Jakopäähän siis tulossa. Tarkoitus olisi leikkauttaa alumiinista tai teräksestä rungot, joihin niitataan tai ruuvataan kiinni liukupinnat mitä pitkin ketju kulkee.
Etran (Etola) valikoimista löyty tommonen kun ERTALON 6XAU+
pitäs kestää -30...+120 astetta lämpöä, väri musta.
tuo "vihreä" nylon mistä puhuin toisessa topicissa, on ERTALON LFX, ja kestää -20 .. +105 astetta. Jokin öljyseosteinen laatu jolla on hyvä kulutuskestävyys ja pieni kitka.
Sitten on vielä kudosbakeliitti: ETRATEX 2082 DIN 7735
Kestää vielä vähän korkeempia lämpötiloja.
Joku on varmasti johonkin tehnyt itse jonkun ohjurin, kokemuksia kaivataan.
Ketjunohjuriksi soveltuva materiaali?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ketjunohjuriksi soveltuva materiaali?
Jäsen #606
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006
Re: Ketjunohjuriksi soveltuva materiaali?
Kudosbakeliitti on v-mäistä työstää.olafu kirjoitti:Jakopäähän siis tulossa. Tarkoitus olisi leikkauttaa alumiinista tai teräksestä rungot, joihin niitataan tai ruuvataan kiinni liukupinnat mitä pitkin ketju kulkee.
Etran (Etola) valikoimista löyty tommonen kun ERTALON 6XAU+
pitäs kestää -30...+120 astetta lämpöä, väri musta.
tuo "vihreä" nylon mistä puhuin toisessa topicissa, on ERTALON LFX, ja kestää -20 .. +105 astetta. Jokin öljyseosteinen laatu jolla on hyvä kulutuskestävyys ja pieni kitka.
Sitten on vielä kudosbakeliitti: ETRATEX 2082 DIN 7735
Kestää vielä vähän korkeempia lämpötiloja.
Joku on varmasti johonkin tehnyt itse jonkun ohjurin, kokemuksia kaivataan.
Tuo "ERTALON 6XAU+" voisi olla hyvä vaihtoehto.
Muoveilla tahtoo tuo lämpölaajeneminen olla suurta.
Jos kiinnittää liukupinnat huoneenlämmössä tasomaiseksi (uppokantaruuvit päissä) niin käyttölämpötilassa voi olla kaarella.
Kiinnityksen jälkeen koelämmitys ja tiuhempaan kiinnitys jos taipuu.