Is ohc sytytysennakko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Is ohc sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Kesäkuu 2. 19:17:11 2007

Paljonkos tossa piti olla perusennakkoa? Ja pitääkö mitatessa irroittaa joku johto tms, ettei boxi yritä korjata ennakoita?

Ja eikös vakio nokka ajoitettu niin että alasiivapyörän eka merkki (se isoin) on alakerran merkki ja yläkerrassa nokka-akselin se suojapellin "viisari" siihen kannessa olevaan pisteeseen?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Is ohc sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja wekku » La Kesäkuu 2. 21:20:00 2007

VooDoo kirjoitti:Paljonkos tossa piti olla perusennakkoa? Ja pitääkö mitatessa irroittaa joku johto tms, ettei boxi yritä korjata ennakoita?

Ja eikös vakio nokka ajoitettu niin että alasiivapyörän eka merkki (se isoin) on alakerran merkki ja yläkerrassa nokka-akselin se suojapellin "viisari" siihen kannessa olevaan pisteeseen?
Nokan ajoitus..
Juurikin noin.

Sytytys.
Ota jakajan alipineletku irti kun mittaat.
Ennakkoa en muista, varmaan löytyy kuukkelilla.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Kesäkuu 2. 21:24:22 2007

Joops, jotain tällästä muistelinkin. perseestä vaan noi vakio ajotusmerkit.. Se nokkapyörän takana oleva peltilevy kun ei oo ikinä tiukka paikalleen -> saa heittoa herkästi ja sen takia hampaan pieleen. Noh, huomenna tutkitaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » La Kesäkuu 2. 21:34:21 2007

Ite noita ennakkoja aikoinaan ihmettelin ja sillon sain kaivettua tiedon että ainakin kahta ennakkoa on käytetty. Toinen oli 8 tai 10 astetta ja toinen 12.
No tietävämmät kertoo tarkemmat speksit.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Is ohc sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Kesäkuu 2. 21:38:00 2007

VooDoo kirjoitti:Paljonkos tossa piti olla perusennakkoa?
No korjausopas antaa tällaisen arvon. 2.0 OHC suihkutusmoottorit : 12 astetta EYKK
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Kesäkuu 2. 22:21:40 2007

Eikös toi sytkän säätö menny jotenkii niin et kone sammuksiin, kaasuläppäanturin piuha irti, koneet tulille ja sytkä hollilleen, koneet seis ja piuha takas kii.

Viisaammat voipi korjata jos meni kovasti pieleen.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Kesäkuu 3. 1:23:11 2007

noh, koittakaa joku nyt muistaa miten se oikeaoppisesti säädettiin, kun tarvis huomenna saada kohdalleen :)

..Ei oikeen viittis korvakuulolla säätää :-)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Kesäkuu 3. 1:46:29 2007

-Sytytysennakon tarkastusta ja säätöä varten tarvitaan stroboskooppi eli ajoituslamppu.

-Puhdista kampiakselin hihnapyörän asteikko ja tiivistekilvessä oleva osoitin.Selvennä osoitin ja hihnapyörän oikea kohta valkoisella maalilla tai liidulla, jotta ne on helpompi nähdä stroboskoopilla.

-Käytä moottori lämpimäksi ja sammuta se.

-Irroita alipaineletku virranjakajan alipainesäätimestä tai ohjausyksiköstä ja tuki letkun pää.

-Kytke stroboskooppi sen valmistajan ohjeita noudattaen akkuun ja sylinterin nro.1 tulpanjohtoon.

-Käynnistä moottori ja anna sen käydä joutokäyntiä (alle 900 rpm)

-Osoita stroboskoopilla ajoitusmerkkiä.Elleivät maalilla tai liidulla selventämäsi merkit ole kohdakkain, avaa virranjakajan kiinnityspulttia ja käännä jakajaa tarpeen mukaan.

-Muista kiristää virranjakajan pultti ja kiinnittää alipaineletku säädön suoritettuasi.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Kesäkuu 3. 2:42:43 2007

Ruiskussa ei ole jakajassa mitään alipaineletkuja, joten ne voi unohtaa heti kättelyssä. Tolla kaasuläppäanturin irroituksella ei ole minun tietääkseni muuta vaikutusta kuin, että pudottaa vähän tyhjäkäyntikierroksia, mutta onhan se mahdollista, että boksikin menis johonkin erityiseen säätötilaan.
Itse olen aina säätänyt ennakot noin 1000 rpm tyhjäkäynnillä suoraan tohon 12:sta asteeseen ja hyvin on autot pelanneet.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Kesäkuu 3. 11:39:41 2007

niinnno, mut ohan noissa jonkunsortin alipaineanturi.. Jospa se kuuluis irroittaa ja tukkia? (lähtee imusarjasta ja menee anturille) noh, täytyy kattoa. ongelmana on ettei tyhjäkäynti haluais olla alle 1100rpm millään, noilla kierroksilla se tahtoo säätää jo ite vähän ennakkoa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Kesäkuu 3. 11:51:22 2007

Olisko tyhjäkäyntiventtiili vähän jumissa? Kun ei kerran laske alle 1100rpm. Pitäis olla n. 900rpm kaites? Autodata näytti perusennakoks 18 astetta :shock:

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Kesäkuu 3. 15:02:27 2007

alko pelittään ku heitti jaon kohalleen (noi merkit on edelleen perseestä) saa arpoa että yks pykälä tonne vai tänne että on kohallaan, noh, mut toimii nyt kaikki ja ennoakkokin on joku 12-13 astetta.

Vieläku saan uuden umpion ja käy jarrut läpi ni pääsee konttorille. :lol:
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vastaa Viestiin