Ilmanputsarin koteloon menevä lämpöpiuha napsahti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Ilmanputsarin koteloon menevä lämpöpiuha napsahti
Riesa -85 2.0L sillä sähkökaasarilla. Ilmanputsarin koteloon menee imusarjasta letku/piuha mikälie, kun otin putsaria pois, niin se letkun pää kumipää napsahti poikki. Mutta eipä siitä vettä tullut kuten oletin. Milläköhän se lämmittää sitä kotelossa olevaa kikkaretta, josta lähtee sitten imuilman lämmitysläpän säätöön toinen piuha?
Varmaanhan se letku/piuha pitää tulpata jollakin varmuuden vuoksi.
Varmaanhan se letku/piuha pitää tulpata jollakin varmuuden vuoksi.
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
sitä kikkaretta lämmitetään moottoriin imetyllä ilmalla. Riittävän kylmää ilmaa kun menee kaasariin päin kikkareen ohi, kikkare vääntyy auki ja päästää ilmaa siihen alipaineletkuun. Alipaine katoaa kalvolta ja läppä kääntyy niin, että lämmintä ilmaa otetaan pakosarjan päältä.
Joku bimetalliliuska tai joku se kikkare kuitenkin on, ihan satavarma sen toiminnasta en ole. Voi toimia toisinkin päin, en ole ihan varma. Ilmeisesti kuitenkin toimii yllä olevan mukaisesti, koska niitä läppiä on jumitettu kiertämällä ruuvi sopivaan kohtaan siihen läppäkoteloon.
Joku bimetalliliuska tai joku se kikkare kuitenkin on, ihan satavarma sen toiminnasta en ole. Voi toimia toisinkin päin, en ole ihan varma. Ilmeisesti kuitenkin toimii yllä olevan mukaisesti, koska niitä läppiä on jumitettu kiertämällä ruuvi sopivaan kohtaan siihen läppäkoteloon.
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
Ei liiku enää. Tulppasin sen.tupu kirjoitti:Eiköhän siellä letkussa liiku vain alipaine.
Kun laitoin sitä putsarin koteloa kiinni, niin eikö napsahtunut samanlainen kulmaliitin poikki siitä torven päästä. No eipä siinä ole enää lokariin menevää putkeakaan, eli imeskelee nyt sellaista konetilan puolilämmitettyä ilmaa.
-
- Ylläpitäjä