1.8 dieselin ajoittaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

1.8 dieselin ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Su Elokuu 27. 10:38:16 2006

Sierran (1.8td) kone alkaa menee hiljalleen kasaan päin, mutta onko nokan ja syöttöpumpun ajoittamiseen jotain helppoa 'kotikonstia'. Mulla on kyllä joku kirja, mutta sen ohjeiden mukaan tarvittaisiin 'tappi' joka tulee lohkon kyljestä kierteille. Näin viikonloppuna sellaista ei varmaankaan mistään löydä, joten olisko jotain helppoa oikopolkua... :roll:

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Elokuu 27. 16:04:18 2006

Muistaakseni jossain ohjeessa oli tehty tuo tappi kierretangosta tai pultista, eli toista päätä vain hiottu. Ei tietoa onko toimiva, mutta tuli vaan mieleen
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Ma Elokuu 28. 21:41:45 2006

Nyt pitäis :!: olla ajotukset kohillaan. Ei tuo tappi siinä niin välttämätön ollutkaan. Huomenissa pitäis nostaa kone nokalle ja koittaa mitä tapahtuu....vai tapahtuuko mitään :lol:
Vinkkejä syöttöpumpun/putkiston ilmaamiseen :roll:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 28. 21:52:19 2006

Putket löysälle suuttimien päästä ja kaasu pohjassa startaten. Kun löpö lentää tuulilasille, voit käydä kiristämässä putket.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Ma Elokuu 28. 22:32:53 2006

Arska kirjoitti:Putket löysälle suuttimien päästä ja kaasu pohjassa startaten. Kun löpö lentää tuulilasille, voit käydä kiristämässä putket.
Täytyypä muistaa pistää akku lataukseen heti aamulla :wink:

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Elokuu 29. 10:42:27 2006

Niin, ja pumppaa käsipumpulla, jos mahdollista, kaikki ylimääräinen ilma vex sieltä putkista. Helpottaa kummasti :)

Näissä dieselin ilmauksissakin on useampi ohje. Joskus on porukka onnistunut hajoittamaan pumppujakin väärällä tavalla.

Tämä koskee erillisellä siirtopumpulla olevaa ->

**
Joskus boschin pumpuissa on ollut kyljessä ruuvi, joka avataan ja startataan niin kauan kunnes siitä tulee löpöä, tämän jälkeen suljetaan ja ruuvataan suuttimien putket auki (Joissakin pumpuissa pelkkä 4. sylinterin) ja startataan kunnes tulee löpöä. Koneen käynnistyttyä vajaasti kolmella, väännetään putki kiinni ja 4. lähtee mukaan.
**

Tämä koskee sisäisellä siirtopumpulla olevaa ->

**
Jos pumpun kyljessä on sellainen "kierrettävä" pumppu, varsi väriltään yleensä valkoinen, niin tätä pumppumallia ei tarvitse ilmata. Pumpataan vaan niin perkuleesti, kunnes varsi menee ihan kivikovaksi, jonka jälkeen pyöräytetään käyntiin.
**

Jos kyseessä on pumppu, jossa ei ole ulkoista siirtopumppua, eikä sisäistä käsikäyttöistä, niin suutinten putket auki ja startilla, niin ei tule pumppuun ilmalukkoa.

Vastaa Viestiin