Outo valukansi OHC:ssa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Outo valukansi OHC:ssa

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 10. 12:54:29 2008

Sain käsiini valurautaisen OHC:n kannen missä on tavanomaisesta poikkeava valu ja hieman eri malliset kanavat (lattia korkeemmalla) niinkuin normaalissa 2.0 kannessa. Ei kuitenkaan ole ruiskun kansi. Valumerkinnät alkaa 74HM tai jotain sinne päin, eli mistään uutuudesta tuskin on kyse. Se numero mikä kertoo onko kansi "0" "6" vai "0.5" puuttuu. Nokkapukkeja ja säätöpulttien ympäristöä on hieman vahvistettu. Kannessa oli paikallaan ilmeisesti GP1 nokka. Fordin leimat, paksumpi, öljykanava sisällä ja nokkien selkäpuolella reiät mistä öljy tuli ulos. Kannessa on valussa isolla merkintä "T12"
Jäsen #606

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

ohc rs kansi

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Elokuu 10. 16:59:13 2008

Hm. voisko tuo olla RS2000 kansi.

itsellä aikoinaan oli autossa fordilta tilattu -82 RS2000 moottori mut kyseinen kansi on jo ollut aikoja tonnikkalapurkkina.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin