DOHC tyhjäkäynti

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

DOHC tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 12. 19:01:31 2006

(haulla löytyi 9 osumaa muttei vastausta..) :wink:

Eli tyhjäkäynti "hiippailee" korkeammalle n.1500 kierrokseen, joskus kaasua painamalla jää ylemmäs, laskeutuen kuitenkin taas tuohon 1500:aan.
Tyhjäkäynti vena toimii (ja on putsattu) mutta vika ei korjaantunut. :roll:

Tarkemmin kun tutkailin konehuonetta auton käydessä, huomasin että pakoputkessa on pieni vuoto ennen Lambdaa...

Heräsi kysymys. :idea: Voiko tuo vuoto "hämätä" Lambdaa laihentamalla pakokaasua??
Eli zysteemit lappaa lisää soppaa koneelle kun lambda väittää seoksia laihaksi, ja tuosta johtuis tyhjäkäynnin nousu?

:roll:

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 12. 19:13:14 2006

Ei ainakaan niin merkittävästi. Kyllä se vika löytyy jostain muualta ja toden näköisesti alipainevuodon merkeissä.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 12. 19:23:48 2006

Voortikari kirjoitti:Ei ainakaan niin merkittävästi. Kyllä se vika löytyy jostain muualta ja toden näköisesti alipainevuodon merkeissä.
Mutta kun ei alipaine vuotoa löytynyt.. noh täytyy ettiä vielä StarttiPilotin kans.. :twisted:

Toi vuoto pakoputkessa oli muuten sen Y-haaran välissä, sillai että ei tupsauttanut ulospäin kuin nopeasti kaasua painettaessa. :?

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 12. 19:37:49 2006

Tukippas sitten jokainen alipaineputki yksitellen joka lähtee moottorista, niin eiköhän se sieltä jostain löydy. Itsellä meni nimittäin just äsken jarrutehostin, tosin moottorina ohokki.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: DOHC tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 12. 19:47:26 2006

Bootsi kirjoitti:(haulla löytyi 9 osumaa muttei vastausta..) :wink:

Eli tyhjäkäynti "hiippailee" korkeammalle n.1500 kierrokseen, joskus kaasua painamalla jää ylemmäs, laskeutuen kuitenkin taas tuohon 1500:aan.
Tyhjäkäynti vena toimii (ja on putsattu) mutta vika ei korjaantunut. :roll:

Tarkemmin kun tutkailin konehuonetta auton käydessä, huomasin että pakoputkessa on pieni vuoto ennen Lambdaa...

Heräsi kysymys. :idea: Voiko tuo vuoto "hämätä" Lambdaa laihentamalla pakokaasua??
Eli zysteemit lappaa lisää soppaa koneelle kun lambda väittää seoksia laihaksi, ja tuosta johtuis tyhjäkäynnin nousu?

:roll:
Joskus vuonna papu mulla ollut DOHC Sierra teki ihan samaa. Koko ajan paheni tuo oireilu, kunnes jokaisissa valoissa oli tyhjäkäynti oli ~2000-3000 kierrosta.

Syy löytyi kaasuläpän asentotunnistimesta.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 13. 9:10:28 2006

Jos et ole jo nakannut aktiivihiilisuodatinta roskiin tee se nyt! Ainakin on yksi vika paikka pois luettu!

Siinä on se venttiili joka päästää imusarjaan ajoittain höyryjä tankista/ilmaa vaan. Niin ei muutaku rööri tukkoon imusarjasta ja koko perkeleen laitteisto roskiin. Niin tein ittelle ja samalla tulee toiminta tilaa mukavasti!

En sano että vika olisi tässä, mutta sen poistaminen kannattaa joka tapauksessa :)

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Tammikuu 13. 9:38:08 2006

Toinenkin ääni tuolle kaasuläpän asentotunnistimelle. Parikin vastaavaa tapausta korjaantunut ko. osan vaihdolla.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Tammikuu 13. 12:31:21 2006

Mulla oli periaatteessa päinvastainen ongelma(kierrokset dippaili valoissa tosi alas) ja se loppui yht'äkkiä.

Putsasin tyhjäkäynnin säätövenan ja tarkastin kaikennäköistä ja ei mitään apua. Sitten viikon päästä liikuttelin kaikkia sähköliittimiä ja renkutin sitä kaasuläpän asentotunnistimen liitintä ja vika hävis?

Kontaktipinnat oli ennestään hyvässä kunnossa kaikissa liittimissä ,mutta niin vain tyhjäkäyntioireilut katos. En vieläkään tarkkaan tiedä ,mikä oli vialla.

Tombstone
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Kesäkuu 16. 18:22:23 2003

Viesti Kirjoittaja Tombstone » Pe Tammikuu 13. 13:51:39 2006

Yksi ääni lisää kaasuläpän asentotunnistimelle. On kans kokemusta samasta viasta.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Tammikuu 13. 16:07:11 2006

Imuvuotoja ei sitten löytynyt.. Hiilipönttö on vielä tallella, samoin vika.
Eli siis asentotunnistin vaihtoon. :?

Käytettyä tuskin kannattaa ostaa, joten ilmeisesti tarvikeliikkeeseen käy matka?

Kiitti vinkeistä/neuvoista. :P

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Pe Tammikuu 13. 16:10:41 2006

Kannattaa putsata myös kaasuläppä ja sen ympäristö. Elikkä imusarjan sisällä. Siihen kertyy todella paljon likaa.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Tammikuu 21. 15:26:14 2006

Sehän se Kaasuläpän asento tunnistin..

Fordilta uus anturi+johtosarjaa pätkä=70€

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Tammikuu 21. 15:37:56 2006

mites päästöt muuttuu jos poistaa sen hiilisuodatin paketin? eli päästötesti katsastukseen.. vaikuttaako? ja ne letkut vaan tukkoon ja tais sinne tulla joku johtokin mites ne?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 21. 16:30:04 2006

Ihan yleisellä tasolla voisin sanoa, että kaikki fordin efi ruiskut on yksiä helvetin perkeleitä. Aina joku anturi paskana, vian määrittämiseen ei joskus pysty autosähköliikkeet eikä merkkiliikkeet. Merkkiliikkeessä sanottiin ihan suoraan että kun kaikki ruisku ja sytkäpuoleen liittyvät osat vaihdetaan niin vika häviää. Rohkaisevaa eikö totta?

Tässä hiljattain rassasin yhtä tsetekkipaskaa ja kun sain vihdoin tyhjäkäynnin palaamaan, niin sitä iloa kesti 2 päivää. Nykimisiin ja muihin tuon temppuihin en aio ajatuksia enää uhrata. Kai nämä hienot vehkeet vaan on niin huonoja sitten.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » La Huhtikuu 15. 23:37:46 2006

mulla samansuuntasta vikaa, tyhjäkäynnillä, kone on lämmenny, niin se hyppii noin 800 -1500, tehny tota jo jonki aikaa. sitte äsken ajellessa huomasin että auto nykii ku kakkosella ajelee pintakaasulla, ja ku antaa kunnolla kenkää kakkosella se nykäsee pari kertaa ennenku alkaa tapahtumaan jotain?? ja laitetaan tähän samaan vielä että ku kakkosella kiihdyttää niin laatikosta kuuluu rahinaa, jotenki tuntuu että kakkosen syncro ois ulosteena ku se rasahtaa välillä ku vetää ykköseltä kakkoselle.
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 16. 1:11:49 2006

Ittellä oli kaasunasentotunnistimen liittimessä paskaa, kun nyppi tasakaasulla ja mietti kun polkas. Putsas liittimen ja tökkäs takasin, niin toimi hienosti melkein viikon.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin