Odd-fire OHC

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Odd-fire OHC

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 24. 19:36:35 2007

Kaveri heitti villin idean: Käännetään 2 ja 3 pytyn välistä nokka-akselia puoli kierrosta, niin tulee moottori missä 1 ja 4 sytyttää yhtäaikaa kuten myös 2 ja 3. Tarkoitus olisi testata kuinka kyseinen toimenpide vaikuttaa tehoihin. Koneen sisäiset rasitukset kasvaa reilusti, joten melko varmaan tuloksena on huonompi teho, tai hajonnut moottori. :)

Onko jollain muulla käynyt mielessä?
Jäsen #606

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Heinäkuu 24. 19:57:03 2007

mitä te syötte aamupalaks? :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Heinäkuu 24. 20:46:50 2007

onks se Urjalan paikallinen juottola lopettanut toimintansa kun ei näköjään oo mitään tekemistä...? :lol:

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Heinäkuu 24. 22:48:34 2007

Hesus kirjoitti:mitä te syötte aamupalaks? :wink:
Kärpässieniä vissiin, samoja kai kun meidän sähkösuunnittelija töissä :D

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Heinäkuu 24. 22:54:14 2007

Sittenhän se on prätkäpuolelta tuttu ns. big bang kone...
Melkein..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 24. 23:18:09 2007

Jari H kirjoitti:Sittenhän se on prätkäpuolelta tuttu ns. big bang kone...
Melkein..
Melkein joo. Paitsi että tulee kaks vähän pienempää bangia peräkkäi :)
Oli kaverin kanssa vähän oikein kinaa että millä lailla se käy, mutta kyllä siihen tulokseen tuli sekin, ettei se käy tasan.
Kuullostaa varsin häijyltä varmaan käydessään. :)
Jäsen #606

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Heinäkuu 25. 9:45:38 2007

kuulostaa varmaan aika samalta kun ottaa 3 & 4 tulpanjohdot irti noin kokeeksi. sytyttää puolen ja puolentoista kierroksen välein

Ideaa kunnon ryskyttäjästähän voi edelleen kehitellä sahaamalla kampurankin poikki ja kääntäen 2&3 kaulat linjaan 1&4:n kanssa,
jolloin työtahdit olisi taas kierroksen välein.

Sitten voi vielä pätkiä ja hitsailla nokan niin, että kaikki pytyt sytyttää yht'aikaa, jolloin ollaan jo varsin lähellä viimevuosisadan maamoottoreita.

Vauhtipyörän massaa voi ruveta arpomaan jo tässä vaiheessa :shock:

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja power control » Ke Heinäkuu 25. 10:20:40 2007

Ei juma.. en siis ole ainoa jolla on kesällä tylsää..
Lisää näitä!

Vastaa Viestiin