DOHC moottorin porautus...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

DOHC moottorin porautus...

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Maaliskuu 5. 9:29:23 2007

Haulla koitin ettii ja kaikkia muita juttuja kyllä löysinkin, mutta en kyseistä...
Eli toivonmukaan en ollut liian hätäinen kuten tapaani kuuluu, mutta nyt asiaan...

Eli onnistuuko 2.0i DOHC koneen poraamaan 2.3:ksi?
Jottain huhua kuullut ettei onnistu kun on eri lohko kun alkuperäisissä 2.3 dokkilaisissa.

Että jos vaatii tuota eri lohkoa niin mikä lohkon sen sitten pitäisi olla?

Kiitokset jo etukäteen.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 5. 23:17:38 2007

helpompi olis varmaan tuuppaa semmonen kokonainen 2.3 patti tonne keulille..mutta kaippa siitä normi lohkostakin saa jotaan tehtyä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Maaliskuu 6. 8:59:01 2007

Hesus kirjoitti:helpompi olis varmaan tuuppaa semmonen kokonainen 2.3 patti tonne keulille..mutta kaippa siitä normi lohkostakin saa jotaan tehtyä.

Joo, niin kait olisi helpompi, mutta kun sattuis oleen nyt ylimääräisenä tuollainen toinen 2.0 moottori niin aattelin että joskos siitä onnais porata... :roll:

Mulla kyllä on yleensäkin sellaisia suunnitelmia, joita ei ole oikeen mahdollista toteuttaa... :? :lol:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 6. 9:45:25 2007

Tuntematta yhteen I4 koneperhettä tuollainen 3dl lisäys pelkällä porauksella kuulostaa aika utopialta. Ei kai missään nykykoneissa niin paljoa enää ole sylintereissä ainepaksuutta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Maaliskuu 6. 22:49:29 2007

JesseT kirjoitti:Tuntematta yhteen I4 koneperhettä tuollainen 3dl lisäys pelkällä porauksella kuulostaa aika utopialta. Ei kai missään nykykoneissa niin paljoa enää ole sylintereissä ainepaksuutta.

Joo, pitäs vissiin jokus 2 kertaa miettii mitä niinkun oikeen ajattelee ja vasta tämän jälkeen antaa aatokset ilmi... :oops:
Tottahan toi on...Noh, onneks kyselin ennen kun kiikutin lohkoa koneistukseen ilmoittaakseni samaa :lol: :green:

Mutta mennään nyt ratsastaen sitten...Tyhmä kun näiden suhteen olen (siis edelleen) niin onko 2.3:sen alakerta muuten samanlainen kun 2.0 eli RS2000:sen kansi sopisi siihen yhtäläisesti kun 2.0:aan?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 6. 22:57:17 2007

Ne Eskon kauppaamat 2.3 konepaketit oli naurettavan halvat jos verrataan siihen että aletaan rakentamaan tuollaista sekasikiötä. On aika omituinen veto ostaa 2.3 kone, rs 2000 kansi ja naittaa niitä yhteen, jos edes käyvät. Rahaa palaa hirveät määrät ja aina joku pikkunippeli puuttuu. Noissa satseissahan tuli ihan kaikki mukana, ja automaatin voi myydä pois jos ei tarvitse. Onko sitten tuo rs 2000 kansi sen parempi kuin 2.3 koneen oma.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Maaliskuu 6. 23:02:11 2007

Arska kirjoitti:Ne Eskon kauppaamat 2.3 konepaketit oli naurettavan halvat jos verrataan siihen että aletaan rakentamaan tuollaista sekasikiötä. On aika omituinen veto ostaa 2.3 kone, rs 2000 kansi ja naittaa niitä yhteen, jos edes käyvät. Rahaa palaa hirveät määrät ja aina joku pikkunippeli puuttuu. Noissa satseissahan tuli ihan kaikki mukana, ja automaatin voi myydä pois jos ei tarvitse. Onko sitten tuo rs 2000 kansi sen parempi kuin 2.3 koneen oma.
No niihän ne oli, mut vittukun rahat oli loppu just sillon.... :icon
Ja omituinenhan mä oonkin, mut rupesin vaan tuota miettiin, ettei oo mitään vitun järkee mennä nyt sitten joskus leimalle tuon rs:n kannen kaa ja taas kohta 2.3 motilla...Eli olis kertalaakista sitten sellainen millä tulee olemaankin...jos tulee.... :roll:
Musta riippuen vaihtuu joka päivä suunnitelmat (rahatilanteen ja motivaation mukaan) joten ei ikinä tiiä mitä odottaa.. :shock:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Maaliskuu 6. 23:05:14 2007

2.3:ssa on 89mm mäntä ja 91mm isku. 2.0 on 86mm isku ja 86 poraus.
2.3:ssa on myöskin sylinterien väli melko olematon.
Jäsen #606

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 6. 23:07:13 2007

Tuu hakemaan minulta kutonen ni ei tarvi miettiä sen enempää noita kansihommia...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Maaliskuu 6. 23:12:06 2007

Arska kirjoitti:Tuu hakemaan minulta kutonen ni ei tarvi miettiä sen enempää noita kansihommia...

Joo, mutkun toi mun "raatohan" on vähäpäästöinen, eli tuossa tulee sitten vissiin taas ongelmia :?:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 6. 23:26:00 2007

Dokki-90 kirjoitti:
Arska kirjoitti:Tuu hakemaan minulta kutonen ni ei tarvi miettiä sen enempää noita kansihommia...

Joo, mutkun toi mun "raatohan" on vähäpäästöinen, eli tuossa tulee sitten vissiin taas ongelmia :?:
Ei tule. On 2.9i:tä ollu myös katilla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 6. 23:27:44 2007

Mut tää ei ole, vaatis kattimallin johtosarjan ja boksin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Maaliskuu 7. 0:05:09 2007

Arska kirjoitti:Mut tää ei ole, vaatis kattimallin johtosarjan ja boksin.

Pistin privaa... 8)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Maaliskuu 7. 9:29:17 2007

2,3L koneen poraus on 89,6mm ja jos porailee 2,0L lohkoa niin voi käyttää 2,3 kansipahvia. Olen tullut sellaiseen tulokseen, että seinää olisi minimissään n. 4mm eli ei sitä kovin rajusti voi kairata vahvistamatta putkia. Koska lohkot ei ole kovin kauaa olleet markkinoilla olettaisin ettei valussa ole isomminhuokosia tai sitten asia on päinvastoin ja ne on vain huitaistu jotenkin kasaan.
Lohkoa voi kyllä aika paljon täytellä ja silti säilyttää alkuperäisen vesipumpun, kun se kanava vesipumpulta tulee aika ylös lohkossa.

2,3 lohkon päälle voi laittaa RS2000 kannen, mutta modaamattomat kannet virtaa about saman eli ei siitä ole muuta hyötyä kuin korkeampi puristus(11,7 mikäli 2,3 isku on 91m).
RS2000 nokat on aika paljon rajummat kuin 2,3 ja ne kannattaa kyllä 2,3 lohkon päälle laittaa.
WWW.RS2000-16V.com 'ssa on aika paljon juttua eri osien yhdistelystä. Näytti olevan 212 bhp 185lb/ft hätäsin yhdistelmä mikä pisti silmään 2,3 alakerta ilman tasapainotusakseleita, RS2000kansi, 42mm läppärungot.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin