type9 -> dieseliin? uusi kyssäri ahdoista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

type9 -> dieseliin? uusi kyssäri ahdoista

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Joulukuu 12. 9:54:01 2006

Tuossa kaverin kanssa pähkäiltiin muuten vaan et sopiikohän Is:ssän vaihteisto 2.3diesel sierraan, itsellä ei ole mitn havaintoa dieselin lohkosta tai sopivuudesta.

Kun kaveri olisi ehkä ostamassa dieselin sierran jossa nelilovinen loota ja olis ylim. vitosen loota (is:ssän, eiks se ole just type9)
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ke Tammikuu 10. 19:10:36 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 12. 10:09:42 2006

On Type-9 askeja, muta eroja on. Kytkinkoppa vaihtoon ja jatkoa kytkinakseliin. Saatta jopa kestää...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Joulukuu 12. 10:22:33 2006

V6 ja diisselin askit ovat samallaisella kytkinakselilla, eli kytkinkopan vaihdolla V6 aski menee diisseliin.

OHC:n askiin joutuu sorvauttaa jatkopalan kytkinakseliin.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Joulukuu 12. 10:50:19 2006

Vasta vähän aikaa sitten heitin omaan 2.3D Sierraani bensaneloskoneen Type-9 lootan kiinni pelkän kytkinkopan vaihtamalla. Ainoa ero on että ykkönen ja kakkonen ovat selkeästi pidempiä, mutta väittäisin että on jopa miellyttävämpi nyt ajella.

Kytkinakselia en mittaillut, mutta hyvin on kestänyt / toiminut. Ei niillä kaikilla 67:llä hevosella sitä vielä ainakaan ole rikki saatu :lol:

[EDIT]Ainut ikävä puoli noissa pidentyneissä vaihdeväleissä ykkösellä ja kakkosella on että joutuu vähän opettelemaan uudestaan talvivedättämissä ja "luistelua". Ei meinaa oikein kakkosella enää paukut riittää pitkiin luisuihin... :lol:[/EDIT]
Viimeksi muokannut Zipi, Ke Tammikuu 10. 21:02:40 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Tammikuu 10. 19:16:23 2007

vaihteisto onnistui vahtamalla pelkän kytkinkopan, akseli oli tosiaan hivenen verran lyhyempi. ainakin se toimi hienosti.

Mites tuo mitä noissa on vakiona paineita? kun tuossa kaverin autossa on nyt putkisto (joka asenettiin lootan vaihdon yhteydessä) ja hivenen syöttöä lisätty ja paineet vetää mittarin pohjaan +2bar ja jää sinne väpättämään? koitettu kahta eri ahto mittaria. turbo ainakin vislaa sen verran että hirvitää..
Terve kenties :roll:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Tammikuu 10. 22:24:42 2007

Siellä tuntuu olevan sopivasti paineita, mikä ahdin siellä on? vakioahtimella ei pääse kovin kauas :)
Jäsen #606

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Tammikuu 10. 23:20:03 2007

olafu kirjoitti:Siellä tuntuu olevan sopivasti paineita, mikä ahdin siellä on? vakioahtimella ei pääse kovin kauas :)
Eipä siinä ahtimessa oikein mitään lue tai ei oikein edes näe..
Tähän varmaan pätee sanonta ilo alkaa kilosta ja ahtaminen kahesta :lol:
Mitenkähän kestää, varoittelin kyl kaveria noista paineista.. :roll:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GraZ » To Tammikuu 11. 2:02:43 2007

Yhden 2.3d koneen paukauttaneena voin sanoa että ei kannata yli 1.5bar ajella, eikä ole mitään hyötyäkään ellei syöttöä riitä(siis savua).
Millä pumpulla ko. kone on? jos rotodiesel(eli lucas/cav) niin tuossa 2bar on jo 2bar liikaa, jos bosch pumpulla niin siitä löytyykin jo potentiaalia(10mm nestepäällä loppui savu vasta 1.8bar).
Jos ei cooleria ole ei yli 1bar kannata mennä, kansihan noista indenoreista halkeaa seetien välistä, 2.5td scorion kone(lähes sama kuin 2.3d) on itsellä tulossa ja näissä on eri valua kansi. 2.5td.ssä vakio ahdot on ~1bar luokkaa.

ps. tuossa 2.3d:ssä ei tosiaan ole ö-suihkuja männille jotka löytyy jokaisesta turbodiesel moottorista, joten ei ainakaan pitkä-ikäinen ole ahdettuna.
Sierra RS Cosss 2.9.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 11. 23:38:49 2007

No en tiedä noista öljysumujen tarpeellisuudesta, ei mun 1.6 escortin koneessakaan ollut niitä ja se liikkuu edelleen yli n. 1.5 bar paineilla, mulla oli välillä ylikin.
Jäsen #606

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Tammikuu 12. 20:36:13 2007

Vakiopaineista tuli mieleen että 2.3d:tä ei oo sierrassa ollu ees ahtimella ikinä. eli se on jälkiahdettu peli.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Vastaa Viestiin