Kyseessä on Sierrani, jossa siis tekniikan vaihdon yhteydessä entisen tilalle vaihdettu kytkin on huomattavasti paljon raskaampi kuin alkuperäinen. Pari vuotta projektin jälkeen huomasin eräänä keväänä tallissa (autoa kuumeisesti ajokautta kohti hinkatessa


Sitten seuraavana kesänä alkoi kytkin valittamaan polkiessa (jumalaton narina). Säätöpyörä vaikutti olevan kunnossa ja muutkin osat ennallaan, ääni tuli tuolta läpiviennin seutuvilta. Viimein kävi niin, ettei kytkin irrottanutkaan - eikä syynä ollut levy. Prkl vaijerin läpiviennin vierestä lähti repeämä pellissä kohti jarrupääsylinterin ja -tehostimen asennuspaikkaa.
Alkuun tilapäinen lääke oli laittaa vaijerin läpivientiin konehuoneen puolelle (vaijerin ympärille rintapeltiä vasten) se alkuperäinen (?) kuparinvärinen metallinen mötikkä (oli joskus aiemmin vaijerin vaihdon yhteydessä vaihtunut muoviseksi puolta pienemmäksi halkaisijaltaan) lujittamaan vetosuuntaa - kun sitten tuli eteen koneen poisnosto nokalta, arvelin että tuossa yhteydessä pitää sitten irrottaa myös kojelauta yms. teillä olevat vermeet ja hitsauttaa pelti kuntoon.
Näitä on kuulemma tapahtunut aiemmin paljon 400-sarjan hollannin volvoissa, kertoi klubin paikallinen hovikorjaajamme Jani.