2.3 V6 - potentiaalia?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

herrahuu
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Toukokuu 4. 11:29:40 2005
Paikkakunta: Tre

2.3 V6 - potentiaalia?

Viesti Kirjoittaja herrahuu » Pe Toukokuu 19. 10:02:20 2006

Tässä olen miettinyt ratkaisuja tuon rullaavan Sierran tekniikan suhteen ja käsillä olisi 2.3 V6-kone. Kunnon ja historian suhteen kone on melkoinen kysymysmerkki, Transitin keulalla se on kuulemma joskus viihtynyt ja laitettavaa piisaa varmasti, mutta siltikin kiinnostaisi tietää tuollaisen vehkeen virityspotentiaalista. Onko kukaan laitellut moista konetta? Tiettävästi vääntöä ja meteliä siitä löytyy, mutta hevospuoli näissä myllyissä on ymmärtääkseni yleensä ollut ankea. Onko osia saatavilla kuinka reippahasti vielä tällaiseen? Veikkaisin koneen olevan peräisin jostain 70-80-lukujen vaihteen paikkeilta, mutta sekin on silkka veikkaus.
Onko sittenkin taloudellisesti/järjellisesti oivallisempi vaihtoehto jättää sikseen mahdollisimman erilaiseen ratkaisuun pyrkiminen ja istuttaa keulalle ohc-mylly tahi 2.8/2.9 V6-tekniikkaa?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 19. 10:16:37 2006

Laita suoraan 2.9i 12v. Todella mukava kone ajaa ja pikkuvireillä pitäis kuitenkin ihan kivasti saada löylyä pannuun. Itse koen 2.0/2.3V6:set oksettavina eikä 2.4:llekkaan heru hirveesti myötätuntoa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Pe Toukokuu 19. 11:46:02 2006

2,9i on hyvä moottori, mutta niitä ei kovin halvalla saa mistään. En tiedä kannattaako sellaista lähteä hommaamaan jos kerran on jo toinen motti nurkissa. Lisäksi kovan homman joutuu tekemään jos aikoo alkuperäistä saada vastaamaan. Ei ole tietysti pakko, mutta lukoton perä, eri vaihteisto, tiheämmät välitykset, lepsut jouset ym. voi käydä ajan mittaan tympimään.

Tee vähän erilainen projekti. Noissa 2.3:sissa on versioista riippuen jotakin 100-125hv eli ei se ihan tehoton ole. Joskus muistan täältäkin lukeneeni jutun tuollaisesta viritetystä vehkeestä jossa oli muistaakseni +160hv. Ääni on vähän alkukantaisempi kuin uudemmissa kuutosissa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Toukokuu 20. 15:59:05 2006

http://www.sunpoint.net/~mmodel/viritys.htm

Tuolla on aika hyvät jutut vanhempien V6:n virittämisestä.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Toukokuu 20. 18:17:16 2006

onhan siinä eräässäkin mattamustassa coupe taunuksessa melkolailla löylyä koneessa, V6 rakentamiseen menee hiukan enemmän rahaa ja aikaa, useat osat joutuu teettämään tai tekemään itse kun valmiina ei saa.

2.8 litranen olis hyvä aihio, tai se 2.3 kun vaihtaa 2.6 kampuran..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

herrahuu
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Toukokuu 4. 11:29:40 2005
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja herrahuu » Ma Toukokuu 22. 11:17:57 2006

Kiitoksia mielipiteistä ja tuosta linkistä! Apu on ollut suuri.
Jahka päätökseni teen niin päivittelen tuota projektisivua.

Vastaa Viestiin