Joo eli onkos 4 koppaista escort expressiä tehty turbodiiselinä?
Tai lähinnä saako siihen sellaisen vaihtaa? Tällä hetkellä 1.8 diesel, tarviiko jotai jarruja vaihtaa..??
Turbodiisseli paku escorttiin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
- Paikkakunta: Jämsä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
tarviit vertailumoottoritodistuksen fordilta (huomaa, express on eri auto kun tavallinen escort), siitä paperista ilmenee pitääkö vaihdella jarruosia.
Kun teho, iskutilavuus tai moottorin paino muuttuvat ja on useita eri moottori/jarruvaihtoehtoja ollut saatavilla ko autoon niin pitää päivittää isommiksijos sellaisia on tarjolla, esim jos vakiona 1,8 diesel 60hp ja mallistossa onkin vaikka 1,6 bensa 90hp ja tässä bensassa on isommat jarrut, tulee 90hp dieselmoottorin vaihdon yhteydessä päivittää jarrut vastaamaan tätä tehokkaampaa mallia. vasta mallisarjan tehokkaimman jarruilla voi laittaa siitä 25% enemmän iskutilavuutta / 20% lisää tehoa / 20% enemmän painoa moottoriin.
jos kuvitellaan että 1.8D:ssä on suurimmat ko malliin saatavat jarrut ym jo valmiina se tarkoittaa että saat laittaa td moottorin mikäli se on max 20% tehokkaampi kuin orggis pata. jos mallisarjasta ei löyty tarpeeksi tehokasta mallia vaaditaan poikkeuslupa tai sit pitää tehdä rakennettu tai muutettu moottori, penkittää se 20% säännön sisälle ja leimata.
moottorin alkuperäselvitys pitää myös olla mikäli vaihdat moottorin ja tällöin myös merkitään vaihdetut prosentit, vanhan koneen ahtamisesta ei merkitä prosentteja.
Kun teho, iskutilavuus tai moottorin paino muuttuvat ja on useita eri moottori/jarruvaihtoehtoja ollut saatavilla ko autoon niin pitää päivittää isommiksijos sellaisia on tarjolla, esim jos vakiona 1,8 diesel 60hp ja mallistossa onkin vaikka 1,6 bensa 90hp ja tässä bensassa on isommat jarrut, tulee 90hp dieselmoottorin vaihdon yhteydessä päivittää jarrut vastaamaan tätä tehokkaampaa mallia. vasta mallisarjan tehokkaimman jarruilla voi laittaa siitä 25% enemmän iskutilavuutta / 20% lisää tehoa / 20% enemmän painoa moottoriin.
jos kuvitellaan että 1.8D:ssä on suurimmat ko malliin saatavat jarrut ym jo valmiina se tarkoittaa että saat laittaa td moottorin mikäli se on max 20% tehokkaampi kuin orggis pata. jos mallisarjasta ei löyty tarpeeksi tehokasta mallia vaaditaan poikkeuslupa tai sit pitää tehdä rakennettu tai muutettu moottori, penkittää se 20% säännön sisälle ja leimata.
moottorin alkuperäselvitys pitää myös olla mikäli vaihdat moottorin ja tällöin myös merkitään vaihdetut prosentit, vanhan koneen ahtamisesta ei merkitä prosentteja.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
- Paikkakunta: Jämsä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: