Triggeripyörä (36-2 ?) OHC Sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Triggeripyörä (36-2 ?) OHC Sierraan
Tuo Megasquirt topikki on hieman sekava ja ajattelin tätä kautta kysellä asiaa.
Todennäköisesti joku on toteuttanu tälläisen pyörän laskemaan parempaa sytkän ajoitusta ruiskuille (siis ei EFI:lle). Kaipaisin jonkinnäköisiä asennuskuvia ja että miten kiinnitys on toteutettu ja minne.
Yleisesti tämä liittyy kaiketa Edikseen pelkästään tämän osan osalta.
Kiitos.
Todennäköisesti joku on toteuttanu tälläisen pyörän laskemaan parempaa sytkän ajoitusta ruiskuille (siis ei EFI:lle). Kaipaisin jonkinnäköisiä asennuskuvia ja että miten kiinnitys on toteutettu ja minne.
Yleisesti tämä liittyy kaiketa Edikseen pelkästään tämän osan osalta.
Kiitos.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Tuosta omasta projektista löytyy jotain kuvia (pirun huonoja kylläkin), mutta saa varmaankin jonkinlaisen käsityksen. Vieläkin "proto" vaiheessa tuo anturinjalka ja pariviikkoa sitten taittui muutama hammas tuosta peltihässäkästä kun kävin testaileen soralla ja pienen pohjauksen jälkeen sylkäisi muutaman kiven hampaidenväliin.
Eli tuo hammaskehä on puristussovitteella alapyörää vasten (ihan sen takia, ettei tarvinut koneistaa tarkasti kiinnituspulttien reikiä itse triggeripyörään ja että anturin kiinnitys on vapaa, eli ei tarvi tehdä säädettävää anturin jalkaa). Eli itse hitsasin tuon anturin jalan, heitin pyörän paikoilleen ja laskin oikean hammasvälin, kone käyntiin ja ajoituslampulla tutkimista, pientä hienosäätöä hammaspyörän asentoon --> ajoitus oikein.
Pyörähän on 36-1
Eli tuo hammaskehä on puristussovitteella alapyörää vasten (ihan sen takia, ettei tarvinut koneistaa tarkasti kiinnituspulttien reikiä itse triggeripyörään ja että anturin kiinnitys on vapaa, eli ei tarvi tehdä säädettävää anturin jalkaa). Eli itse hitsasin tuon anturin jalan, heitin pyörän paikoilleen ja laskin oikean hammasvälin, kone käyntiin ja ajoituslampulla tutkimista, pientä hienosäätöä hammaspyörän asentoon --> ajoitus oikein.
Pyörähän on 36-1

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Raaka versio omasta 36-1 toteutuksesta.
Ainakin käymään sain tuolla vaikka ensin oli anturi liki 60astetta vithurallaan=muisti virhe anturin paikasta jalkaa tehdessä.
Ainakin käymään sain tuolla vaikka ensin oli anturi liki 60astetta vithurallaan=muisti virhe anturin paikasta jalkaa tehdessä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Ihan ohi aiheen vinkkinä tuli mieleen että tuollaiselle anturijalalle saa mukavasti lisätukea tekee siihen latan pätkän jonka laittaa hihnasuojan alimman kiinityspultin alleAksu kirjoitti:Raaka versio omasta 36-1 toteutuksesta.
Ainakin käymään sain tuolla vaikka ensin oli anturi liki 60astetta vithurallaan=muisti virhe anturin paikasta jalkaa tehdessä.
Itsellä tuollai
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... nturi2.jpg
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
hyvän kiekon saa ostamalla mopontakarattaan.maksaa about 7-10 euroa.keskittää sorvissa ja sorvaa tappeja vähän päistä,toimii mulla ainakin hyvin,ainakin se tappi/väli suhde pysyy hyvänä eikä tule sen anturin etäisyyden kanssa ongelmia.itsellä nyt ei ole oharissa konetta mutta tossa omasta viritelmästä kuva. http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=999
irc galleria voicecoil
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuossa pari kuvaa klubin GT-1:sen anturista:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... igger1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... igger2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... igger1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... igger2.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hetkonen, onko tuo hepattu kiinni tuohon valurauta siivapyörään ?JesseT kirjoitti:Tuossa pari kuvaa klubin GT-1:sen anturista:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... igger1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... igger2.jpg
Eikös tuo valurauta halkea helposti jos noin tekee?
Migillä vai jollain seospuikolla? Mites tuon keskitys on tehty?
Sama homma itsellä edessä, triggerin kiinnittäminen jollain tapaa. Mun piti pulttaa se mutta siivapyörässä on tasapainotus reiät juuri keskellä puolia ja vielä vähän epäkeskosti toisiinsa nähden.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Laitoin 36-1 pyörän kiinni alasiivan ja prikan väliin puristamalla. väliin sipaisin lukkoliimaa kokeeksi. En tiedä pysyykö tuolla keinoin.. aika sen näyttää.
http://www.netikka.net/samih/trigger4.jpg
Mutta asiaan. Ku nyt alan tuota anturin jalkaa tekemään, eikös se riitä että anturi tulee missing tooth kohtaan silmätarkkuudella kun kone on ykk merkissä? Mega 2.2 extra + edis4 kyseessä, eikös tuon kipinän saa sit megalla tarkemmin kohdalleen? Entä minkälainen välys zetecin vr-anturista pitää olla tuohon triggeripyörään että toimii?
http://www.netikka.net/samih/trigger4.jpg
Mutta asiaan. Ku nyt alan tuota anturin jalkaa tekemään, eikös se riitä että anturi tulee missing tooth kohtaan silmätarkkuudella kun kone on ykk merkissä? Mega 2.2 extra + edis4 kyseessä, eikös tuon kipinän saa sit megalla tarkemmin kohdalleen? Entä minkälainen välys zetecin vr-anturista pitää olla tuohon triggeripyörään että toimii?
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
VR välys edis
tere välys on alle milli.
Monet on maininnu pelikortin yms visa kortti.
Tuon takia se pitää olla sorvissa tsekattu ettei yhtään heittoa ole. ja jos on niin sorvissa 100% ympyrä.
Ja tee se jalka osa mielellään alu kappaleesta tossa muutama hyvä kuva olikin tässä ketjussa. parempi häiriöiden yms. takia.
Ja sit toinen seikka VR piuhan oikeaoppisuus.
älä käytä sitä microfonijohtoa ei kestä lämpöä muuten hyvä.
Pura fordista silleen pois että saat sen orkkis Vr piuhan talteen jos mahdollista ja liittimet.
monet mega ongelmat tulee huonoista maadoituksista.
-moni tumpeloi kylmäjuotokset levylle jos ei ole enemmälti kolvausta tehny.
-jos ei ole esim. elektroniikka taitoja kandee jenkeistä autotune tilata valmis paketti kasattu.
-itse tilasin tuolta osina V.3.0 ja tuli paketti n.viikossa tulliin.
alvia maksoin n.50 ekee tuli myös testeriä piuhaa yms. tarpeellista.
-megan maadoitukset yhteen juottaa liittimeen kiinni eikä vain purista.
-juotokset ja sit kutistesukka päälle tulee kestävä eikä mene poikki yms. kestää käyttöä.
Vr- piuhan häiriöistä jos siinä ei ympärillä kokomatkan sitä häiriö esto sukkaa. kuten esim. antennikaapelissa.
tonne käy tekeen tunnus paljon asiaa ja ongelmia välttää jo etukäteen kun lukee muitten murheista ja välttää ne tyypilliset ns. sudenkuopat.
http://www.finsquirt.net/forum/
Monet on maininnu pelikortin yms visa kortti.
Tuon takia se pitää olla sorvissa tsekattu ettei yhtään heittoa ole. ja jos on niin sorvissa 100% ympyrä.
Ja tee se jalka osa mielellään alu kappaleesta tossa muutama hyvä kuva olikin tässä ketjussa. parempi häiriöiden yms. takia.
Ja sit toinen seikka VR piuhan oikeaoppisuus.
älä käytä sitä microfonijohtoa ei kestä lämpöä muuten hyvä.
Pura fordista silleen pois että saat sen orkkis Vr piuhan talteen jos mahdollista ja liittimet.
monet mega ongelmat tulee huonoista maadoituksista.
-moni tumpeloi kylmäjuotokset levylle jos ei ole enemmälti kolvausta tehny.
-jos ei ole esim. elektroniikka taitoja kandee jenkeistä autotune tilata valmis paketti kasattu.
-itse tilasin tuolta osina V.3.0 ja tuli paketti n.viikossa tulliin.
alvia maksoin n.50 ekee tuli myös testeriä piuhaa yms. tarpeellista.
-megan maadoitukset yhteen juottaa liittimeen kiinni eikä vain purista.
-juotokset ja sit kutistesukka päälle tulee kestävä eikä mene poikki yms. kestää käyttöä.
Vr- piuhan häiriöistä jos siinä ei ympärillä kokomatkan sitä häiriö esto sukkaa. kuten esim. antennikaapelissa.
tonne käy tekeen tunnus paljon asiaa ja ongelmia välttää jo etukäteen kun lukee muitten murheista ja välttää ne tyypilliset ns. sudenkuopat.
http://www.finsquirt.net/forum/
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Joku ruiskujen valmistaja suositti puuttuvan hampaan korkeudeksi puolet kokonaisen hampaan korkeudesta jolloin anturin ja hampaan väli voi olla vähän suurempi ja pulssit muutenkin tasaisempia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi