Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
HaV
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja HaV » Su Tammikuu 1. 15:50:19 2006
Missä kohtaa sijaitsee RS2000 escortissa öljykello? Escort on vm-91.
Tänään kun ajoin autolla, niin ei mitään ongelmia ollut ja nyt kun laitoin auton uudellee käymään, niin öljynpainevalo ei meinaa sammua.. Voisikkohan olla vika tuossa oljykellossa vai olisikko voinut öljypumppu hajota näin äkkiseltään

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 1. 18:45:46 2006
Jakoketjun ohjurin muruset voi tukkia imusiivilän ja paineet katoaa. Ennakkotapaus on olemassa tavallisesta dohc koneesta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja SamiH » Su Tammikuu 1. 22:58:26 2006
Kellon löydät imusarjan alta....
Ford Fiesta ST 2013
#727
-
HaV
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja HaV » Su Tammikuu 1. 23:35:39 2006
Kiitokset vastauksista. Pitää ruveta selvittämään mistä moinen johtui.

-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » Ma Tammikuu 2. 9:20:05 2006
Arska kirjoitti:Jakoketjun ohjurin muruset voi tukkia imusiivilän ja paineet katoaa. Ennakkotapaus on olemassa tavallisesta dohc koneesta.
Mulle vissiin kävi noin. Paineet ei hävinny kerralla vaan ilmeisesti haittas öljynkiertoa kun siivilä oli puoliks tukkeessa ja aikaa myöten teki tehtävänsä.
-
mako
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja mako » Ma Tammikuu 2. 13:31:23 2006
Öljypumpussa oli joku ruuvi mikä saattaa aueta, ja putoaa öljynpaineet. Niitä tapauksia oli ilmeisesti enemmänkin käsitelty täällä... Viisaammat valaiskoon lisää
-
jleinon2
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja jleinon2 » Ma Tammikuu 2. 15:04:57 2006
Itsellä RS2k nostaa öljynpaineet kylmänä älyttömän hitaasti, pakko pitää starttauksen jälkeen hieman kierroksia korkeemmalla että merkkivalo sammus...

-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
HaV
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja HaV » Ma Tammikuu 2. 17:37:35 2006
Huomenna vien escortin huoltoon öljynpaineen mittaukseen.. Tämän päivän ajan on kyllä toiminut ihan normaalisti ja merkkivalokin sammuu heti käynnistyksen jälkeen ihan tyhjäkäynnillä.
-
HaV
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja HaV » Ma Tammikuu 2. 19:07:54 2006
Minulla ei onneksi ainakaan vielä nostajat päästä ylimääräistä ääntä. Tietty pikkaisen ääntää kylmänä, mutta loppuu kyllä melkein heti käynnistyksen jälkeen.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Tammikuu 2. 19:13:56 2006
Minä en ajais tuolla enää metriäkään, alakerta auki vaan niin syy selviää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja mvla » Ma Tammikuu 2. 19:21:29 2006
Arska kirjoitti:Minä en ajais tuolla enää metriäkään, alakerta auki vaan niin syy selviää.
Toi öljynpaine valo on säädetty liian pienelle paineelle. Sillon kun valopalaa yhtäjäksoisesti niin on asiat jo huonosti.
Lainattua tekstiä
"t's been noted a few times that the oil pressure regulator that's fitted to the oil pump becomes lose and reduces the oil pressure to the engine, the oil pressure warning light is set to 10psi so will not tell you if you have this problem. If the car your looking at has had an after market oil pressure gauge fitted then the oil pressure at cold start should be about 60psi falling to between 30-40 psi when hot. Pressure should not drop to below 25psi when idling."
Sori on lontoota... en jaksa kääntää.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R
Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Tammikuu 2. 19:35:28 2006
Palvelevista varaosaliikkeistä saa ostettua paremmalla arvolla olevan anturin, katsoo vaan kirjasta orkkisanturin kierteen ja alkaa selaamaan miltä muulta merkiltä löytyisi sopivampi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja mvla » Ma Tammikuu 2. 20:25:06 2006
Arska kirjoitti:Palvelevista varaosaliikkeistä saa ostettua paremmalla arvolla olevan anturin, katsoo vaan kirjasta orkkisanturin kierteen ja alkaa selaamaan miltä muulta merkiltä löytyisi sopivampi.
Niin tai sit laittaa hyvän jälkiasennus mittarin ja katselee siitä.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R
Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!
-
HaV
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja HaV » Ti Tammikuu 3. 15:10:21 2006
Öljynpaineet oli kunnossa. Öljykello sen sijaan oli hajalla ja ei siten toiminut enää oikein.. no nyt on uusi öljykello ja kaikki pelaa taas normaalisti. No toivottavasti selvisi näin vähällä

-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja mvla » Ke Tammikuu 4. 11:47:59 2006
HaV kirjoitti:Öljynpaineet oli kunnossa. Öljykello sen sijaan oli hajalla ja ei siten toiminut enää oikein.. no nyt on uusi öljykello ja kaikki pelaa taas normaalisti. No toivottavasti selvisi näin vähällä

Hieno homma. Halpa ja helppo vika korjata.!

#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R
Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!