Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MdMaxx
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja MdMaxx » To Tammikuu 26. 1:44:54 2006
Kamojen seasta käsiini jäi Fordin ruiskuohjain EEC-IV 1ADA. Nettiä Googletin mutta en oikein selvää saanut että mihin vehkeeseen tuo kuuluu? Tuli erinäisten Fordin kutosruisku-kamojen seassa mutta jos oikein käsitin niin netin mukaan tuo kuuluu johonkin Fiestaan jossa ei kai nyt sentään kutoskonetta ole, ainakaan vakiona. Ja tuskin mahtuu muutenkaan.
Urheiluhenkeä kun on, niin tökkäsin tuon kokeilumielellä toimivaan Scorpiooni jossa on kutonen ja EFI ruisku. Koodit boxissa ei täsmänneet mutta ulkonäkö ja liitin oli sentään sama (niinkuin kaikissa näissä nelos-sarjan boxeissa). Kone yritti hörähdellä käyntiin mutta ei lähetenyt. Eli luultavasti on neloskoneen ohjelma (arvailua) tai sitten bensapumppu ei tykännyt saamistaan 'tiedoista' Jos jollekin on käyttöä niin tuommoinen pyörii nurkissa, toimivuudesta ei ole muuta tietoa kuin että ei toimi EFI-Scorpio V6. Pinnejä on muuten liittimessä joka reijässä kuin 86- Scorpassa oli tyhjiä välejä, että olisiko sitten enemmän toimintoja vai suoja näitä kokeile väkisin, vaikka tiedät että ei toimi-käyttäjiä vastaan

-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 26. 6:06:12 2006
Model: XR2i & XR3i
Computer:1ADA
Noihin malleihin. Autodata tai vastaava ohjelma vois kertoa mihin vuosimalleihin, jos joltain löytyy ohjelma. Niin ja samalla tieto onko saastemalliin, automaattiin, ilmaistoituun jne...
Ps. Ei välttämättä kannata kokeilla tuntematonta boksia autoon, kaikki eec-iv:t on ilmeisesti samalla liittimellä, voi jotain mahdollisesti kärähtää.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 26. 9:00:28 2006
Laita sen koko varaosanumero tänne, niin katsotaan sopivuus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
MdMaxx
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja MdMaxx » La Tammikuu 28. 0:38:05 2006
JesseT kirjoitti:Laita sen koko varaosanumero tänne, niin katsotaan sopivuus.
Jaa, mikähän se näistä on, mutta tässä ainakin yhdeltä puolelta 'koodeja'
M0K11 LAN 0K112 *9J3XXX2XXXXX* EFI-SD102 91AB-12A650-DA
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » La Tammikuu 28. 10:29:12 2006
MdMaxx kirjoitti:JesseT kirjoitti:Laita sen koko varaosanumero tänne, niin katsotaan sopivuus.
Jaa, mikähän se näistä on, mutta tässä ainakin yhdeltä puolelta 'koodeja'
M0K11 LAN 0K112 *9J3XXX2XXXXX* EFI-SD102 91AB-12A650-DA
Ei löytynyt mitään tuolla "91AB 12A650 DA" koodilla. Tuo xr2i/xr3i boksi heittää tuossa viimeisessä kirjaimessa. Mutta yhden kirjaimen erolla päästään myös 1.4cfi tai 2.9Cologne bokseihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
MdMaxx
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja MdMaxx » La Tammikuu 28. 15:27:20 2006
Mutta yhden kirjaimen erolla päästään myös 1.4cfi tai 2.9Cologne bokseihin.
Sitten luulen että se on tuo 2.9 kun tuli 6-ruiskun roippeiden seassa.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 28. 23:04:57 2006
No jos se ei sellaisessa toimi, niin voidaan aika varma johtopäätös vetää että se ei sellaiseen silloin kuulu. Tai sitten se on rikki. Yhden kirjaimen ero ei tarkota sitä että se vois melkein olla sopiva

Jäsen #606
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » To Helmikuu 23. 12:02:10 2006
fsohc kirjoitti:kaikki eec-iv:t on ilmeisesti samalla liittimellä, voi jotain mahdollisesti kärähtää.
Vaikka liitin on fyysisesti sama, on sen pinnijärjestys useimmiten poikkeava kuin samanlainen eri automallien välillä tai jopa saman mallin eri vuosina valmistetuissa bokseissa. Esimerkiksi 94->95 ja 95-> pikkuturbo Escort T25:n boxit ovat pinnijärjestykseltään sen verta poikkeavat, että käry nousee. EEC-IV varustettu Mondeon boksi ei ole keskenään vaihokelpoinen automaatin ja manuaalin välillä, XR2i 8V ja XR2i 16V boksit eivät toimi ristiin, FRST:n OFAC ja OFAB boksit eivät toimi ristiin, jne...
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » To Helmikuu 23. 13:54:54 2006
jive kirjoitti:fsohc kirjoitti:kaikki eec-iv:t on ilmeisesti samalla liittimellä, voi jotain mahdollisesti kärähtää.
Vaikka liitin on fyysisesti sama, on sen pinnijärjestys useimmiten poikkeava kuin samanlainen eri automallien välillä tai jopa saman mallin eri vuosina valmistetuissa bokseissa. Esimerkiksi 94->95 ja 95-> pikkuturbo Escort T25:n boxit ovat pinnijärjestykseltään sen verta poikkeavat, että käry nousee. EEC-IV varustettu Mondeon boksi ei ole keskenään vaihokelpoinen automaatin ja manuaalin välillä, XR2i 8V ja XR2i 16V boksit eivät toimi ristiin, FRST:n OFAC ja OFAB boksit eivät toimi ristiin, jne...
Arvelin siis oikein
-
MoloA
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja MoloA » To Helmikuu 23. 15:11:50 2006
Ratsastanpa hieman tällä topicilla. Itselläni on myös EEC-IV:n boksi, jonka alkuperä olisi kiva tietää. Boksissa on seuraavat tekstit:
1GAA
EEC-IV
GSKT NPF 1J062
*9P7C3163L0B0*
EMA-100 91GB-12A650-AA
Olettaisin että kyseessä on cossuskorpin boksi, mutta olisi hyvä tietää varmasti
#682