pari "tyhmää" kysymystä lambdasta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Deuge
Ylläpitäjä

pari "tyhmää" kysymystä lambdasta

Viesti Kirjoittaja Deuge » Su Huhtikuu 2. 19:52:15 2006

Autossa (RST S2) on nyt kiinni joku yks johtonen tarvikevärkki joka ei toimi (yllätys?) Ja ennen tallista ottoa pitäis uus pistää, suosituksia? FMI mittaria oon katellu ja rallyracen samikin sitä tais suositella

Kannattaako ostaa uus anturikin kun kunnosta ei oo tietoo? onko anturien kierteiden koko joku vakio ettei tarttis uusia tehä käyrään? mikä käytännön ero laajakaistalla ja tavallisella on?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Huhtikuu 2. 20:11:33 2006

Kannattaa laittaa lämmitettävä anturi, vielä 4 johtoinen versio. Boschin antureissa on 18x1.5 kierre.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Su Huhtikuu 2. 20:58:48 2006

Tavallinen lambda näyttää 14.7 seosta ja sen molemmin puolin mennäänkö rikkaalla vai laihalla. Laajakaista taas näyttää seossuhteen tarkasti kokoajan. http://www.megasquirt.info/v22manual/wbvolts.gif

Jos autoa ei aiota viritellä niin melkeen tavallinen kelpaa, mutta jos suunnitelmissa esim. ruiskun vaihto niin laajakaista helpottaa säätämistä todella paljon.

Tech Edgen:n laajakaista lambda pakettia on saanut itse koottavana versiona noin 200-300e:n luokkaan.

Deuge
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Deuge » Su Huhtikuu 2. 21:44:07 2006

aika moni suosittelee tota lämmitettävää, onko jotai perusteluja?
laajakaistajuttu selvis aika hyvin mut noista kierteiden mitoista ois tieto tervetullutta

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Su Huhtikuu 2. 21:48:36 2006

Deuge kirjoitti:aika moni suosittelee tota lämmitettävää, onko jotai perusteluja?
laajakaistajuttu selvis aika hyvin mut noista kierteiden mitoista ois tieto tervetullutta
Lämmitettävä eli anturia lämmitetään ulkoisesti nopemmin toimintalämpötilaan. Eli lämmittämätön anturi alkaa näyttämään vasta oikein lämmettyään pakokaasujen ansiosta.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Huhtikuu 3. 0:22:05 2006

Deuge kirjoitti:mut noista kierteiden mitoista ois tieto tervetullutta
Mikä jäi epäselväksi? M18x1.5 taitaa olla aika yleinen/standardin oloinen.

Vastaa Viestiin