OHC:n valupakosarjassa halkeama

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arto65FB
Ylläpitäjä

OHC:n valupakosarjassa halkeama

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Toukokuu 15. 10:57:06 2007

Työmatkan Riesa -85 on kehittänyt uusia oireita. Pakosarjasta löytyi halkeama kolmosylinterin kohdalta. Huono tyhjäkäynti, ravistaa ikäänkuin kävisi kolmella, kierroksilla vetää normaalinoloisesti. Ei vie vettä, öljyä on hukannut ainakin venttiilikopan tiivisteen kautta. Nelosen tulppa karstoittuu nopeasti (tosin tämä ei ole uusi oire). Nelosen tulpanreikä on öljyssä, jonka tulosuuntaa arvuuttelen. Jos männänrenkaat ovat palasina, puhaltaako paine öljyä tulpanreiästä ulos. Vai kun venttiilikopan tiiviste falskaa, niin voiko muka imeä tulpanjengojen kautta öljyä palotilaan?

En ymmärrä kuinka pakosarjan halkeama voisi aiheuttaa kaasarikoneessa huonon tyhjäkäynnin, ehkä ennemmin toistepäin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: OHC:n valupakosarjassa halkeama

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Toukokuu 15. 11:11:28 2007

Arto65FB kirjoitti:Työmatkan Riesa -85 on kehittänyt uusia oireita. Pakosarjasta löytyi halkeama kolmosylinterin kohdalta. Huono tyhjäkäynti, ravistaa ikäänkuin kävisi kolmella, kierroksilla vetää normaalinoloisesti. Ei vie vettä, öljyä on hukannut ainakin venttiilikopan tiivisteen kautta. Nelosen tulppa karstoittuu nopeasti (tosin tämä ei ole uusi oire). Nelosen tulpanreikä on öljyssä, jonka tulosuuntaa arvuuttelen. Jos männänrenkaat ovat palasina, puhaltaako paine öljyä tulpanreiästä ulos. Vai kun venttiilikopan tiiviste falskaa, niin voiko muka imeä tulpanjengojen kautta öljyä palotilaan?

En ymmärrä kuinka pakosarjan halkeama voisi aiheuttaa kaasarikoneessa huonon tyhjäkäynnin, ehkä ennemmin toistepäin.
Tyhjäkäynti vika ei kyllä johdu pakosarjan halkeamasta ja noi pakosarjat halkeilee aika heposti -> tyyppivika... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ti Toukokuu 15. 15:11:11 2007

voisko olla venttiilivarrenkumit sökönä,mulla oli omassa sierrassa samoja oireita jotka helpotti kun vaihtoi kumit uusiin,ei karstaa-ei käynti häiriöitä tai öljyn häviämistä sen jälkeen.
irc galleria voicecoil

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Toukokuu 15. 16:56:41 2007

Venttiilivarren kumit jos vuotaa niin karstaa kyllä jonkun verran sekä pölläyttelee käynnistäessä sekä pitkän moottorijarrutuksen jälkeen

Öljy sinne tulpankoloon valuu 95% varmuudella venakopan välistä, ja ei se öljy siitä kierteen välistä pääse suuntaan eikä toiseen jos vaan tulpat on kiinni

Männärenkaat jos palasina/karsoittuneet jumiin niin työntää painetta alakertaan eli huohottaa venakopasta ja lohkosta reilusti sekä tehoton ja veto hukassa

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Su Toukokuu 20. 19:03:11 2007

Hmm, vastahan säädin venttiilit ja en kiinnittänyt mitään huomiota. Venakopan pulttien kiristyksen jälkeen öljyä ei ole niin paljon loiskunut, mutta tyhjäkäynti on edelleen himpan huono. Täytyy sanoa, että tarkemmin kun miettii, niin onpa se pöllytellyt ennenkin käynnistettäessä. Tutkitaan, kun ehditään.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: OHC:n valupakosarjassa halkeama

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Toukokuu 20. 20:33:00 2007

[quote="Arto65FB"]

En ymmärrä kuinka pakosarjan halkeama voisi aiheuttaa kaasarikoneessa huonon tyhjäkäynnin, ehkä ennemmin toistepäin.

Pakokaasuvirtauksessa tapahtuu takaisin kiertoa.voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin
Syitä on monia onko tarkastettu sytytysajoitus, tulpat,purituspainemittaus,kaasariväljä mahdollisia imuvuotoja jne.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re: OHC:n valupakosarjassa halkeama

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Toukokuu 24. 14:38:38 2007

t5 kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
En ymmärrä kuinka pakosarjan halkeama voisi aiheuttaa kaasarikoneessa huonon tyhjäkäynnin, ehkä ennemmin toistepäin.
Pakokaasuvirtauksessa tapahtuu takaisin kiertoa.voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin
Syitä on monia onko tarkastettu sytytysajoitus, tulpat,purituspainemittaus,kaasariväljä mahdollisia imuvuotoja jne.
Testataan seuraavaksi tuota pakosarjaa, heitän siihen satsin kemiallista metallia. Luulisi, että sen verran kestää, että koetulokseksi kelpaa. Toinen tarkistus on venakopan auki ja välysten ja venakumien tarkistus.

Ei se oikein puristusrengashommaltaakaan vaikuta, kun ei huohota venakopan tai öljyntäyttöaukosta. Öljyrengas voi olla tietysti kulahtanut. Tulppia on vaihdettu säännöllisesti. Erityisesti sitä nelosen tulppaa :roll:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: OHC:n valupakosarjassa halkeama

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 24. 15:43:29 2007

Arto65FB kirjoitti:
t5 kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
En ymmärrä kuinka pakosarjan halkeama voisi aiheuttaa kaasarikoneessa huonon tyhjäkäynnin, ehkä ennemmin toistepäin.
Pakokaasuvirtauksessa tapahtuu takaisin kiertoa.voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin
Syitä on monia onko tarkastettu sytytysajoitus, tulpat,purituspainemittaus,kaasariväljä mahdollisia imuvuotoja jne.
Testataan seuraavaksi tuota pakosarjaa, heitän siihen satsin kemiallista metallia. Luulisi, että sen verran kestää, että koetulokseksi kelpaa. Toinen tarkistus on venakopan auki ja välysten ja venakumien tarkistus.

Ei se oikein puristusrengashommaltaakaan vaikuta, kun ei huohota venakopan tai öljyntäyttöaukosta. Öljyrengas voi olla tietysti kulahtanut. Tulppia on vaihdettu säännöllisesti. Erityisesti sitä nelosen tulppaa :roll:
Kai oot nämä jo tarkistanu:
- Onko jako kohdallaan
- Sytytys ennakko
- Seokset
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin