Jälkitiivistys?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jälkitiivistys?
En tajua mitä on mennyt väärin. Uudet tiivisteet laitoin ja kasasin oikeaoppisesti tiivisteliimalla ja putsasin tiivistepinnat ja kiristin tasaisesti ja jne jne... mutta silti öljyä vuotaa jakopääkopna saumasta kuskin puolelta.
Mikä olisi paras tiivisteliima jota nyt vetäisin saumaan? Tottakai puhdistan sen huolella jollain jarru- tai elektroniikka puhdistus-spräyllä.
Ei saatana, en kyllä sitä enää ala purkamaan.
Kiitos. Meinaa hermot mennä.
Mikä olisi paras tiivisteliima jota nyt vetäisin saumaan? Tottakai puhdistan sen huolella jollain jarru- tai elektroniikka puhdistus-spräyllä.
Ei saatana, en kyllä sitä enää ala purkamaan.
Kiitos. Meinaa hermot mennä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kuivuuko se kovaksi ja tarraako kiinni? Sain sellaisen käsityksen että tähän mun hommaan ei normaali tasotiiviste kävis.Rytinä kirjoitti:Meillä on töissä käytössä wurthin musta silikoni. On hyvä aine käytetty koneiden kasauksessa jotain 6 vuotta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Sikaa siihen vaan
Kyllä pysyy.

Kyllä pysyy.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Itse kasasin tuon oman koneen pelkällä liimalla. Ainoastaan ö-pohjan päädyissä on ne kumi kaaret (ja tietty kannen tiiviste+v-koppa) muuten on pelkkaa wurthin tiivisteliimaa(lämmönkesto +315jatkuvaa joka pitäisi viellä tiivistää 6mm palkona.
Liima väliin,osat paikoilleen ja hieman kiinni. Seuravana päivänä kiristys ja hyvin on pitänyt vedet ja öljyt siellä missä kuuluukin.
Liima väliin,osat paikoilleen ja hieman kiinni. Seuravana päivänä kiristys ja hyvin on pitänyt vedet ja öljyt siellä missä kuuluukin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Jää elastiseksi ja ei ole varsinaisesti liima. Ollaan käytetty sitä korvaamaan puuttuva tiiviste tai lisätiivistykseksi vanhan tiivisteen kanssa. Omasta ohc pannusta olen tolla tiivistänyt kaikki kopat ja öljypohjan ja ei ole vuotanut. Yleisin syy noissa silikoneissa on jos ne pidä että sitä laitetaan aivan liikaa, ihan ohuelti vaan pyyhkäisee.MouTine kirjoitti:Kuivuuko se kovaksi ja tarraako kiinni? Sain sellaisen käsityksen että tähän mun hommaan ei normaali tasotiiviste kävis.Rytinä kirjoitti:Meillä on töissä käytössä wurthin musta silikoni. On hyvä aine käytetty koneiden kasauksessa jotain 6 vuotta...
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hyvä neuvo mutta nyt taitaa olla jo pask*t housussa.Aksu kirjoitti:Itse kasasin tuon oman koneen pelkällä liimalla. Ainoastaan ö-pohjan päädyissä on ne kumi kaaret (ja tietty kannen tiiviste+v-koppa) muuten on pelkkaa wurthin tiivisteliimaa(lämmönkesto +315jatkuvaa joka pitäisi viellä tiivistää 6mm palkona.
Liima väliin,osat paikoilleen ja hieman kiinni. Seuravana päivänä kiristys ja hyvin on pitänyt vedet ja öljyt siellä missä kuuluukin.
Mutta voortin pitääkin hieman merkata reviiriään

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vuotoa tapahtuu aina kun on öljyn painetta. Ei se siinä yön aikana mihinkään vuoda eikä niillä korkeuksilla ole mitään öljyn pintaa, mutta aina kun ööli lähtee kierrolle alkaa se valuminen.Arska kirjoitti:Eihän tuon oletetun vuotokohdan takana ole jatkuvasti öljyä, miten se voi sitten vuotaa jos konetta ei edes käytetä? Vai tuleeko sitä niin ylhäältä että venttiilikoppiin jäänyt öljy sitten jotenkin valuu tuosta raosta pihalle?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: Jälkitiivistys?
katoppa tarkkaan,näkemättä vaikeeta,mut veikkaan että sun uus tiiviste pitää,kansipahvin "jatkopätkä" tiiviste kuulostaa syyllisemmältä(onhan se kiin.pultti kiristetty,joka tulee ylhäältäpäin jakopään koppaan vent.kopan alla)MouTine kirjoitti:En tajua mitä on mennyt väärin. Uudet tiivisteet laitoin ja kasasin oikeaoppisesti tiivisteliimalla ja putsasin tiivistepinnat ja kiristin tasaisesti ja jne jne... mutta silti öljyä vuotaa jakopääkopna saumasta kuskin puolelta.
Mikä olisi paras tiivisteliima jota nyt vetäisin saumaan? Tottakai puhdistan sen huolella jollain jarru- tai elektroniikka puhdistus-spräyllä.
Ei saatana, en kyllä sitä enää ala purkamaan.
Kiitos. Meinaa hermot mennä.
Timppa 24V
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Jälkitiivistys?
On piukassa ne pitkät pultit kansien läpi. Mustakin tuntuu vähän hölmöltä että tuo uus tiiviste ei pitäis ja sitä kansipahvin yli-menevää lärpäkettä vähän itekin pohdin. Toisaalta se jakokopan sauma on kuiva ihan ylhäältä, mutta alempaa alkaa kostua ja lopuksi kerää siihen lohkon valettuun kulmakokkareeseen kaiken öljyn. Sitten ei olekkaan mitään tehtävissä jos vuoto tapahtuu sieltä reijästä missä vesiletku menee.TIMPPA24V6 kirjoitti:
katoppa tarkkaan,näkemättä vaikeeta,mut veikkaan että sun uus tiiviste pitää,kansipahvin "jatkopätkä" tiiviste kuulostaa syyllisemmältä(onhan se kiin.pultti kiristetty,joka tulee ylhäältäpäin jakopään koppaan vent.kopan alla)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: Jälkitiivistys?
saahan sen letkun kyllä paikallaan pois kun vähän ensin purkaa plenumia ja ehkä suutintukkia veke,mutta kyllähän se niin on,että semmonen päälle rappaaminen ei yleensä toimi.MouTine kirjoitti:On piukassa ne pitkät pultit kansien läpi. Mustakin tuntuu vähän hölmöltä että tuo uus tiiviste ei pitäis ja sitä kansipahvin yli-menevää lärpäkettä vähän itekin pohdin. Toisaalta se jakokopan sauma on kuiva ihan ylhäältä, mutta alempaa alkaa kostua ja lopuksi kerää siihen lohkon valettuun kulmakokkareeseen kaiken öljyn. Sitten ei olekkaan mitään tehtävissä jos vuoto tapahtuu sieltä reijästä missä vesiletku menee.TIMPPA24V6 kirjoitti:
katoppa tarkkaan,näkemättä vaikeeta,mut veikkaan että sun uus tiiviste pitää,kansipahvin "jatkopätkä" tiiviste kuulostaa syyllisemmältä(onhan se kiin.pultti kiristetty,joka tulee ylhäältäpäin jakopään koppaan vent.kopan alla)
sulla on pieni toivo että se vuoto asettuu ittekseen ku öljy vähä aikaa siinä hoitelee,näinkin on käynyt !
Timppa 24V
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
En irrottanut kansia ollenkaan remppaa tehdessä. Kuhan vaan aikani kuluksi laakeroin ja heitin uudet jakopään osat ja pumput koneeseen.TeRoK kirjoitti:Kai sä leikkelit sen lärpäkkeen erilleen kansipahvista???![]()
en kyllä tiä sopiiko ees paikoilleen jos se on kiinni kansipahvissa...
Löysin Motonetistä jotain moottorisilikoonia. Hieno paketti, made in USA ja kallis hinta teki vaikutuksen ja vedin sitä siihen lohkon ja kopan saumaan. Luulen kyllä että on hakuammuntaa, ettei se siitä vuoda vaikka siltä näyttikin. Katotaan joskus ensi viikolla. Antaa sen jähmettyä nyt vknlopun yli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Heh. Iski muuten semmonen ahaa elämys, että pitääkö noi perhanan kansipahvit myös ostaa jos tekee pelkän jakopäänremontin??? Ei kai niitä jakopään tiivistepaloja erilläänkään saa
Tietty siinä sitte tulee pikkunen kiusaus niitä liimoja käytellä

Tietty siinä sitte tulee pikkunen kiusaus niitä liimoja käytellä

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Corleonehan vois valaista asiaa paremmin oman remonttinsa tiimoilta, siinähän oli kannetkin auki kun kävivät samalla kertaa kaiveltavana. Jotenkin vaan jäi sellainen kuva, että kansia poistamatta tuo jakopään laitto kyllä käy mutta järkevää se ei olisi jostain syystä ollut. Olisikohan just jotain tiivistyshommia ollut syynä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Ei sen pitäs kyllä kansien aukomista tarvita jos jakopään kilkkeet vaihtaa. Kun se jakopään tiiviste kuuluu kuitenkin leikata irti siitä kannen tiivisteestä.
Mutta olisko semmonen ajatus ollu takana, että kun sen koneen sieltä irti kaivaa niin kannattaa samalla koko motti työstää.???
Corleonehan on myynyt ton pois, mutta uusi omistaja on tiettävästi myös jäsen. Oli maililla juttua sen kanssa noista 24V matskuista.
Mutta olisko semmonen ajatus ollu takana, että kun sen koneen sieltä irti kaivaa niin kannattaa samalla koko motti työstää.???
Corleonehan on myynyt ton pois, mutta uusi omistaja on tiettävästi myös jäsen. Oli maililla juttua sen kanssa noista 24V matskuista.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kyllä se jakopää-remontti onnistuu ilman kansien poistoakin ihan ok, vaikka Training DVD:llä toisin väitettiinkin.
Itse en tähän koko remonttiin lähtenyt, koska olisi rahallisesti kuitenkin aika merkittävä panos. Kannentiivisteet 250€, koneistukset, kannen pultit ja ne prkeleen männänrenkaat.
Itse en tähän koko remonttiin lähtenyt, koska olisi rahallisesti kuitenkin aika merkittävä panos. Kannentiivisteet 250€, koneistukset, kannen pultit ja ne prkeleen männänrenkaat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6