Hukkiksen kalvo-> ja nyt jousikysymys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Hukkiksen kalvo-> ja nyt jousikysymys
Mulla moinen revenny ja hukkis taitaa olla joku 'omatekele'. Onko kellään kokemusta mistä kannattas alkaa metsästämään uutta/kestävämpää kalvoa moiseen? Eli vinkkejä tarvikelevyistä/toimittajista tms voi listata alle tai privalla.
Viimeksi muokannut Popi, Su Elokuu 19. 10:01:16 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
"Ckolli" teki aikoinaan kalvot hukkiksiinsa (patelaiset) silikooni letkusta ja hyvin olivat kestäneet "rspete"lle asti. Samaisen ratkaisun tein viime kesänä omaan hukkikseen kun suli Ahvenistolla se alkuperäinen ja sen jälkeen ei sulamis ilmiötä tullut vastaan vaikka radalla vierailinkin. Taisi +100mm olla yksi vahvikekerros enemmän kuin sitä pienemmissä letkuissa .
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
All right... nyt joku kalvontekele paikalla ja hyviä vinkkejä taskussa miten sen suhteen jatketaan jos ongelmia ilmenee. Kiitos.
Mutta jatkokysymyksenä, onko kukaan teettäny jousia hukkikseen ihan 'mittatilauksena' ja jos, niin missä?
Muutama paikka on mielessä, mutta vinkkejä saa laittaa tulemaan.
Tietty pitempi ruuvi esijännityksen kiristämiseksi tai prikat mennevät ensiapuna.
Mutta jatkokysymyksenä, onko kukaan teettäny jousia hukkikseen ihan 'mittatilauksena' ja jos, niin missä?
Muutama paikka on mielessä, mutta vinkkejä saa laittaa tulemaan.
Tietty pitempi ruuvi esijännityksen kiristämiseksi tai prikat mennevät ensiapuna.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
hukkiksen jouseks hieman löysempi jousi kuin tavoitepaine on, (0.8bar jousi on hyvä jos tavoitepaine on jossain 1.2-1.3bar, mut jos haluaa käyttää esim 1.8bar painetta, kannattaa jouseks laittaa noin 1.3-1.5bar jousi), se pitää pakopaineet alkuvaiheessa kurissa ja rajapaineventtiilillä sitten hukkiksen ohjaus. saa vetoalueen alemmas ahtimella kuin ahtimella.Popi kirjoitti:All right... nyt joku kalvontekele paikalla ja hyviä vinkkejä taskussa miten sen suhteen jatketaan jos ongelmia ilmenee. Kiitos.
Mutta jatkokysymyksenä, onko kukaan teettäny jousia hukkikseen ihan 'mittatilauksena' ja jos, niin missä?
Muutama paikka on mielessä, mutta vinkkejä saa laittaa tulemaan.
Tietty pitempi ruuvi esijännityksen kiristämiseksi tai prikat mennevät ensiapuna.
itse laitoin joskus tuplajouset ennenkuin hokasin rajapainevenan merkityksen. ruuvia jos liikaa kiristää tai jopa laittaa pidemmän ruuvin, saattaa portin liikealue pienentyä niin paljon että ahtopaine karkaa isoilla kierroksilla. riippuu toki portin ja ahtimen koosta..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Asiaan mitenkään liittymättä,mut tuossa turbosmartin progate hukkiksessa ainakin jousi/kalvopinta-ala voimat on kohdallaan.
Jousiyhdistelmällä(tupla) jolla pitää 1.2bar niin normaali henkilövaakalla mittasin että n.40kg kohdalla vasta alkoi venttiilin liikkeen tuntea. Yksin ei edes saannut kantta paikoillen vaan toisen piti laittaa ruuvit alkuun että kansi pysyi jousien päällä ennen kiinni ruuvaamista.
Kokeilin heräämistä ilman ohjauspainetta niin mitää huomattavaa eroa ei tullut.
Jousiyhdistelmällä(tupla) jolla pitää 1.2bar niin normaali henkilövaakalla mittasin että n.40kg kohdalla vasta alkoi venttiilin liikkeen tuntea. Yksin ei edes saannut kantta paikoillen vaan toisen piti laittaa ruuvit alkuun että kansi pysyi jousien päällä ennen kiinni ruuvaamista.
Kokeilin heräämistä ilman ohjauspainetta niin mitää huomattavaa eroa ei tullut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Timo, millä oot määrittäny noi jousen baarit?
Ihan kokeillu ilman hukkiksen ohjausta mihin paineet nousee pelkällä jousella vai onko sulla joku tieteellisempikin tapa niitä määritellä?
Mutta alkuperäinen epäily oli että jousi on niin kuoleentunut että säätäminen sen kanssa ei onnistu. Ja siksi olisin kaipaillut tietoa firmoista mistä uusia jousia voisi kysellä. Jousen fyysiset mitat on tiedossa mutta jäykkyys pitäs tietty mitata ja tehdä sen perusteella sitten uusi jousi tai pari.
Kun toi mun hukkis taitaa olla joku kopio-tekele ja en tiä mistä ees ostettu, niin paha kysellä uutta jousta myyjältä/valmistajalta
Ihan kokeillu ilman hukkiksen ohjausta mihin paineet nousee pelkällä jousella vai onko sulla joku tieteellisempikin tapa niitä määritellä?
Mutta alkuperäinen epäily oli että jousi on niin kuoleentunut että säätäminen sen kanssa ei onnistu. Ja siksi olisin kaipaillut tietoa firmoista mistä uusia jousia voisi kysellä. Jousen fyysiset mitat on tiedossa mutta jäykkyys pitäs tietty mitata ja tehdä sen perusteella sitten uusi jousi tai pari.
Kun toi mun hukkis taitaa olla joku kopio-tekele ja en tiä mistä ees ostettu, niin paha kysellä uutta jousta myyjältä/valmistajalta

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei sitä ilman ohjauspainetta voi kokeilla. Säätö minimiin ja sitten kokeilua.Popi kirjoitti:Timo, millä oot määrittäny noi jousen baarit?
Ihan kokeillu ilman hukkiksen ohjausta mihin paineet nousee pelkällä jousella vai onko sulla joku tieteellisempikin tapa niitä määritellä?
Mutta alkuperäinen epäily oli että jousi on niin kuoleentunut että säätäminen sen kanssa ei onnistu.
Paljonkos se pitää painetta sillä alkuperäisellä jousella säätö minimissä.
Jouseksi voisi kokeilla jotain löysää ventiilin jousta jos vain mahtuu sisään.
Itsellä on jousi 1,2 asti ja bleedillä siitä ylöspäin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
juuri kuten aksu laittoi. ideahan on se että olisi maksimijäykkä jousi pakopaineita vastaan, mutta silti rajapainevena olisi se joka paineen loppujen lopuksi säätää. näin siksi että yleensä hukkaportin jousi alkaa antamaan periksi jo pienelläkin paineella, eli portti alkaa raottua ja siten ahtopaine ei nouse kovinkaan nopeasti.
jousen ja rajapainevenan paine-ero olisi hyvä olla se 0.2-0.4bar, jotta tietää varmasti sen kumpi porttia aukoo, muuten voi ahtopaineen säätäminen mennä hankalaksi.. ja luonnollisesti, mitä tiukemman jousen porttiin laittaa, sen paremmin ahtopaineet nousee koska pakopaine ei porttia auo. toinen helpompi ja varmempi tapa on rakentaa vastapaineohjaus, silloin on satasen varmaa että portti pysyy kiinni haluttuun paineeseen saakka. siis jos ahdin on mitoitettu oikein, jos vakio ahtimella yrittää paria kiloa niin voipi olla sellaiset pakopaineet et aukee jo vastapaineohjattu porttikin..
jousen ja rajapainevenan paine-ero olisi hyvä olla se 0.2-0.4bar, jotta tietää varmasti sen kumpi porttia aukoo, muuten voi ahtopaineen säätäminen mennä hankalaksi.. ja luonnollisesti, mitä tiukemman jousen porttiin laittaa, sen paremmin ahtopaineet nousee koska pakopaine ei porttia auo. toinen helpompi ja varmempi tapa on rakentaa vastapaineohjaus, silloin on satasen varmaa että portti pysyy kiinni haluttuun paineeseen saakka. siis jos ahdin on mitoitettu oikein, jos vakio ahtimella yrittää paria kiloa niin voipi olla sellaiset pakopaineet et aukee jo vastapaineohjattu porttikin..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Ilmaisin itseäni huonosti, eli tätä tarkoitin tuolla "ilman ohjausta".Aksu kirjoitti:Ei sitä ilman ohjauspainetta voi kokeilla. Säätö minimiin ja sitten kokeilua.
Täytyy vielä kokeilla tuolla alkuperäisellä jousella kun alkoi jo sitä kireemmälle säätämällä pääsemään siihen barin paikkeille.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
