nokka-akseleista syvemmin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

nokka-akseleista syvemmin

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Tammikuu 27. 21:25:45 2008

jep, toivottavasti ei ole koluttu ennen tätä aihetta koska en haulla löytänyt.

kysymyksiä nokka-akseleista ja lähinnä nyt 2.9i 12 v koneeseen tuleva.

Kysymys 1. Onko hydraulisille nostajille erilainen nokkaprofiili kuin esim 2.8 :n jäykille nostajille. ? Oisko heittää jotain asteita hatusta jos näin on.

Kysymys 2. Liityy edelliseen vastukseen, voiko laittaa 2.9 iin jäykät nostajat samalla nokalla?, mikä lopputulos. ?

kysymys 3. voiko nokan hiotuttaa vakionokasta niin että asteet pysyy samana mutta vain nosto suurenee ?

kysymys 4. jos joku ihminen jossain yrittäis tehdä 2,9i v6 moottoria joka on normaalikäytössä mahdollisimman taloudellinen (7 - 10 l / 100km) mutta silti kierroksilla löytys tehoja vaparina 180 -250 hp niin mikä olis järkevin valinta nokaksi ? vakio, katu vai em nostolisätty. ?

K5: saako jostain em koneeseeen säädettävää ratasta vai ppitääkö tehä itte.

K6: saako jostain vahvempia ketjusettejä tms. kokemuksia 12v 2.9i rakentelusta saa laittaa myös.

niin ja ahtimia ei ole tähän tulossa (ainakaan toistaiseksi) , taunukseen on.

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 27. 22:34:54 2008

Täältä saattaisi löytyä jotain apuja 2.9 virittämiseen:

2.9 turinaa

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Tammikuu 27. 23:27:32 2008

Sine kirjoitti:Täältä saattaisi löytyä jotain apuja 2.9 virittämiseen:

2.9 turinaa
jep, tuo sytkän säätö oli ihan hyvä ohje, pitää tutkia. Alkaan kasailemaan
ruotsin mallin 2.9 ä sitte kun saan lohkon koneistamoon ja sieltä takas. Tulee tasapäisillä männillä.Tuo nokka-akselijuttu nyt kiinnostaa, lähinnä osien hankinta mielessä.

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Vastaa Viestiin