D.O.H.C vaihteiston sopivuus..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

D.O.H.C vaihteiston sopivuus..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Maaliskuu 20. 11:34:04 2006

Onko dohc sierran vaihteisto yhteen sopiva ohc moottorinkanssa?
Mitäs eroa on A- ja B-mallin vaihteistolla?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 20. 11:43:17 2006

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Maaliskuu 20. 12:47:35 2006

Mt-75 = dohc:n laatikko ??
Ja type-9 = ohc:n loota ??

Kuullut että A- ja B-mallin ero on peruutusvaihteen siainnissa..
että A-mallissa ois ykkösen vieressä ja B:ssä nelosen vierustalla..

Oisko jollain vahvistusta tälle tiedolle??

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 20. 13:34:41 2006

Type9:ssä on pakki ykkösen vieressä ja MT-75:ssa on nelosen vieressä. Vaihdekaavio on aina näin kyseisissä askeissa.
En tiedä mitään A ja B malleja kyseisistä askeista. MT-75:sta on tainnu olla myös viimeisimmissä ohc ruisku sierroissa jos en väärin muista mutta dokissa on MT-75.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 20. 13:40:55 2006

Henkku kirjoitti:Mt-75 = dohc:n laatikko ??
Ja type-9 = ohc:n loota ??

Kuullut että A- ja B-mallin ero on peruutusvaihteen siainnissa..
että A-mallissa ois ykkösen vieressä ja B:ssä nelosen vierustalla..

Oisko jollain vahvistusta tälle tiedolle??
Vastasit jo omaan kysymykseesi oikein.

Korjauskirjassa käytetään tuota kirjainta nimenä. A1, A2, B, C, N, MT75
A:sta C:hen 4-vaihteisia kaikki ja pakki on kaikissa näissä ykkösen vieressä!
N on type-9 nimeltään paremmin tunnettu ja mt-75:sta ei oo keksitty mitään ylimääräisiä nimiä vaan ihan tuo mikä kirjassa on

Näyttäisipä nuo t-9 kestävän ainakin vakio käytössä hyvin. Tullut sen verran noita purettua. Ehjiä laatikoita on vaikka kuinka paljon varastossa, vaan ei kukaan osta.

MT75 on omien kokemusten perusteella vähän hitaahko vaihtaa ja epätarkka, muuten ihan hyvä loota. Pakki tuossa on helpompi kytkeä kuin t-9:ssä

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ke Heinäkuu 5. 11:23:34 2006

Onkos sierran kori kiinnikkeissä eroa type-9 ja mt-75 välillä?
Mk2:een (escort) tulossa type-9 ja tunnelin saisin kaverin sierrasta. mut siinä on ollut mt-75 paikoillaan...
Käykö vai pitäiskö etsiä type-9 tunneli ?

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Heinäkuu 5. 11:25:42 2006

Henkku kirjoitti:Onkos sierran kori kiinnikkeissä eroa type-9 ja mt-75 välillä?
Mk2:een (escort) tulossa type-9 ja tunnelin saisin kaverin sierrasta. mut siinä on ollut mt-75 paikoillaan...
Käykö vai pitäiskö etsiä type-9 tunneli ?
pitäisi käydä
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Heinäkuu 5. 13:15:40 2006

Henkku kirjoitti:Onkos sierran kori kiinnikkeissä eroa type-9 ja mt-75 välillä?
Mk2:een (escort) tulossa type-9 ja tunnelin saisin kaverin sierrasta. mut siinä on ollut mt-75 paikoillaan...
Käykö vai pitäiskö etsiä type-9 tunneli ?
Käy
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ke Heinäkuu 5. 16:18:52 2006

Hyvä hyvä.. :D kiitän.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 6. 2:05:46 2006

Ares kirjoitti:MT75 on omien kokemusten perusteella vähän hitaahko vaihtaa ja epätarkka, muuten ihan hyvä loota. Pakki tuossa on helpompi kytkeä kuin t-9:ssä
Näin on. Ja pakin helppous johtunee siitä että MT:ssä on synkronoitu pakki, t9:ssä ei.

2 helppoa nyrkkisääntöä erottaa laatikot ryömimättä:
1. OHC -> tyyppi9 ja DOHC (ou jee mikä kone...) -> MT75
2. Tyyppi9 -> pakki painamalla päälle, ja MT75 -> pakki nostamalla lukitusrengas nupin alta päälle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin