Is ohc sytytysennakko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Is ohc sytytysennakko
Paljonkos tossa piti olla perusennakkoa? Ja pitääkö mitatessa irroittaa joku johto tms, ettei boxi yritä korjata ennakoita?
Ja eikös vakio nokka ajoitettu niin että alasiivapyörän eka merkki (se isoin) on alakerran merkki ja yläkerrassa nokka-akselin se suojapellin "viisari" siihen kannessa olevaan pisteeseen?
Ja eikös vakio nokka ajoitettu niin että alasiivapyörän eka merkki (se isoin) on alakerran merkki ja yläkerrassa nokka-akselin se suojapellin "viisari" siihen kannessa olevaan pisteeseen?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: Is ohc sytytysennakko
Nokan ajoitus..VooDoo kirjoitti:Paljonkos tossa piti olla perusennakkoa? Ja pitääkö mitatessa irroittaa joku johto tms, ettei boxi yritä korjata ennakoita?
Ja eikös vakio nokka ajoitettu niin että alasiivapyörän eka merkki (se isoin) on alakerran merkki ja yläkerrassa nokka-akselin se suojapellin "viisari" siihen kannessa olevaan pisteeseen?
Juurikin noin.
Sytytys.
Ota jakajan alipineletku irti kun mittaat.
Ennakkoa en muista, varmaan löytyy kuukkelilla.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Ite noita ennakkoja aikoinaan ihmettelin ja sillon sain kaivettua tiedon että ainakin kahta ennakkoa on käytetty. Toinen oli 8 tai 10 astetta ja toinen 12.
No tietävämmät kertoo tarkemmat speksit.
No tietävämmät kertoo tarkemmat speksit.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: Is ohc sytytysennakko
No korjausopas antaa tällaisen arvon. 2.0 OHC suihkutusmoottorit : 12 astetta EYKKVooDoo kirjoitti:Paljonkos tossa piti olla perusennakkoa?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
-Sytytysennakon tarkastusta ja säätöä varten tarvitaan stroboskooppi eli ajoituslamppu.
-Puhdista kampiakselin hihnapyörän asteikko ja tiivistekilvessä oleva osoitin.Selvennä osoitin ja hihnapyörän oikea kohta valkoisella maalilla tai liidulla, jotta ne on helpompi nähdä stroboskoopilla.
-Käytä moottori lämpimäksi ja sammuta se.
-Irroita alipaineletku virranjakajan alipainesäätimestä tai ohjausyksiköstä ja tuki letkun pää.
-Kytke stroboskooppi sen valmistajan ohjeita noudattaen akkuun ja sylinterin nro.1 tulpanjohtoon.
-Käynnistä moottori ja anna sen käydä joutokäyntiä (alle 900 rpm)
-Osoita stroboskoopilla ajoitusmerkkiä.Elleivät maalilla tai liidulla selventämäsi merkit ole kohdakkain, avaa virranjakajan kiinnityspulttia ja käännä jakajaa tarpeen mukaan.
-Muista kiristää virranjakajan pultti ja kiinnittää alipaineletku säädön suoritettuasi.
-Puhdista kampiakselin hihnapyörän asteikko ja tiivistekilvessä oleva osoitin.Selvennä osoitin ja hihnapyörän oikea kohta valkoisella maalilla tai liidulla, jotta ne on helpompi nähdä stroboskoopilla.
-Käytä moottori lämpimäksi ja sammuta se.
-Irroita alipaineletku virranjakajan alipainesäätimestä tai ohjausyksiköstä ja tuki letkun pää.
-Kytke stroboskooppi sen valmistajan ohjeita noudattaen akkuun ja sylinterin nro.1 tulpanjohtoon.
-Käynnistä moottori ja anna sen käydä joutokäyntiä (alle 900 rpm)
-Osoita stroboskoopilla ajoitusmerkkiä.Elleivät maalilla tai liidulla selventämäsi merkit ole kohdakkain, avaa virranjakajan kiinnityspulttia ja käännä jakajaa tarpeen mukaan.
-Muista kiristää virranjakajan pultti ja kiinnittää alipaineletku säädön suoritettuasi.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ruiskussa ei ole jakajassa mitään alipaineletkuja, joten ne voi unohtaa heti kättelyssä. Tolla kaasuläppäanturin irroituksella ei ole minun tietääkseni muuta vaikutusta kuin, että pudottaa vähän tyhjäkäyntikierroksia, mutta onhan se mahdollista, että boksikin menis johonkin erityiseen säätötilaan.
Itse olen aina säätänyt ennakot noin 1000 rpm tyhjäkäynnillä suoraan tohon 12:sta asteeseen ja hyvin on autot pelanneet.
Itse olen aina säätänyt ennakot noin 1000 rpm tyhjäkäynnillä suoraan tohon 12:sta asteeseen ja hyvin on autot pelanneet.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
niinnno, mut ohan noissa jonkunsortin alipaineanturi.. Jospa se kuuluis irroittaa ja tukkia? (lähtee imusarjasta ja menee anturille) noh, täytyy kattoa. ongelmana on ettei tyhjäkäynti haluais olla alle 1100rpm millään, noilla kierroksilla se tahtoo säätää jo ite vähän ennakkoa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna