Triggeripyörä (36-2 ?) OHC Sierraan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Triggeripyörä (36-2 ?) OHC Sierraan

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Heinäkuu 16. 0:13:56 2006

Tuo Megasquirt topikki on hieman sekava ja ajattelin tätä kautta kysellä asiaa.

Todennäköisesti joku on toteuttanu tälläisen pyörän laskemaan parempaa sytkän ajoitusta ruiskuille (siis ei EFI:lle). Kaipaisin jonkinnäköisiä asennuskuvia ja että miten kiinnitys on toteutettu ja minne.

Yleisesti tämä liittyy kaiketa Edikseen pelkästään tämän osan osalta.

Kiitos.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Heinäkuu 17. 10:46:03 2006

Tuosta omasta projektista löytyy jotain kuvia (pirun huonoja kylläkin), mutta saa varmaankin jonkinlaisen käsityksen. Vieläkin "proto" vaiheessa tuo anturinjalka ja pariviikkoa sitten taittui muutama hammas tuosta peltihässäkästä kun kävin testaileen soralla ja pienen pohjauksen jälkeen sylkäisi muutaman kiven hampaidenväliin.

Eli tuo hammaskehä on puristussovitteella alapyörää vasten (ihan sen takia, ettei tarvinut koneistaa tarkasti kiinnituspulttien reikiä itse triggeripyörään ja että anturin kiinnitys on vapaa, eli ei tarvi tehdä säädettävää anturin jalkaa). Eli itse hitsasin tuon anturin jalan, heitin pyörän paikoilleen ja laskin oikean hammasvälin, kone käyntiin ja ajoituslampulla tutkimista, pientä hienosäätöä hammaspyörän asentoon --> ajoitus oikein.

Pyörähän on 36-1 :wink:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Heinäkuu 17. 13:33:26 2006

Ite toteutin 36-1 triggeröinnin tavalliseen Oharin 1 uraiseen hihnapyörään 35:llä M5 6 kolo pultilla. Hämmästys oli suuri kun se jopa toimii...
Anturina Zetecin vr.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Heinäkuu 17. 14:10:50 2006

Raaka versio omasta 36-1 toteutuksesta.
Ainakin käymään sain tuolla vaikka ensin oli anturi liki 60astetta vithurallaan=muisti virhe anturin paikasta jalkaa tehdessä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Tammikuu 23. 14:51:08 2008

onko kellään cad-kuvaa ohc 36-1 pyörästä?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Tammikuu 23. 17:50:11 2008

Aksu kirjoitti:Raaka versio omasta 36-1 toteutuksesta.
Ainakin käymään sain tuolla vaikka ensin oli anturi liki 60astetta vithurallaan=muisti virhe anturin paikasta jalkaa tehdessä.
Ihan ohi aiheen vinkkinä tuli mieleen että tuollaiselle anturijalalle saa mukavasti lisätukea tekee siihen latan pätkän jonka laittaa hihnasuojan alimman kiinityspultin alle

Itsellä tuollai
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... nturi2.jpg

KiGZu
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marraskuu 18. 16:32:27 2003

Viesti Kirjoittaja KiGZu » Ke Tammikuu 23. 18:45:20 2008

samiharju kirjoitti:onko kellään cad-kuvaa ohc 36-1 pyörästä?
On, tässä: PDF & DXF
Tuosta voi sitten laserilla veistellä lisää.
Jos ei pipo virtaa...kaikki tietää mitä tapahtuu..

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Tammikuu 24. 15:29:44 2008

hyvän kiekon saa ostamalla mopontakarattaan.maksaa about 7-10 euroa.keskittää sorvissa ja sorvaa tappeja vähän päistä,toimii mulla ainakin hyvin,ainakin se tappi/väli suhde pysyy hyvänä eikä tule sen anturin etäisyyden kanssa ongelmia.itsellä nyt ei ole oharissa konetta mutta tossa omasta viritelmästä kuva. http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=999
irc galleria voicecoil

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja osku78 » To Tammikuu 24. 17:34:56 2008

Valmiita 36-1 triggeri pyöriä sai ostettua joku aika sitten nimimerkiltä hena, eli kannattaa varmaan kysellä sieltä jos ei halua alkaa ite vääntämään. Hinta ei ollu paha!
sierra 2.0 turbo

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Tammikuu 27. 18:55:00 2008

KiGZu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:onko kellään cad-kuvaa ohc 36-1 pyörästä?
On, tässä: PDF & DXF
Tuosta voi sitten laserilla veistellä lisää.
kiitoksia!

mites ootte kiinnityksen alasiivaan hoitanu? tohtiiko ja voiko sitä (alasiivaa) ees hitsata vai täytyykö viritellä pultein kiinni?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Tammikuu 28. 15:46:57 2008

osku78 kirjoitti:Valmiita 36-1 triggeri pyöriä sai ostettua joku aika sitten nimimerkiltä hena, eli kannattaa varmaan kysellä sieltä jos ei halua alkaa ite vääntämään. Hinta ei ollu paha!
Ja saa edelleenkin. Löytyy myös cossuun. Privaa jos kiinnostaa..
Toyota Supra TT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 28. 19:06:02 2008

Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 23. 2:53:25 2008

Kuinkas läheltä jakoremmi menee tota anturin palikkaa? Näyttäs että saattaa olla aika likellä...
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Helmikuu 23. 12:26:31 2008

olafu kirjoitti:Kuinkas läheltä jakoremmi menee tota anturin palikkaa? Näyttäs että saattaa olla aika likellä...
Ei siihen nyt senttikaupalla jäänyt.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Kesäkuu 9. 21:49:16 2008

Hetkonen, onko tuo hepattu kiinni tuohon valurauta siivapyörään ?
Eikös tuo valurauta halkea helposti jos noin tekee?
Migillä vai jollain seospuikolla? Mites tuon keskitys on tehty?
Sama homma itsellä edessä, triggerin kiinnittäminen jollain tapaa. Mun piti pulttaa se mutta siivapyörässä on tasapainotus reiät juuri keskellä puolia ja vielä vähän epäkeskosti toisiinsa nähden.
#6
Escort -75

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Kesäkuu 12. 11:49:21 2008

Koneistettiin siivapyörän "akselille" tiukka sovitus triggeripyörälle.
Uskaltaisikohan tuon vain liimata esim laakeriliimalla tuohon paikalleen vai vaatiiko vielä lisä kiiinnitystä ? Ilman liimaakaan sitä ei nyt saa käsivoimin siinä liikkumaan.
#6
Escort -75

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 17. 10:04:24 2008

Laitoin 36-1 pyörän kiinni alasiivan ja prikan väliin puristamalla. väliin sipaisin lukkoliimaa kokeeksi. En tiedä pysyykö tuolla keinoin.. aika sen näyttää.

http://www.netikka.net/samih/trigger4.jpg

Mutta asiaan. Ku nyt alan tuota anturin jalkaa tekemään, eikös se riitä että anturi tulee missing tooth kohtaan silmätarkkuudella kun kone on ykk merkissä? Mega 2.2 extra + edis4 kyseessä, eikös tuon kipinän saa sit megalla tarkemmin kohdalleen? Entä minkälainen välys zetecin vr-anturista pitää olla tuohon triggeripyörään että toimii?

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

VR välys edis

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Elokuu 17. 15:44:12 2008

tere välys on alle milli.

Monet on maininnu pelikortin yms visa kortti.

Tuon takia se pitää olla sorvissa tsekattu ettei yhtään heittoa ole. ja jos on niin sorvissa 100% ympyrä.

Ja tee se jalka osa mielellään alu kappaleesta tossa muutama hyvä kuva olikin tässä ketjussa. parempi häiriöiden yms. takia.

Ja sit toinen seikka VR piuhan oikeaoppisuus.

älä käytä sitä microfonijohtoa ei kestä lämpöä muuten hyvä.
Pura fordista silleen pois että saat sen orkkis Vr piuhan talteen jos mahdollista ja liittimet.

monet mega ongelmat tulee huonoista maadoituksista.
-moni tumpeloi kylmäjuotokset levylle jos ei ole enemmälti kolvausta tehny.
-jos ei ole esim. elektroniikka taitoja kandee jenkeistä autotune tilata valmis paketti kasattu.
-itse tilasin tuolta osina V.3.0 ja tuli paketti n.viikossa tulliin.
alvia maksoin n.50 ekee tuli myös testeriä piuhaa yms. tarpeellista.
-megan maadoitukset yhteen juottaa liittimeen kiinni eikä vain purista.
-juotokset ja sit kutistesukka päälle tulee kestävä eikä mene poikki yms. kestää käyttöä.

Vr- piuhan häiriöistä jos siinä ei ympärillä kokomatkan sitä häiriö esto sukkaa. kuten esim. antennikaapelissa.

tonne käy tekeen tunnus paljon asiaa ja ongelmia välttää jo etukäteen kun lukee muitten murheista ja välttää ne tyypilliset ns. sudenkuopat.
http://www.finsquirt.net/forum/
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 22. 23:52:18 2008

eipä ole zetecin piuhaa olemassa kun palasista kootti edis4 osat.

mites sen tyhjän hampaan sijoitus ykk:n ja anturin paikan suhteen?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Elokuu 24. 21:34:27 2008

Joku ruiskujen valmistaja suositti puuttuvan hampaan korkeudeksi puolet kokonaisen hampaan korkeudesta jolloin anturin ja hampaan väli voi olla vähän suurempi ja pulssit muutenkin tasaisempia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin