mikä vaihteisto olisi hyvä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

mikä vaihteisto olisi hyvä

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 23. 1:14:26 2006

Kysytäänpä teoreettinen kysymys.
Jos olette tekemässä rata/harjoitus autoa niin minkä vaihteiston sinne laittaisitte ja miksi.
tekniset tiedot autosta mihin sellainen pitäisi asentaa


paino 1200kg
moottori 4 syl
turbo on
teho/vääntö 400hv/400Nm(hatusta otetut)
vaihteita 5-6
vaihtotapa ,ei määrätty (auto,puoliauto,man)
takaveto

idea olisi että siihen vaihteistoon tulisi löytää osia normaali hyllytavarana
vaihteisto ei saa olla käsin tehdyn hintainen.

ideoita saa esittää
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

helppo

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Lokakuu 23. 1:26:38 2006

5v t9

Halpa, helppo korjata, romikset täynnä, öljy halpaa, perus loota, saa myös edullisesti suoran 2 ja 3 vaihteen muistaakseni sf pyörästä.


MT-sarja--->kallis--hajoo sekin.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Lokakuu 23. 1:40:47 2006

En missään nimessä mitään Type-9 laittaisi... Mielummin vaikka B&W T5. Tai onhan mailma täynnä askeja joita voisi soveltaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

juu

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Lokakuu 23. 2:36:13 2006

Juu jos on valmis satsaan T5 askiin niin sitten toki sellainen. Mutta eipä niitä puoli-ilmatteeksi ole saatavana.

Onhan T5 lootassa ilmeisestikkin sama/sovellettavissa oleva kytkinkoppa ja kardaanin lähtö esim jenkkien olikos se tremecciin. Siinä olisi jo kelvollinen, 6 lovisena (Tremec)


Type ysille edelleen propsit täältä. Halpa ja hyvä - no kelvollinen
:wink:


Auto:

Takaveto ford, ohc/zetec turbo/ vapari.

Turbosta sellaiset 250-300hv ja 400nm.
Vaparina joku 200 ja väännöt joku 230+
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 23. 9:27:47 2006

t 9 on tietysti yksi vaihtoehto mutta kun projekti on alussa niin onko järkevää jäädä fordin vaihteisto mallisarjaan.
mitä löyyy muista merkeistä?
volvo bimmer mersu japsit? onko kokemuksia kestävyydestä, myös essolla kuullut jutut kiinnostaa.


mikäs toi tremec on? missä autossa ollut vakiona?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 23. 9:34:32 2006

tremec:iä myy esim prostreet.

t5 on huono, se on aika hidas vaihdettava, siis vaihteiden vaihto, ja jos sitä alkaa reilusti repimään menee synkrot helposti, ja ne taas maksaa ja on hankala vaihtaa....
Viimeksi muokannut Timo, Ma Lokakuu 23. 10:39:12 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Lokakuu 23. 10:29:25 2006

Mites getrag ?

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ma Lokakuu 23. 10:58:54 2006

Volvon m45 suorakytky SF-pyörän ratassarjalla. Höysteenä vielä Selholmin keppisarja. Kestää repiä ja osia saa kohtuuhintaan jokapaikasta. :)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Lokakuu 23. 11:33:18 2006

Itellä hyviä kokemuksia toyotan w50-51 lootasta. Kestää suht paljon tehoo ja nopeet vaihteenkytkennät. Oon kepittäny escortilla turbo ohc:lla varttimailin tolla lootalla 11,0s./204kmh eli n.400hv 500nm.

Tiedän pystylamppu carinoita pari jotka tykittäny vartin aikaan 10,2-10,0 ja 215-220 loppuja tolla lootalla.

Onhan sitten supran lootat w57-58, mutta hintakin nousee. Yhessä katu asconassa sellanen ja ajanu vartin matalaa kymppiä ja loppunopeus skaboissa 285kmh loppuja.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Lokakuu 23. 12:27:32 2006

Henkku kirjoitti:Mites getrag ?


paras noista vaihteehdoista mutta paremmat getragit maksaa.. paras vaihteisto mitä olen ikinä testannu..nopee vaihtaa (vai mitä TIMO )

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 23. 13:01:26 2006

bpasi kirjoitti:
Henkku kirjoitti:Mites getrag ?


paras noista vaihteehdoista mutta paremmat getragit maksaa.. paras vaihteisto mitä olen ikinä testannu..nopee vaihtaa (vai mitä TIMO )
totta, nähty on.. :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Lokakuu 23. 13:50:52 2006

Mitenkä muuten hinnat menee noilla lootilla?
Type9 n. 50-100€
W50-51 n. 100-150€
W57-58 n. 300-500€
Mites muut? T5:set, volvon ja getrakin lodjut

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Lokakuu 23. 15:21:33 2006

Timo kirjoitti:tremec:iä myy esim prostreet.

t5 on huono, se on aika hidas vaihdettava, siis vaihteiden vaihto, ja jos sitä alkaa reilusti repimään menee synkrot helposti, ja ne taas maksaa ja on hankala vaihtaa....
Tremec on myös hidas vaihdettava.. Saman tyyppisillä synkroilla kuin bw t5. Tremecissä huonoa myös paino ja koko, ei mene ainakaan sierran vaihteistotunneliin ilman laikkailua.

Itse lähtisin MK3 Turbo Supran vaihteistoa sovittelemaan. Suht halpoja ~500-1000€. Tosi nopea vaihtaa ja kestää.. Mitat aika lähellä T5:sta.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » Ma Lokakuu 23. 16:22:32 2006

sierra friikki kirjoitti: mikäs toi tremec on? missä autossa ollut vakiona?
Tietääkseni B&W on nykyään tremec. Muistelisin kuulleeni/lukeneeni jostain et jossain suprissa on ollut B&W t-56 laatikko alla (osaisikohan joku varmistaa kun ei googgelista pikavilkaisulla löytynyt)
Ford Capri II
Ford Escort mk2

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Lokakuu 23. 23:29:51 2006

Pikkupoeka kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: mikäs toi tremec on? missä autossa ollut vakiona?
Tietääkseni B&W on nykyään tremec. Muistelisin kuulleeni/lukeneeni jostain et jossain suprissa on ollut B&W t-56 laatikko alla (osaisikohan joku varmistaa kun ei googgelista pikavilkaisulla löytynyt)
Ei vaan Camaroissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Lokakuu 24. 14:23:19 2006

MouTine kirjoitti:
Pikkupoeka kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: mikäs toi tremec on? missä autossa ollut vakiona?
Tietääkseni B&W on nykyään tremec. Muistelisin kuulleeni/lukeneeni jostain et jossain suprissa on ollut B&W t-56 laatikko alla (osaisikohan joku varmistaa kun ei googgelista pikavilkaisulla löytynyt)
Ei vaan Camaroissa.
Viper
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Lokakuu 24. 15:37:43 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Pikkupoeka kirjoitti: Tietääkseni B&W on nykyään tremec. Muistelisin kuulleeni/lukeneeni jostain et jossain suprissa on ollut B&W t-56 laatikko alla (osaisikohan joku varmistaa kun ei googgelista pikavilkaisulla löytynyt)
Ei vaan Camaroissa.
Viper
ja mustang

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » Ti Lokakuu 24. 18:20:02 2006

Viper... Niinhän se olikin :D tänks...
Ford Capri II
Ford Escort mk2

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Lokakuu 24. 18:38:20 2006

Täältä ääni mk3 Supran laatikolle, näyttää kestävän hyvin yli 700hp/800nm koneiden jatkona ja hinta kai kohtuullinen.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Lokakuu 24. 20:27:57 2006

tumi kirjoitti:Täältä ääni mk3 Supran laatikolle, näyttää kestävän hyvin yli 700hp/800nm koneiden jatkona ja hinta kai kohtuullinen.
En täysin allekirjottais. Keväällä oltiin hyvinkäällä katsomassa kiihdytyskisoja ja siellä oli se sininen mk3 supra missä on tota luokkaa tehoja. Jäi ensimmäisessä vedossa baanalle kun laatikko prakas. Varikon suunnilta kuului juttua että oli vissiin jo 3 vai neljäs laatikko menossa ja hermo alkaa mennä..
Toyota Supra TT

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Lokakuu 24. 22:19:24 2006

Kavereilla parissa Suprassa tuollaiset lukemat ja hyvin on laatikot kestäny kovaakin käyttöä, en tiedä mikä tuossa sinisessä niitä sitten rikkoo. Oisko paikaltaanlähtö slicseillä liikaa. Uskoisin että kestää leikiten sierra friikin mainitsemat 400/400.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 25. 0:41:45 2006

lisä maustetta.
onko kukaan suunitellut laittaa näitä tiptronic tyyppisiä vaihteistoja?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Lokakuu 25. 9:36:49 2006

sierra friikki kirjoitti:lisä maustetta.
onko kukaan suunitellut laittaa näitä tiptronic tyyppisiä vaihteistoja?
Eli tomaattilootaa? Siihen vaan sitten sopiva ohjuriboksi. Taitaa Megakin jotakin laatikoita ohjata jotenkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Lokakuu 25. 10:30:47 2006

Nimimerkillä GPIO-korttia odotellessa.... :wink: Sitten kun sotkevat väylätekniikan megaan, niin toimii varmaan yhtä luotettavasti, kuin uudet M5 bemut :lol: :lol:
Tuollaaiheesta lisää.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Lokakuu 25. 13:46:47 2006

Hena kirjoitti:
tumi kirjoitti:Täältä ääni mk3 Supran laatikolle, näyttää kestävän hyvin yli 700hp/800nm koneiden jatkona ja hinta kai kohtuullinen.
En täysin allekirjottais. Keväällä oltiin hyvinkäällä katsomassa kiihdytyskisoja ja siellä oli se sininen mk3 supra missä on tota luokkaa tehoja. Jäi ensimmäisessä vedossa baanalle kun laatikko prakas. Varikon suunnilta kuului juttua että oli vissiin jo 3 vai neljäs laatikko menossa ja hermo alkaa mennä..
Nope. Eka loota meni siinä, kaveri tuntee ton sinisen Supen omistajan hyvin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Lokakuu 25. 20:33:14 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
Hena kirjoitti:
tumi kirjoitti:Täältä ääni mk3 Supran laatikolle, näyttää kestävän hyvin yli 700hp/800nm koneiden jatkona ja hinta kai kohtuullinen.
En täysin allekirjottais. Keväällä oltiin hyvinkäällä katsomassa kiihdytyskisoja ja siellä oli se sininen mk3 supra missä on tota luokkaa tehoja. Jäi ensimmäisessä vedossa baanalle kun laatikko prakas. Varikon suunnilta kuului juttua että oli vissiin jo 3 vai neljäs laatikko menossa ja hermo alkaa mennä..
Nope. Eka loota meni siinä, kaveri tuntee ton sinisen Supen omistajan hyvin.
Ok. No kuultua juttua se olikin eli ei varmaa tietoa. Mutta kyllä se siinä vehkeessä rasitukselle joutuu kun slickseillä lähetään lähtörajottimen kanssa eli sierra friikin mainitsemaan tehotavoitteeseen varmasti pätevä vaihtoehto.
Toyota Supra TT

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Pe Lokakuu 27. 9:48:45 2006

Minulta ääni tojon W50 tai W55 laatikolle.
Niitä alkaa löytymään markkinoilta.

Vielä kun käsittelee synkropinnat niin ei tarvitse olla niin tarkka sen kytkimen kanssa.

Vastaa Viestiin