2.3 V6 - potentiaalia?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Toukokuu 4. 11:29:40 2005
- Paikkakunta: Tre
2.3 V6 - potentiaalia?
Tässä olen miettinyt ratkaisuja tuon rullaavan Sierran tekniikan suhteen ja käsillä olisi 2.3 V6-kone. Kunnon ja historian suhteen kone on melkoinen kysymysmerkki, Transitin keulalla se on kuulemma joskus viihtynyt ja laitettavaa piisaa varmasti, mutta siltikin kiinnostaisi tietää tuollaisen vehkeen virityspotentiaalista. Onko kukaan laitellut moista konetta? Tiettävästi vääntöä ja meteliä siitä löytyy, mutta hevospuoli näissä myllyissä on ymmärtääkseni yleensä ollut ankea. Onko osia saatavilla kuinka reippahasti vielä tällaiseen? Veikkaisin koneen olevan peräisin jostain 70-80-lukujen vaihteen paikkeilta, mutta sekin on silkka veikkaus.
Onko sittenkin taloudellisesti/järjellisesti oivallisempi vaihtoehto jättää sikseen mahdollisimman erilaiseen ratkaisuun pyrkiminen ja istuttaa keulalle ohc-mylly tahi 2.8/2.9 V6-tekniikkaa?
Onko sittenkin taloudellisesti/järjellisesti oivallisempi vaihtoehto jättää sikseen mahdollisimman erilaiseen ratkaisuun pyrkiminen ja istuttaa keulalle ohc-mylly tahi 2.8/2.9 V6-tekniikkaa?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Laita suoraan 2.9i 12v. Todella mukava kone ajaa ja pikkuvireillä pitäis kuitenkin ihan kivasti saada löylyä pannuun. Itse koen 2.0/2.3V6:set oksettavina eikä 2.4:llekkaan heru hirveesti myötätuntoa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
2,9i on hyvä moottori, mutta niitä ei kovin halvalla saa mistään. En tiedä kannattaako sellaista lähteä hommaamaan jos kerran on jo toinen motti nurkissa. Lisäksi kovan homman joutuu tekemään jos aikoo alkuperäistä saada vastaamaan. Ei ole tietysti pakko, mutta lukoton perä, eri vaihteisto, tiheämmät välitykset, lepsut jouset ym. voi käydä ajan mittaan tympimään.
Tee vähän erilainen projekti. Noissa 2.3:sissa on versioista riippuen jotakin 100-125hv eli ei se ihan tehoton ole. Joskus muistan täältäkin lukeneeni jutun tuollaisesta viritetystä vehkeestä jossa oli muistaakseni +160hv. Ääni on vähän alkukantaisempi kuin uudemmissa kuutosissa.
Tee vähän erilainen projekti. Noissa 2.3:sissa on versioista riippuen jotakin 100-125hv eli ei se ihan tehoton ole. Joskus muistan täältäkin lukeneeni jutun tuollaisesta viritetystä vehkeestä jossa oli muistaakseni +160hv. Ääni on vähän alkukantaisempi kuin uudemmissa kuutosissa.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://www.sunpoint.net/~mmodel/viritys.htm
Tuolla on aika hyvät jutut vanhempien V6:n virittämisestä.
Tuolla on aika hyvät jutut vanhempien V6:n virittämisestä.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
onhan siinä eräässäkin mattamustassa coupe taunuksessa melkolailla löylyä koneessa, V6 rakentamiseen menee hiukan enemmän rahaa ja aikaa, useat osat joutuu teettämään tai tekemään itse kun valmiina ei saa.
2.8 litranen olis hyvä aihio, tai se 2.3 kun vaihtaa 2.6 kampuran..
2.8 litranen olis hyvä aihio, tai se 2.3 kun vaihtaa 2.6 kampuran..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.