Korin vahvistuksesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kehmu
Ylläpitäjä

Korin vahvistuksesta

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ke Huhtikuu 12. 13:03:11 2006

Että tällaista tällä kertaa. Escortti on hylsynä ja tarkoitus olisi seuraavaksi repäistä helmakotelot, takarunkopalkit ja etulattiat irti, ja toimittaa auto hiekkapuhallukseen (metallirakenteita hiekkapuhaltavalle kaverille, hieman järeämmät vehkeet. Sellaista tuli mieleen, että jos raapasen helmat ja etu lattiat poies, niin onko mahdollista että toi kori 'notkahtaa' tahi vääntyy jollain tavalla, heikentäähän tuo operaatio jonkin verran koria? Ajattelin että heppaamalla a-pilareista vastaisen oven alareunaan ja toisin päin vehvikeputket, tuon mahdollisen notkahtamisen voisi välttää. Mitäs olette mieltä? Tarviiko tuota edes tehdä?

Puhalluksessa puhalletaan vain pohja ja kotelot. Kun uutta peltiä alkaa olemaan sisällä niin sitten puhallan itse loput muualta korista ja vahvistehitsaan kaikki saumat jne. Sitten kaaret päälle (tolpista tolppiin) ja pitäs alkaa olemaan jämäkkä. Onkos mitään muuta mitä kannattaisi ottaa huomioon tässä korin vahvistuksessa? Kyseessä on siis mk5 escortti.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Huhtikuu 12. 13:33:07 2006

Kannattaa jotain putkia hitsailla koriin kun nuo laikkaat pois.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » To Huhtikuu 13. 9:38:08 2006

Näinpä täytyy tehdä. Kiitokset :) Jos jollain sattuu olemaan tietoa/kokemuksia niin kertokaa ihmeessä.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Kesäkuu 18. 22:17:39 2006

Ehkä en taaskaan keksi söörtsiin oikeita taikasanoja, joten esitämpä kysymykseni tässä:

Mitä pitäisi huomioida / millaisia ohjeita antaisitte kun pitää vaihtaa projekti Sierraan uudet helmakotelojen pellit?

Entäpä takalokasuojien kaarien vaihdossa, lähinnä hitsausvaiheeseen jos joku antaisi vähän vinkkiä miten kannattaisi tehdä ettei lähde vetelemään kovin pahasti?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Su Kesäkuu 18. 22:33:08 2006

lokarin kaaret sovitat päittäin, eli ekaks poraat pistehitsit auki ja sitten laitat uuden kaaren vanhan päälle ja leikkaat 1mm laikalla tai peltisahalla uuden kaaren reunaa pitkin vanhan pois. Ja uutta kaarta ei kannata vaihtaa kokonaan ellei ole pakko.
kun osat on sovitettu ja kaikki ruosteet putsattu sisälokasuojasta, alat varovasti hitsaamaan, aina pisteellä kiinni noin 10cm välein ja aloitat aina kierroksen alusta kun pelti on jäähtynyt niin viileäksi että kärsii käsin kokeilla, lisäät aina pisteet edellisten puoliväliin, näin etenet niin pitkään että kaari on läpimatkan hitsattu, hiot hitsisaumat ja tarkistat hitsihuokoset ja jos huokosia hitsaat ne umpeen. Paineilmalla ei välttämättä kannata jäähdyttää koska se siirtää hitsilämmön kauemmaksi peltiin.

Eli siitä pitäisi tulla tämmönen

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Su Kesäkuu 18. 22:37:16 2006

Ei paineilma sitä lämpöä mihinkään siirrä, kyllä se lämpö johtuu ihan itsekseen siinä pellissä. Paineilma jäähdyttää siitä mihin sillä puhalletaan, eli voi tuntua siltä että lämpö "siirtyisi".

Tuolla periaattellahan kannattaisi käyttää imuria, silloin se lämpö ei menisi minnekkään :)

Vastaa Viestiin