D.O.H.C vaihteiston sopivuus..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
D.O.H.C vaihteiston sopivuus..
Onko dohc sierran vaihteisto yhteen sopiva ohc moottorinkanssa?
Mitäs eroa on A- ja B-mallin vaihteistolla?
Mitäs eroa on A- ja B-mallin vaihteistolla?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... t=mt75+ohc
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... t=mt75+ohc
A ja B mallin vaihteistoista en ole edes kuullut.
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... t=mt75+ohc
A ja B mallin vaihteistoista en ole edes kuullut.

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Type9:ssä on pakki ykkösen vieressä ja MT-75:ssa on nelosen vieressä. Vaihdekaavio on aina näin kyseisissä askeissa.
En tiedä mitään A ja B malleja kyseisistä askeista. MT-75:sta on tainnu olla myös viimeisimmissä ohc ruisku sierroissa jos en väärin muista mutta dokissa on MT-75.
En tiedä mitään A ja B malleja kyseisistä askeista. MT-75:sta on tainnu olla myös viimeisimmissä ohc ruisku sierroissa jos en väärin muista mutta dokissa on MT-75.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Vastasit jo omaan kysymykseesi oikein.Henkku kirjoitti:Mt-75 = dohc:n laatikko ??
Ja type-9 = ohc:n loota ??
Kuullut että A- ja B-mallin ero on peruutusvaihteen siainnissa..
että A-mallissa ois ykkösen vieressä ja B:ssä nelosen vierustalla..
Oisko jollain vahvistusta tälle tiedolle??
Korjauskirjassa käytetään tuota kirjainta nimenä. A1, A2, B, C, N, MT75
A:sta C:hen 4-vaihteisia kaikki ja pakki on kaikissa näissä ykkösen vieressä!
N on type-9 nimeltään paremmin tunnettu ja mt-75:sta ei oo keksitty mitään ylimääräisiä nimiä vaan ihan tuo mikä kirjassa on
Näyttäisipä nuo t-9 kestävän ainakin vakio käytössä hyvin. Tullut sen verran noita purettua. Ehjiä laatikoita on vaikka kuinka paljon varastossa, vaan ei kukaan osta.
MT75 on omien kokemusten perusteella vähän hitaahko vaihtaa ja epätarkka, muuten ihan hyvä loota. Pakki tuossa on helpompi kytkeä kuin t-9:ssä
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Näin on. Ja pakin helppous johtunee siitä että MT:ssä on synkronoitu pakki, t9:ssä ei.Ares kirjoitti:MT75 on omien kokemusten perusteella vähän hitaahko vaihtaa ja epätarkka, muuten ihan hyvä loota. Pakki tuossa on helpompi kytkeä kuin t-9:ssä
2 helppoa nyrkkisääntöä erottaa laatikot ryömimättä:
1. OHC -> tyyppi9 ja DOHC (ou jee mikä kone...) -> MT75
2. Tyyppi9 -> pakki painamalla päälle, ja MT75 -> pakki nostamalla lukitusrengas nupin alta päälle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe