sierra -85 dohc turbottaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
sierra -85 dohc turbottaminen
Elikkä mulla olis tommonen -85 sierra jossa on dokki kone ja olen ajatellut vähän turbolla kutitella sitä tavoite olisi joku 200+hp ja ahtimena on t25 ja ahdot olisi 0,7barin luokkaa. Sitten olisi muutama kysymys eli miten pitkälle vakio suuttimet riittää. paljonko männistä kärsii/kannattaa ottaa pois. entä mapin kanssa kannaattaako siihen laittaa joku cossun mappi tai joku muu vastaava.
Ford Cortina 1300 -68
Ford Granada 3000 ghia -76
Ford Granada 3000 ghia -76
-
Re: sierra -85 dohc turbottaminen
vakio suuttimet on noin 195cc, eli ei kovin pitkälle niillä pääse. mäntiinhän voisi tehdä pienet ammeet, ei koko alalta pois ja tanarilla vois olla koko alakerta valmiina toho hommaan ainakin männät. Saattasit pärjätä ihan kertovalla bensanpainesäätimellä ja isommilla suuttimilla, tai sit joku lisärikastus systeemi ja vakio suuttimet. Megaruutta on kans roks =)zero_cool kirjoitti:Elikkä mulla olis tommonen -85 sierra jossa on dokki kone ja olen ajatellut vähän turbolla kutitella sitä tavoite olisi joku 200+hp ja ahtimena on t25 ja ahdot olisi 0,7barin luokkaa. Sitten olisi muutama kysymys eli miten pitkälle vakio suuttimet riittää. paljonko männistä kärsii/kannattaa ottaa pois. entä mapin kanssa kannaattaako siihen laittaa joku cossun mappi tai joku muu vastaava.
-
-
- CRSC jäsen 2016
Hieman toista aihetta sivuten, eikö nämä männät sopisi myös RS2000-koneeseen? Samanlainen lohko kun on kyseessä. Meinaan saisiko tarkempaa tietoa mitä muutoksia niille männille on tehty ja paljonko puristukset tippuu?jesus48 kirjoitti:Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
Tanarilla taitaa olla lohko ja männätkin tommoseen koneeseen vielä.
-
- Viesti:
tarkempaa faktaa en nyt muista, kun on aikaa kun ne tehtiin.. helppo laskea, männän puristuskorkeus pysyi samana, ainoastaan siihen keskelle tuli amme, saman tyyppinen kun cossun männissä.Meeme kirjoitti:Hieman toista aihetta sivuten, eikö nämä männät sopisi myös RS2000-koneeseen? Samanlainen lohko kun on kyseessä. Meinaan saisiko tarkempaa tietoa mitä muutoksia niille männille on tehty ja paljonko puristukset tippuu?jesus48 kirjoitti:Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
osta pois lohko ja männät saat 50e:llä ku tuut hakee ne oikeesti.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- CRSC jäsen 2016
Tuota, jos zero_cool ei halua niita, niin kyllä minä voisin ne siihen hintaan hakea pois.tanari kirjoitti:tarkempaa faktaa en nyt muista, kun on aikaa kun ne tehtiin.. helppo laskea, männän puristuskorkeus pysyi samana, ainoastaan siihen keskelle tuli amme, saman tyyppinen kun cossun männissä.Meeme kirjoitti:Hieman toista aihetta sivuten, eikö nämä männät sopisi myös RS2000-koneeseen? Samanlainen lohko kun on kyseessä. Meinaan saisiko tarkempaa tietoa mitä muutoksia niille männille on tehty ja paljonko puristukset tippuu?jesus48 kirjoitti:Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
osta pois lohko ja männät saat 50e:llä ku tuut hakee ne oikeesti.
-