kampiakselin asentoanturi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
kampiakselin asentoanturi
mites on ku toi anturi on irti (sierra dohc) niin voiko se mennä rikki jos esim. toinen magneetti on vieressä??
tai voiko hajota yleensäkään??
tai voiko hajota yleensäkään??
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
halli
En oo nyt ihan varma mutta luultavasti tuollainen sähköinduktioon perustuva anturi voi ottaa siipeenpsä magneetin läheisyydestä.
Toiminta perustuu seuraavaan:
Esim: Sähkö kela, esim luokkaa 1H jonka napoihin kytketään volttimittari, näyttää lukemaa nolla. Viedään kelan läpi nopeasti teräs puikko--> jännite heilahtaa.
Autossa: Kampiaks. päässä kohta jota anturi lukeee - aiheuttaa jännitepiikiin jonka eku lukee ykk:si. jne --- ohjaa puolalle virran ja sitä rataa.
Mikäli tollasen anturin lähellä on ollu vaikka jonku ison subbarin magneetti ja ei toimi enää autossa niin rikki on, siitä pitäisi voida mitata myös joku vastus arvo..
SIERRAFRIIKKIIIII!!!!!!!!
Toiminta perustuu seuraavaan:
Esim: Sähkö kela, esim luokkaa 1H jonka napoihin kytketään volttimittari, näyttää lukemaa nolla. Viedään kelan läpi nopeasti teräs puikko--> jännite heilahtaa.
Autossa: Kampiaks. päässä kohta jota anturi lukeee - aiheuttaa jännitepiikiin jonka eku lukee ykk:si. jne --- ohjaa puolalle virran ja sitä rataa.
Mikäli tollasen anturin lähellä on ollu vaikka jonku ison subbarin magneetti ja ei toimi enää autossa niin rikki on, siitä pitäisi voida mitata myös joku vastus arvo..
SIERRAFRIIKKIIIII!!!!!!!!
-
- Ylläpitäjä
Just vaihdoin isoveljen autoon kyseisen värkin kun entinen oli antautunut.Voi mitata onko ehjä.Enää en arvoja muista, mutta rikkinäinen ei näyttänyt mitään...Siihen en ota kantaa, voiko mennä pöydällä ollessa rikki.Tää meni "ajossa", eli ei lähtenyt enää parkkipaikalta muutakuin trailerilla tallille. Ja uus maksoi 30 egeä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
tän anturin suurin ongelma on sen sijoituspaikka
se on suoraan öljyn suodattimen alla.
dochin käynti ongelmat on monesti lähtöisin tästä anturista kun sinne pääsee öljyä liittimen napojen kautta.
auton käyntiin lähtemättömyys voi johtua myös öljyä täynnä olevasta anturista.
se on suoraan öljyn suodattimen alla.
dochin käynti ongelmat on monesti lähtöisin tästä anturista kun sinne pääsee öljyä liittimen napojen kautta.
auton käyntiin lähtemättömyys voi johtua myös öljyä täynnä olevasta anturista.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Nätti testata yleismittarilla. Eli siitä vain tutkaileen, että heilahtaako jännite kun liikutat joitan rautaa parin millin päässä anturista. Itse testasin oman anturini näin, en muista paljonko tuo arvo oli mutta www.msefi.com sivustolta löytyi testausohjeet. Niin ja tuon anturin kärki on magneettinen sen huomasin kun testailin sitä
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos DOHCin asentoanturi olisi kovinkin öljyä kestämätön niin miksi se on viety lohkon läpi öljytilaan ja mikä siinä sitten öljystä hajoaa? Hajoaako muovi öljyn vaikutuksesta ja sitten vesi hapettaa kelan poikki?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi