GT37 pakopesä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

GT37 pakopesä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 23. 19:41:10 2008

Ittellä on tollanen Garretin GT37, tai GT40, mikä se sitten onkin, ei tyyppikilpiä eikä mitään. Pakopesä on joku kyläseppämalli, mikä on sorvattu vähän sinne päin, turbiini on hieman hipaissut yhdestä kohdasta ja toisessa kohdassa on melkein millin rako. Ongelmakohta on lähinnä se pyöristys missä siipi pienenee. Oli viimekesänä tossa mun taunuksessa kiinni.

Kysymys kuuluu, voiko tollanen pakopesän virhe nostaa pakopaineen niin korkeelle ettei tehoa meinaa oikein tulla ulos? Koskaan niitä ei mitattu, pakolämmöt oli ainakin aika kohtuuttomat, koska pakosarja ei kestänyt koossa juuri ollenkaan. Ei kellään olisi tollasen garretin 62mm siivelle olevaa pesää?
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 30. 3:39:09 2008

Asennettu Holsetin HX35 pakopesä. Ei sopinut suoraan, piti tehdä korotuslaippa väliin, tukkia kiinnityspultinreiät ja vääntää uudet kierteet uusiin, isommalla jaolla oleviin reikiin, että sai garretin runkoon kiinni.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin