Vapaavirtaus katit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Vapaavirtaus katit

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Kesäkuu 28. 18:58:01 2006

Millasia päästöarvoja noilla vapaavirtaus kateilla on mitattu? Eli toimiiko ne yhtätehokkaasti kuin tollaset "normi" katit. Vai onko niin että noilla vapaavirtaus kateilla saa nippa nappa päästöt menemään läpi? Myös kokemukset metalli vs. keraamikateista kiinnostaa, eli onko niiden välillä jotain eroa päästöjen puhdistuksen kannalta.

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » To Kesäkuu 29. 18:42:34 2006

Itelle ostin racersplacelta magnaflown 2,5 tuumasen racing katin. Ei maksanu kun 80e. Eka kerran kun mitattiin ni ei menny läpi. Toisella kerralla kun vähän kierroksilla lämmiteltiin sitä, niin tuli ihan hyvät arvot. Ja tehoissa en ole juurikaan huomannut eroa.
Hyvä se on!

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Kesäkuu 29. 20:07:29 2006

Esa84 kirjoitti:Itelle ostin racersplacelta magnaflown 2,5 tuumasen racing katin. Ei maksanu kun 80e. Eka kerran kun mitattiin ni ei menny läpi. Toisella kerralla kun vähän kierroksilla lämmiteltiin sitä, niin tuli ihan hyvät arvot. Ja tehoissa en ole juurikaan huomannut eroa.
Onko sulla niitä arvoja jossain tallella?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Kesäkuu 29. 20:50:30 2006

Mulla ei ainakaan Magnaflowlla mitään ongelmaa, kolme kertaa olen käynyt leimalla sillä. Varmuudeksi olen käynyt vedättämässä motarilla tai jossain, että on varmasti lämmin kun menee leimalle. Katti kun on melko tarkkaan putken puolessa välissä.

Katselin muuten pari päivää sitten Biltemassa tarvikekattia. Muistutti aika paljon Magnaflowta ja näytti siltä, että vois olla suht vähän vastustakin. Valo tuli ainakin reilusti kennon läpi. Saattoi jopa olla rosteria, en kuitenkaan ole varma.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Kesäkuu 30. 7:58:40 2006

Jos mahdollista niin kannattaa varuiksi tarkistaa, että katissa on vielä sisukset tallella.
Broidin autossa tollainen 3":n high flow katti keraamisella sisuksella kesti suunnilleen muutaman kuukauden. Oisko pari kuukautta mennyt, kun katista rupes kuulumaan outoa räminää, mutta nopea diagnoosi viittasi sen tulevan siitä lämpösuojapellistä. No sitten, kun putki oli irti eka kerran n. puoli vuotta ajossa oltuaan niin katissa ei ollut enää sisällä mitään jäljellä.
Vois sanoa, että 200 euroa haihtui savuna ilmaan :shock: tai no jäihän siitä sentään kuoret jäljelle.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Kesäkuu 30. 8:11:37 2006

Mistä löytys 3" vapaavirtauskatti esim Magnafown valmistama, eli kuka myy?

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Kesäkuu 30. 8:22:19 2006

Mä ostin aikoinaan suoraan jenkeistä noita magnaflow katteja. Nyt on epäilys että olisko kyseinen katti risa ja tilasin nyt dnsf:n kautta pparkolta sellasen catcon katin. Jos sais viimeinkin päästöt kohdalleen.

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Pe Kesäkuu 30. 20:26:45 2006

Ei ole valitettavasti mulla arvoja tallessa.. Saap nähä miten ens katsastuksessa toimii. Ei ainaskaan mitään kummallista ääntä ole pönttö pitänyt, ja sijaitsee mulla kans noin puolessa välin autoa.
Hyvä se on!

Vastaa Viestiin