APn racing asetelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

APn racing asetelma

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Huhtikuu 19. 23:09:31 2007

Elikkäs ohcn vauhtipyörään type-9 laatikon kanssa pitäisi tuollainen ap racing asetelma heittää. Minkäs painelaakerin sinne laitan ?
Vakiopainelaakeri näytti ainakin olevan liian pieni halkaisijaltaan kun sovitteli sitä jousien päälle ??. En vielä kokeillut puristaa levyn kanssa kiinni jos jouset painuvat sen verran alemmas että kehä pienenee

Entäs minkä paksuinen pitäisi olla kytkinlevyn jos vauhtipyörä on vakio eli kytkin pinta ja asetelman kiinnityspinta ovat samassa tasossa. Eli minkä paksuisia ovat levyt jotka ovat tuon asetelman kanssa tarkoitettu "toimimaan"

Toimiiko vakiokytkinlevyn kanssa suoraan vai pitääkö vauhtipyörää koneistaa kiinnityspinnan tai kytkinpinnan osalta

Meinasin tuolla vakio massalevyllä ensin kokeilla miten pitää ja jos ei pidä niin sintterilevyä sitten

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 20. 10:04:21 2007

Laittaisit vaan sintterilevynkin suoraan, voin kokemuksesta sanoa että vituttaa kun kytkin ei pidäkkään. Tosin se johtuu itsellä asetelmasta ja sen upotuksesta.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 20. 13:47:39 2007

Niin ja massalevyn kun laittaa ja se sit pääseekin luistamaan, niin sit pian palaa vauhtipyörä ja se ap.n paineasetelmakin pilalle... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Huhtikuu 20. 20:08:54 2007

Noh, kai se on uskottava sitten

Mutta tuo painelaakeri askarruttaa vielä ja minkä paksuinen sintterilevy siellä pitäisi olla jos ei koneista vauhtipyörää eli tasot ovat samalla korkeudella

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Huhtikuu 20. 20:30:29 2007

voithan ensin ilman levyä mitata asetelmasta parhaimman puristuskohdan ja mittaat sitten sen väliin jäävän tilan, siinähän on sitten suoraan levyn paksuus.

Tämä tuli itse jätettyä tekemättä, joten kytkin luistaa nyt.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Huhtikuu 20. 22:36:18 2007

Laita AP painelaakerikin. Toiminu omassa ritsassa jo monta vuotta. Kertoisin levyn paksuudenkin jos muistaisin sen.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin