V8 Sierra?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
V8 Sierra?
Muistelen että olen joskus lukenut jostain Etelä-Afrikassa valmistetusta V8 moottorisesta Sierrasta. Olenko oikeassa? Eikö silloin voisi käyttää hyväkseen kyseisen auton olemassaoloa jos haluaa istuttaa isomman kasin Sierran nokalle? Muistaakseni oli kyseessä 5,0 mottori. Olisiko ollut Mustangin kasi? Muistaakseni luin asiasta kymmenisen vuotta sitten kun olin töissä Fordin maahantuojalla. Eräässä toisessa Fordin foorumissa joku mainitsi saman asian niin tuli vaan mieleen.
#1096
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kyllä semmonen on ihan oikeasti ollut. Mulla on jopa ihan maahantuojan selvitys paperit tällaisesta. Oon vaan kytännyt aikaa ja paikkaa, jollon voisin saada noihin papereihin jonkin asteisen puumerkin ja hämäävän/selventävän tekstin sen pätevyydestä Suomessa.
Mutta muutenhan se ei käy. Sama asia tuon Basil Green Motorsportin valmistaman Perana V8 Caprin kanssa.
Mutta muutenhan se ei käy. Sama asia tuon Basil Green Motorsportin valmistaman Perana V8 Caprin kanssa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ei onnistu tuon xr8:n käyttö vertailuautona koska se ei oo euroopan malli eikä sitä oo tuotu suomeen. Yksi sierra on tehty tommosella koneella ja sekin tehtiin jollain ihme poikkeusluvalla ja niitä ei kuulema tehdäkkään kun se yksi kappale. 3.6 litraa taitaa olla suurin kone minkä sierran keulalle saa laittaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Niin niin, mutta koittaahan voi. =)jesus48 kirjoitti:Ei onnistu tuon xr8:n käyttö vertailuautona koska se ei oo euroopan malli eikä sitä oo tuotu suomeen. Yksi sierra on tehty tommosella koneella ja sekin tehtiin jollain ihme poikkeusluvalla ja niitä ei kuulema tehdäkkään kun se yksi kappale. 3.6 litraa taitaa olla suurin kone minkä sierran keulalle saa laittaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ai se mikä on mustangin koneella? Moutine,itse en jaksaisi nähdä vaivaa sen eteen kun sitä ei hevillä saa läpi. Aken kanta oli muistaakseni se että niitä on tehty yksi,eikä siitä sen enempää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
On varmasti mahtava ajettava tuollainen pannu keulalla....
Eipä sillä meilläkin on odottelemassa 273cid Mopari asennusta Sierran konehuoneeseen.
Tosin kilpiin se lelu ei tule
Eipä sillä meilläkin on odottelemassa 273cid Mopari asennusta Sierran konehuoneeseen.

Tosin kilpiin se lelu ei tule

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No sittenhän on aina mahdollisuus leimata auto 221cid Fordin koneella ja pikkuhiljaa rakentaa ruiskut ja setit kuntoon lohkoa ja kansia unohtamatta. Konstit on monet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Miekin joskus juttuihin nuista törmännyt.
Ihmettelen vaan miksei kukaan ole lähtenyt semmoista tänne hakemaan ? Sittenhän niitä saisi tehdä täällä, vai eikö ?¿
Voihan se tietty olla et hankala ois löytää niitä.
No piupau kuiteski, onhan MK3 Escorttejakin tehty takavetoisena mutta ei niitä täällä saa rakentaa, ehei, ei Suomessa mitään saa tehdä. ^^
Ihmettelen vaan miksei kukaan ole lähtenyt semmoista tänne hakemaan ? Sittenhän niitä saisi tehdä täällä, vai eikö ?¿
Voihan se tietty olla et hankala ois löytää niitä.
No piupau kuiteski, onhan MK3 Escorttejakin tehty takavetoisena mutta ei niitä täällä saa rakentaa, ehei, ei Suomessa mitään saa tehdä. ^^
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
Ake tiukensi tuota vertailumalli tulkintaansa vuosia sitten. Koskee meitä foorttilaisiin (SA, Aussie, Argentiina eivät kelpaa) mutta myös joihinkin japseihin, joista on ollut Japanin markkinoille kaikenalaisia puhallinversioita.
221 koneet eivät vaan ole kovin yleisiä ja olen melko varma, että jos sellaista laittaa, niin kyllä se Ake pitää huolen, ettei vahingossa olekaan 302/5.0L. Mutta olisihan se Fordi. Jaa, kas kun ei vielä ole kukaan keksinyt lättäpäätä sinne tunkea, siinä vasta olisi, kun olisi Cossun siipi ja hiilikuituteippiä ym. tuningtingeltangelia ja konepellin alta kuuluu kauhee lotkotus
http://www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_home.htm
Varmaankin tuo puikin, eli Roverin 215/3,5L V8 olisi helpoin ja halvin laillinen swappi.
Tuo 5.0L Sierra taitaa olla telakalla tällä hetkellä.
221 koneet eivät vaan ole kovin yleisiä ja olen melko varma, että jos sellaista laittaa, niin kyllä se Ake pitää huolen, ettei vahingossa olekaan 302/5.0L. Mutta olisihan se Fordi. Jaa, kas kun ei vielä ole kukaan keksinyt lättäpäätä sinne tunkea, siinä vasta olisi, kun olisi Cossun siipi ja hiilikuituteippiä ym. tuningtingeltangelia ja konepellin alta kuuluu kauhee lotkotus
http://www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_home.htm
Varmaankin tuo puikin, eli Roverin 215/3,5L V8 olisi helpoin ja halvin laillinen swappi.
Tuo 5.0L Sierra taitaa olla telakalla tällä hetkellä.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: v8 sierra
Toisen STW:n teki ex. Pro Stock teamipäällikkö Dokki automaatista ja kaveri teki omansa 1.6:sta.Esa kirjoitti:niitä taitaa olla 2 kpl molemmat farkkuja ja 5litrasia . toista olen käyny tutkimassa ja omistaja mukaa toinen on myös olemassa kumpikin on rakennettu ennen 2000 vai koska se oli kun luvat meni vanhaksi vuoden vaiteessa.
Kaverin projektissa tuli tosiaan kiire leimata, osittain sen takia se on ollut taas muttereina jo kotvan. Uhkasi kyllä enskesäksi laittaa ajokuntoon.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Afrikan V8 Sierrasta on tarinaa ollut tälläkin foorumilla, tasaisin väliajoin. Eräästä keskustelusta jäi muistikuva, että autoa olisi ollut mm. Isossa-Britanniassa tarjolla (ja myös hinnastossa oli auto), mutta kukaan ei sitä ostanut tai halunnut. Harmi. Käsittääkseni yksikin Eurooppaan maahantuotu ja täällä diileriin kautta myyty auto auttaisi jo aika paljon sellaisen kilvittämistä myös Suomessa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Tunnustan että tässäkin tapauksessa jäi hakutoiminto hyödyntämättä. Tuli tehtyä taas uusi aihe tästä asiasta. Mutta ei kai se ole niin vaarallista, ehkä joku vetää asiasta muutamat herneet, mutta itse kukin kehittyy ajan myötä (toivottavasti).Sine kirjoitti:Afrikan V8 Sierrasta on tarinaa ollut tälläkin foorumilla, tasaisin väliajoin. Eräästä keskustelusta jäi muistikuva, että autoa olisi ollut mm. Isossa-Britanniassa tarjolla (ja myös hinnastossa oli auto), mutta kukaan ei sitä ostanut tai halunnut. Harmi. Käsittääkseni yksikin Eurooppaan maahantuotu ja täällä diileriin kautta myyty auto auttaisi jo aika paljon sellaisen kilvittämistä myös Suomessa.

#1096
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Classic ford lehdessä joku klassiko trokari moista kauppasi, Englannissa siis.Sine kirjoitti:Afrikan V8 Sierrasta on tarinaa ollut tälläkin foorumilla, tasaisin väliajoin. Eräästä keskustelusta jäi muistikuva, että autoa olisi ollut mm. Isossa-Britanniassa tarjolla (ja myös hinnastossa oli auto), mutta kukaan ei sitä ostanut tai halunnut. Harmi. Käsittääkseni yksikin Eurooppaan maahantuotu ja täällä diileriin kautta myyty auto auttaisi jo aika paljon sellaisen kilvittämistä myös Suomessa.
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Kuva1
Kuva2
Ja vähän tietoa kyseisestä autosta.
Background
Built in South Africa 1984 by Ford South Africa (F.S.A.)
Built to support homologation for local saloon car racing, only 250 were built.
Specifications
Axle, rear
Type: Centrally located hypoid differential assembly with independant open drive shafts
Ratio: 3.5:1
Capacity (litres): 1.5
Brakes
Description: Hydraulic - dual line - servo assisted
Front type: Ventilated discs with self adjusting sliding caliper
Disc diameter (mm): 280.0
Rear type: Disc brakes
Disc diameter (mm): 270.0
Clutch
Type: Cable operated, self adjusting, with single dry plate
Diameter (mm): 255
Total frictional area (cm2): 284
Release bearing: Pre-lubricated
Cooling system
Type: No loss system
Capacity (litres): 12
Radiator type: Pressurized fluid circulation
Fan: Two electric fans, 11 blades each, diameter 305 mm
Drive line
Type: One piece articulated
Propeller shaft number: 1
Universal joints (front & rear): Needle roller
Electrical system
Battery: 440 A/75 RC low maintenance polypropylene
Alternator: 60 A
Ignition: New breakerless, thick film module
Engine
Type: V8 cylinder OHV
Bore and stroke (mm): 101.6 x 76.2
Displacement (cm3): 4942
Output (kW at r/min, SABS): 150.0 @ 4800
Torque (Nm at r/min, SABS): 330.0 @ 3400
Compression ratio: 9.0:1
Fuel system
Fuel pump: Mechanical
Carburettor: Ford/Holley 4 venturi
Choke: Auto choke
Fuel filter: Gauze screen in pump
Air cleaner: Replaceable dry paper element
Tank capacity (litres): 60.0
Lubrication
Engine: Full pressure feed to main, big end and camshaft bearings
Crankcase capacity (litres): 7.0
Oil cooler: Oil to air type
Suspension
Front:
type: Independent McPherson struts
description: McPherson strut front suspension with 15 mm static scrub radius, forged TCA and rearward mounted 24 mm stabiliser bar and parallel front spring design
Rear:
type: Independent semi-trailing arms
description: Frame mounted semi trailing arm and IRS with variable rate coil springs, including rear stabiliser bar
Steering
Type: Rack and pinion
Steering wheel diameter (mm): 382
Turning circle (kerb to kerb, m): 10.00
Ratio: 19.88:1
Transmission, manual
Type: Manual gearshift
Synchromesh: 5 forward gears
Ratios: 1st 2.95, 2nd 1.94, 3rd 1.34, 4th 1.00, 5th 073, reverse 2.76
Capacity (litres): 1.9
Wheels
Type: Cast aluminium
Size: 6.0J x 15
Tyres
Standard: 195/60 VR 15 Steel belt radial ply
Measurements
Weight (kg): total 1279 (front 683, rear 596), payload 400, total weight 1679
Wheelbase (mm): 2608
Rear track (mm): 1468
Front track (mm): 1452
Height (mm): 1406
Length (mm): 4425
Width (mm): 1725
Changed components
ITEM SOURCE REMARKS
Radiator grille Unique F.S.A Source: Trek Plastics
Front body crossmember Unique F.S.A
Front & rear
suspension crossmember - " - Reworked standard component
Rear suspension arms - " - Reworked standard component
Engine - " - Ford U.S. sourced, 302 cid V8. Build code EX-303,
as Mustang minus emissions, power steering and airconditioning.
Uses unique camshaft, water pump and carburettor (Holley 780 cfm)
Radiator Unique F.S.A.
European vendor SERK UK sourced
Radiator support Unique F.S.A.
Cooling fans Two Granada, with air conditioner, fans
Exhaust system - " - Manufactured by Bosal, including engine manifolds
Clutch cable - " - Low friction design, manufactured by Repco
Clutch and transmission Ford U.S. Carryover 1984 Mustang. Transmission - Borg Wagner T5G
(Ford Part No. E3ZR-7003-CA)
Driveshaft Unique F.S.A
Rear axle
(Differential) - " - As used in F.S.A. Granada, 3.5:1 ratio, with new rear
and uprated side shafts
Axle shafts - " - Granada C.V. joints with new shafts
Stub axles - outer - " - To suit Sierra hubs and Granada C.V. joints
Brakes - Front European vendor AP Racing - Leamington Spa sourced, four pot caliper type
Brakes - Rear - " - A Teves Germany-sourced
Alternator and regulator Ford U.S. Part No's: Alt E12F-10300-CA, Reg E2PF-10316-BA
Wheels Unique F.S.A.
European Vendor Ronal wheels - Germany-sourced,
Ford Part No. 84BC-1007-AA
Kuva2
Ja vähän tietoa kyseisestä autosta.
Background
Built in South Africa 1984 by Ford South Africa (F.S.A.)
Built to support homologation for local saloon car racing, only 250 were built.
Specifications
Axle, rear
Type: Centrally located hypoid differential assembly with independant open drive shafts
Ratio: 3.5:1
Capacity (litres): 1.5
Brakes
Description: Hydraulic - dual line - servo assisted
Front type: Ventilated discs with self adjusting sliding caliper
Disc diameter (mm): 280.0
Rear type: Disc brakes
Disc diameter (mm): 270.0
Clutch
Type: Cable operated, self adjusting, with single dry plate
Diameter (mm): 255
Total frictional area (cm2): 284
Release bearing: Pre-lubricated
Cooling system
Type: No loss system
Capacity (litres): 12
Radiator type: Pressurized fluid circulation
Fan: Two electric fans, 11 blades each, diameter 305 mm
Drive line
Type: One piece articulated
Propeller shaft number: 1
Universal joints (front & rear): Needle roller
Electrical system
Battery: 440 A/75 RC low maintenance polypropylene
Alternator: 60 A
Ignition: New breakerless, thick film module
Engine
Type: V8 cylinder OHV
Bore and stroke (mm): 101.6 x 76.2
Displacement (cm3): 4942
Output (kW at r/min, SABS): 150.0 @ 4800
Torque (Nm at r/min, SABS): 330.0 @ 3400
Compression ratio: 9.0:1
Fuel system
Fuel pump: Mechanical
Carburettor: Ford/Holley 4 venturi
Choke: Auto choke
Fuel filter: Gauze screen in pump
Air cleaner: Replaceable dry paper element
Tank capacity (litres): 60.0
Lubrication
Engine: Full pressure feed to main, big end and camshaft bearings
Crankcase capacity (litres): 7.0
Oil cooler: Oil to air type
Suspension
Front:
type: Independent McPherson struts
description: McPherson strut front suspension with 15 mm static scrub radius, forged TCA and rearward mounted 24 mm stabiliser bar and parallel front spring design
Rear:
type: Independent semi-trailing arms
description: Frame mounted semi trailing arm and IRS with variable rate coil springs, including rear stabiliser bar
Steering
Type: Rack and pinion
Steering wheel diameter (mm): 382
Turning circle (kerb to kerb, m): 10.00
Ratio: 19.88:1
Transmission, manual
Type: Manual gearshift
Synchromesh: 5 forward gears
Ratios: 1st 2.95, 2nd 1.94, 3rd 1.34, 4th 1.00, 5th 073, reverse 2.76
Capacity (litres): 1.9
Wheels
Type: Cast aluminium
Size: 6.0J x 15
Tyres
Standard: 195/60 VR 15 Steel belt radial ply
Measurements
Weight (kg): total 1279 (front 683, rear 596), payload 400, total weight 1679
Wheelbase (mm): 2608
Rear track (mm): 1468
Front track (mm): 1452
Height (mm): 1406
Length (mm): 4425
Width (mm): 1725
Changed components
ITEM SOURCE REMARKS
Radiator grille Unique F.S.A Source: Trek Plastics
Front body crossmember Unique F.S.A
Front & rear
suspension crossmember - " - Reworked standard component
Rear suspension arms - " - Reworked standard component
Engine - " - Ford U.S. sourced, 302 cid V8. Build code EX-303,
as Mustang minus emissions, power steering and airconditioning.
Uses unique camshaft, water pump and carburettor (Holley 780 cfm)
Radiator Unique F.S.A.
European vendor SERK UK sourced
Radiator support Unique F.S.A.
Cooling fans Two Granada, with air conditioner, fans
Exhaust system - " - Manufactured by Bosal, including engine manifolds
Clutch cable - " - Low friction design, manufactured by Repco
Clutch and transmission Ford U.S. Carryover 1984 Mustang. Transmission - Borg Wagner T5G
(Ford Part No. E3ZR-7003-CA)
Driveshaft Unique F.S.A
Rear axle
(Differential) - " - As used in F.S.A. Granada, 3.5:1 ratio, with new rear
and uprated side shafts
Axle shafts - " - Granada C.V. joints with new shafts
Stub axles - outer - " - To suit Sierra hubs and Granada C.V. joints
Brakes - Front European vendor AP Racing - Leamington Spa sourced, four pot caliper type
Brakes - Rear - " - A Teves Germany-sourced
Alternator and regulator Ford U.S. Part No's: Alt E12F-10300-CA, Reg E2PF-10316-BA
Wheels Unique F.S.A.
European Vendor Ronal wheels - Germany-sourced,
Ford Part No. 84BC-1007-AA
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Laitetaan nyt vielä vähän lisää juttua nuista XR:istä ku löyty tuolta suosikkien syövereistä jotain...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuo XR8:n taka-akselin murikka jaksaa vaivata:
tässä tapauksessa Granada ei tarkoita Granada mk1-2:sta, eikä Scorpiota (englannissa Granada), vaan australialaispohjaista V8 -koneista laitetta; näin olen ymmärtänyt. Eli siinä ei ole mikään tuttu perä, 6,5"-7,5":een, vaan joku muu. Jollain kuvia-tietoa tarkemmin?
tässä tapauksessa Granada ei tarkoita Granada mk1-2:sta, eikä Scorpiota (englannissa Granada), vaan australialaispohjaista V8 -koneista laitetta; näin olen ymmärtänyt. Eli siinä ei ole mikään tuttu perä, 6,5"-7,5":een, vaan joku muu. Jollain kuvia-tietoa tarkemmin?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mustang on vielä tänäkin päivänä jäykällä akselilla.Arska kirjoitti:Välitys on 3.5, olikohan tuohon aikaan Mustangin puolella sopivaa murikkaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jenkeissä on ruuvailtu kiinnitystä muuttamalla 8.8" möykkyjä XR4ti malliin voiskos se perä olla sellainen?jjs kirjoitti:Tuo XR8:n taka-akselin murikka jaksaa vaivata:
tässä tapauksessa Granada ei tarkoita Granada mk1-2:sta, eikä Scorpiota (englannissa Granada), vaan australialaispohjaista V8 -koneista laitetta; näin olen ymmärtänyt. Eli siinä ei ole mikään tuttu perä, 6,5"-7,5":een, vaan joku muu. Jollain kuvia-tietoa tarkemmin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Foordi teki jo 60-luvulla IRS-perän vaan ei päässyt tuotantoon asti. 1999 lähtien Cobrassa on ollut IRS. Olette niinkuin molemmat oikeassa. Cobra oli kuitenkin SVT:n oma proggis ja foordin oma tuning-paja ja joutuivat kehittelemään IRS:n siihen tilaan ja kiinnityskohtiin, jotka oli jäykälle akselille suuniteltu. Tilanne on vähän sama kuin kiisteltäis siitä, onko Sierra ahtimella vai ei. Eivät olleet, mutta tietty erikoismalli oli.ytte kirjoitti:Mutta välissä oli retkuperälläkin.MouTine kirjoitti:Mustang on vielä tänäkin päivänä jäykällä akselilla.Arska kirjoitti:Välitys on 3.5, olikohan tuohon aikaan Mustangin puolella sopivaa murikkaa?
XR8:n perä ei taida olla 8.8", koska se tuli Musseenkin vasta 1986.
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Täytyy jakaa omat kokemukset aiheesta. Aikanaan tämän pääkaupungin kaduilla majailevan V8-Sierran rakentajan/omistajan kanssa selviteltiin yhdessä näitä koukeroita ja pykälä pykälältä päästiin lähemmäs. Itsellä loppui homma siihen, että aloin työni puolesta matkustella siihen tahtiin, että kaikki harrastehommat jäi, niin myös tuo V8 Sierrakin. Myöhemmmin tuli juttua, että läpi oli saanut, mutta armottoman shown takana. Ei taida maksaa vaivaa lähteä kokeilemaan, vaikka itselläkin on sellaiset "sarvet" tarpeen vaatiessa, että peruskallio on kevyttä tavaraa...
Helpoin on se Roverin 3,5 litrainen kone jos kasin haluaa. Amerikan serkut on Merkur XR4Ti konversioita 302 koneilla tehneet ja ihan hyvän oloisia ovat olleetkin. Oma ajatus oli 3,9 litrainen Lincolnin täysalumiininen kasi, kahta versiota 250/280 hv, 32V quadcammer. Kevyt, pieni ja kierrosherkkä, löytyy Lincoln LS:n keulalta. Jos lakipykälistä ei tarvitsisi välittää, niin Cobran IRS/vastaava takapää, 2003 Cobran 390 hv pata mekaanisella ahtimella (jo tehtaalta) ja manuaali. Siinäpä se lyhykäisyydessään. Semmoinen olisi jo aikanaan pitänyt olla tarjolla, mutta ymmärrän hyvin ettei ollut.
Kasin koneella oleva Sierra on kummitellut itsellä myös hyvin kauan, ehkäpä joku päivä vielä sellainen on alla. Mutta Esco ensin.. Kannustan kuitenkin muita sillä välin taistelemaan luovuuden ja lakipykälien välisessä ikuisessa taistossa, lopputulos voi olla parempi kuin uskoitkaan.
Helpoin on se Roverin 3,5 litrainen kone jos kasin haluaa. Amerikan serkut on Merkur XR4Ti konversioita 302 koneilla tehneet ja ihan hyvän oloisia ovat olleetkin. Oma ajatus oli 3,9 litrainen Lincolnin täysalumiininen kasi, kahta versiota 250/280 hv, 32V quadcammer. Kevyt, pieni ja kierrosherkkä, löytyy Lincoln LS:n keulalta. Jos lakipykälistä ei tarvitsisi välittää, niin Cobran IRS/vastaava takapää, 2003 Cobran 390 hv pata mekaanisella ahtimella (jo tehtaalta) ja manuaali. Siinäpä se lyhykäisyydessään. Semmoinen olisi jo aikanaan pitänyt olla tarjolla, mutta ymmärrän hyvin ettei ollut.
Kasin koneella oleva Sierra on kummitellut itsellä myös hyvin kauan, ehkäpä joku päivä vielä sellainen on alla. Mutta Esco ensin.. Kannustan kuitenkin muita sillä välin taistelemaan luovuuden ja lakipykälien välisessä ikuisessa taistossa, lopputulos voi olla parempi kuin uskoitkaan.
-
- Ylläpitäjä
Tämmöinen V-8 sierra oli myynnissä GTI 3/05 lehdessä:
http://fordsierrav8.i8.com/
http://fordsierrav8.i8.com/
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Helpoin tapa saada Sierra V8 on istuttaa sinne Rover/buick, vaikka moni saattaa vierastaa tällaisen yhdistämistä. Muutoskatsastus riittää ja meno on taattua. www.spookytuning.i8.com
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Tämäkin härveli on kerhossamme, mutta antaapi omistajan kertoa siitä enemmän.P.Tupe kirjoitti:Tämmöinen V-8 sierra oli myynnissä GTI 3/05 lehdessä:
http://fordsierrav8.i8.com/
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.