että keski visko ei oikein heti pelaa niin kuin on tarkoitus. Mulla kyllä oma nelikko pyörii joka suuntaa vaikka paikallaan kaikki "kolme"pyörää sutien. Mutta on siinäkin pakkasella havaittavissa pientä viivettä ennen kun etupää kytkeytyy. Vissiin kestää hieman pidempään toi viskon lämpeäminen. Silti pitäs kait muistaa että sierra 4x4 ei ole mikään super neliveto. Takaveto kunnes pitokarkaa...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 30. 12:18:14 2005

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Joulukuu 30. 12:33:37 2005

Keskivisko testataan nostamalla toinen etupyörä ilmaan ja pyörittämällä sitä momenttiavaimella. Mulla pitäs jossain olla ihan Fordin manuskasta kopio josta ilmenee, paljonko siinä pitäisi olla momenttia. Jatkan etsintöjä...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 30. 15:13:11 2005

ylimark kirjoitti:Keskivisko testataan nostamalla toinen etupyörä ilmaan ja pyörittämällä sitä momenttiavaimella. Mulla pitäs jossain olla ihan Fordin manuskasta kopio josta ilmenee, paljonko siinä pitäisi olla momenttia. Jatkan etsintöjä...
http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... kistus.jpg
70Nm + - 30Nm lukee manuskassa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Joulukuu 30. 16:16:25 2005

Kiitos!

Ei tartte kyllä hetkeekään miettiä miksi olen liittynyt tähn klubiin. :D

Täytyypä ottaa kulma ylös ja pyöritellä momenttiavaimella...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Joulukuu 31. 14:45:43 2005

jesus48 kirjoitti:
ylimark kirjoitti:Keskivisko testataan nostamalla toinen etupyörä ilmaan ja pyörittämällä sitä momenttiavaimella. Mulla pitäs jossain olla ihan Fordin manuskasta kopio josta ilmenee, paljonko siinä pitäisi olla momenttia. Jatkan etsintöjä...
http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... kistus.jpg
70Nm + - 30Nm lukee manuskassa..
Iso kiitos! Auttaa kummasti kun tietää mitä pitäs tehä.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Joulukuu 31. 17:11:27 2005

Jepulis. Samaa lappusta etsin, mutta jeesus oli nopeempi. Näköjään se on hukkunu jonnekki arkiston kätköihin, ku ei löytyny.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » La Joulukuu 31. 19:35:29 2005

Mistähän ihmeestä tää kohu keskiviskon toimimattomuudesta on noussu....
Mulla ollu useita nelikoita ja hyvin on vetäny kolme pyöree kaikissa.
Juttelin viime viikolla äijän kaa joka ajanu 4x4 scorpilla yli 700tkm ja edelleen veto toimii niinku pitää.
Mutta jos on tarvis päästä ropaa autoo ni sitte.
Normaali käytössä kestänee sen minkä auto muuten.
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Joulukuu 31. 21:34:24 2005

no ompas sitten ihmeen hyvin kestäny... 250tkm ajetussa sierra 4x4 dohc.ssäkin on jo pahoin antautunut tuo visko.... Kai se on vaan kiinni siitä miten sillä ajetaan. Pappa tyyliä vai "normaalia" :wink: :lol:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Tammikuu 1. 4:14:06 2006

scorpio4x4 kirjoitti:Mistähän ihmeestä tää kohu keskiviskon toimimattomuudesta on noussu....
Johtuisko siitä kun vehkeet alkaa olemaan yli 10 vuotta?

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Tammikuu 1. 19:07:34 2006

Kyllä se keskivisko taitaa olla jo aikansa palvellut... Kääntelin momenttiavaimella ja ei merkkiäkään napsahtamisesta 70Nm voimalla. Kokeilin myös 50Nm mutta ei silläkään ja pienempiä powereita ei tuosta momenttiavaimestani ees saa säädettyä.

Rengasta jaksaa pyöritellä hyvin vaikka käsineen eikä todellakaan tunnu yhtään jäykältä. Tuntuu hieman samalta kuin normaali takatuuppari Sierran etujarru vähän kantaisi eli ei vastusta paljoa mitään. Testasin ohjeen mukaan, eli toinen etupyörä ilmaan, vaihde vapaalle ja käppäri päälle.

Sitten seuraavaksi kyselenkin että oliskos kellään mitään hajua mistä saisi orkkista vastaavan keskiviskon edullisesti? Ei siis tarttee olla mikään kisavehje. Jos löytyisi myös muita tarvitsijoita voisi ehkä viritellä jotain kimppatilausta UK:stakin...

Sopiihan tuo ohje varmasti myös 4x4 MT75 viskon testaamiseen? XR4X4 joka tuossa ohjeen alareunassa lukee on Type9 lootalla... :?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Tammikuu 2. 22:41:44 2006

Missähän täällä suomessa voisi keskiviskon korjauttaa kun se kerran kuuluu olevan mahdollista? Enklannissa ainakin on korjattuja myytävänä. FAQ osaston nelivedon jakosuhde topicissa sprint sanoi seuraavaa:
sprint kirjoitti:Keskiviskon pystyy korjaamaan ja lisäksi vaikuttamaan sen jäykkyyteen. Suomessa hintaa tulee luokkaa 400 €. Englannissa http://www.gearboxman.co.uk/psdiffsgearboxman.html eli noin 175£ + VAT.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... 85&start=0

Eli nyt jos jollain olisi tietoa mistä saisi edullisesti (jos se edes on mahdollista keskiviskon ollessa kyseessä) uuden tai uuden veroisen, niin ei kun kommenttia kehiin.

Pystyykö muuten irrallaan olevan käytetyn keskiviskon kunnon selvittämään jotenkin, eli jotain momenttitietoja, tms?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Tammikuu 3. 7:35:31 2006

Irrallaan olevan testaus.
http://www.mrtrally.com.au/performance/ ... upling.htm
Muistaakseni momentit luokkaa 50Nm.

Eikö tuolla myyntipalstalla ollu joku uusi myynnissä? Käytettyjä ehjiäkin luulis olevan porukoilla hyllyssä.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 3. 8:50:28 2006

Joo itseasiassa siellähän näyttää olevan uusi keskivisko myytävänä... Miksiköhän en aikaisemmin searchilla löytänyt :?

Eli kossun ja dokki Sierran keskiviskothan oli varmasti samanlaisia? Ja mites sen ketjun kanssa, eli onkos kellään mennyt niitä poikki?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ti Tammikuu 3. 12:52:16 2006

Poikki menosta en oo kuullu. Aika rajut on voimat jos tollanen ketju poikki menee :shock: Yksi tapaus tiedossa että ketju veny ku idiootti auton omistaja ajeli ilman jakolaatikon öljyjä... :(
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Elokuu 30. 11:42:02 2006

Onko kellään kokemusta ottaako keskivisko siipeensä jos etu/takarenkaiden halkaisijassa eroa n 1cm prosenteissa laskin sen olevan n.3-4% vierintämatkasta.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Elokuu 30. 14:17:02 2006

cosworthman kirjoitti:Onko kellään kokemusta ottaako keskivisko siipeensä jos etu/takarenkaiden halkaisijassa eroa n 1cm prosenteissa laskin sen olevan n.3-4% vierintämatkasta.
Sen mitä olen lukenut ja kuullut, niin jopa renkaiden kulumisen pitäisi olla tasaista. Käytännön kokemusta minulla ei ole, mutta teoriapohjaltakin väittäisin että huonompi homma viskon kunnon/kestävyyden kannalta jos renkaissa on eroa... Visko joutuu silloin (ainakin teoriassa) tekemään hommia eron tasaamiseksi koko ajan jolloin se myös kuluu.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Elokuu 30. 15:23:34 2006

Zipi kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Onko kellään kokemusta ottaako keskivisko siipeensä jos etu/takarenkaiden halkaisijassa eroa n 1cm prosenteissa laskin sen olevan n.3-4% vierintämatkasta.
Sen mitä olen lukenut ja kuullut, niin jopa renkaiden kulumisen pitäisi olla tasaista. Käytännön kokemusta minulla ei ole, mutta teoriapohjaltakin väittäisin että huonompi homma viskon kunnon/kestävyyden kannalta jos renkaissa on eroa... Visko joutuu silloin (ainakin teoriassa) tekemään hommia eron tasaamiseksi koko ajan jolloin se myös kuluu.
Sitäpä mieltä minäkin olen ja omissa nelikoissa on aina samanlaiset/samanverran kuluneet renkaat joka nurkassa. tuossa laittoivat erääseen sierraan ainoastaan kaksi uutta rengasta ja sanoin kyllä painavalla äänensävyllä että ei ole hyvä homma eipä vaan uskoneet.. :roll:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 31. 1:30:19 2006

Zipi kirjoitti: Eli kossun ja dokki Sierran keskiviskothan oli varmasti samanlaisia?

Ja mites sen ketjun kanssa, eli onkos kellään mennyt niitä poikki?
Ei ole samalla varaosanrolla dohc 4x4 ja cosw 4x4 keskiviskot. Yllättäin cossun on HD -versio. On sitä dohc:n limppua cossuihin laitettu; toistaiseksi eroa huomattu ainoastaa lompsan paksuudessa. Mutta on niissä eroa sisuskaluissa.

Morseketju venyy ajan myötä, ja saattaa jopa katketa. Uusiksi menee huollon tapahtuessa ketju ja niiden rattaat. Vähintään.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 13:49:18 2006

jjs kirjoitti:Ei ole samalla varaosanrolla dohc 4x4 ja cosw 4x4 keskiviskot. Yllättäin cossun on HD -versio. On sitä dohc:n limppua cossuihin laitettu; toistaiseksi eroa huomattu ainoastaa lompsan paksuudessa. Mutta on niissä eroa sisuskaluissa.

Morseketju venyy ajan myötä, ja saattaa jopa katketa. Uusiksi menee huollon tapahtuessa ketju ja niiden rattaat. Vähintään.
Ostin itselleni varaosaksi cossun viskon ja se ilmeisesti on ainakin ulkoisesti sama kuin 4x4 dokissa? Meinaakos toi HD nyt jotain "heavy duty" vai mitä? :oops:

En ajatellut tuohon Morseketjuun pahemmin puuttua kun viskon vaihtelen, vaan toivon että entinen kestää... Onkohan virhe?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Syyskuu 5. 14:20:54 2006

en jaksanut lukea alusta koko ketjua mutta
foordilta on keväällä kysytty
K:saako laittaa eteen uudet renkaat ku takana on kuluneet

V:vastaus..... saaa

siis kyse on 4x4 sierrasta
oletko varma asiasta.

V: odota niin tarkistan.

-luuri laskettiin alas

3 minuttia.
V: EI SAA ei ollenkaan saa olla eroa ei prosenttiakaan Visko tuhoutuu ajossa jos on eroa.

ja tämän ilmoitin henkilölle joka maksoi osia alustaani ja hän ei viitsinyt tarkistaa asiaa ,mutta olisi ollut tulos sama.



oletus

oletan ,kokemukseni perusteella
olen avannut dogin ja cossun keski viskon ja materiiaaalit oli samat.
luulen että ero on nesteen viskositeetissa.
silikooni nestehän on yhdiste tasauspyörästössä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin