Etuperistä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Etuperistä
Kysymys, jolla ei lie merkitystä mutta uteliaisuus voittaa joskus.
Miksi nelikkoCossusierran etuperä on sisuskaluiltaan siisti ja puhdas kun taas kutoskoneiden perät muistuttavat sisältä lähinnä kampikammiota ollen mustia ja karstaisia? Onko öljylaatu muuttunut jossain vaiheessa? Eihän se kutosenkaan pakokaasu sinne pääse?
No joo, toinen kysymys samalla: Etukardaanin ristikon hajoaminen aiheutti perän jumiutumisen, onko mahdollista ja miksi! Vai leipoiko perä eka kiinni ja aiheutti kardaanin rikkoutumisen? Miksi perästä häipyi välykset, ei kumminkaan tasauspyörästöstä eli kaikki näyttää silmämääräisesti ehjältä? Elikö perän kuori?
Miksi nelikkoCossusierran etuperä on sisuskaluiltaan siisti ja puhdas kun taas kutoskoneiden perät muistuttavat sisältä lähinnä kampikammiota ollen mustia ja karstaisia? Onko öljylaatu muuttunut jossain vaiheessa? Eihän se kutosenkaan pakokaasu sinne pääse?
No joo, toinen kysymys samalla: Etukardaanin ristikon hajoaminen aiheutti perän jumiutumisen, onko mahdollista ja miksi! Vai leipoiko perä eka kiinni ja aiheutti kardaanin rikkoutumisen? Miksi perästä häipyi välykset, ei kumminkaan tasauspyörästöstä eli kaikki näyttää silmämääräisesti ehjältä? Elikö perän kuori?
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Etuperistä
Vastaanpa vain tuohon ensimmäiseen:cossu44 kirjoitti:Kysymys, jolla ei lie merkitystä mutta uteliaisuus voittaa joskus.
Miksi nelikkoCossusierran etuperä on sisuskaluiltaan siisti ja puhdas kun taas kutoskoneiden perät muistuttavat sisältä lähinnä kampikammiota ollen mustia ja karstaisia? Onko öljylaatu muuttunut jossain vaiheessa? Eihän se kutosenkaan pakokaasu sinne pääse?
No joo, toinen kysymys samalla: Etukardaanin ristikon hajoaminen aiheutti perän jumiutumisen, onko mahdollista ja miksi! Vai leipoiko perä eka kiinni ja aiheutti kardaanin rikkoutumisen? Miksi perästä häipyi välykset, ei kumminkaan tasauspyörästöstä eli kaikki näyttää silmämääräisesti ehjältä? Elikö perän kuori?
Kutoskoneen öljypohjasta puuttuu se "eristävä" putki ja ajan saatossa moottoriöljyä alkaa pääsemään vanhojen stefojen välistä perän puolelle. Hyvä puoli siinä ettei tartte lisäillä etuperään öljyä..
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Etuperistä
Aika jännästihän tuo meni hajalle. Pitäisi perän kuoressa kai olla jonkinlaista murtumaa jos elänyt.
Kutosissa etuperä on suoraan yhteydessä moottorin öljytilaan toisin kuin cossussa tai DOHC:ssa.
Kutosissa etuperä on suoraan yhteydessä moottorin öljytilaan toisin kuin cossussa tai DOHC:ssa.
#350
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Etuperistä
Ei ihan suoraan. On siellä se yks stefa välissä. ..tai no mitä siitä on 20 vuoden jälkeen jäljelläcosworthman kirjoitti:Aika jännästihän tuo meni hajalle. Pitäisi perän kuoressa kai olla jonkinlaista murtumaa jos elänyt.
Kutosissa etuperä on suoraan yhteydessä moottorin öljytilaan toisin kuin cossussa tai DOHC:ssa.
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 915
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Etuperistä
Onko Cossussa joku putki vielä tällasen putken lisäksi?sierra4x4tbo kirjoitti: Vastaanpa vain tuohon ensimmäiseen:
Kutoskoneen öljypohjasta puuttuu se "eristävä" putki ja ajan saatossa moottoriöljyä alkaa pääsemään vanhojen stefojen välistä perän puolelle. Hyvä puoli siinä ettei tartte lisäillä etuperään öljyä..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Etuperistä
Kato, olihan siellä putki..ylimark kirjoitti:Onko Cossussa joku putki vielä tällasen putken lisäksi?sierra4x4tbo kirjoitti: Vastaanpa vain tuohon ensimmäiseen:
Kutoskoneen öljypohjasta puuttuu se "eristävä" putki ja ajan saatossa moottoriöljyä alkaa pääsemään vanhojen stefojen välistä perän puolelle. Hyvä puoli siinä ettei tartte lisäillä etuperään öljyä..
Cossussa on vaan tuo kylki ummessa. Eli motista ei tuu öljyt pihalle vaikka purkais etuperän pois.
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Etuperistä
Juuri näinsierra4x4tbo kirjoitti:Ei ihan suoraan. On siellä se yks stefa välissä. ..tai no mitä siitä on 20 vuoden jälkeen jäljelläcosworthman kirjoitti:Aika jännästihän tuo meni hajalle. Pitäisi perän kuoressa kai olla jonkinlaista murtumaa jos elänyt.
Kutosissa etuperä on suoraan yhteydessä moottorin öljytilaan toisin kuin cossussa tai DOHC:ssa.
#350
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Etuperistä
Nyt taas hetken jumpanneena muisti palaa pätkittäin, eli kiinnitä pohja vasta kun perä on paikoillaan. Eihän tuota itse taas muistanut ja tuli turhaan ähellettyä.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Etuperistä
Etuperä muljahtaa kivuttomasti paikalleen myös irrottamalla öljypohjan läpi menevä akseli.. muita osia ei tarvitse irroittaa.cossu44 kirjoitti:Nyt taas hetken jumpanneena muisti palaa pätkittäin, eli kiinnitä pohja vasta kun perä on paikoillaan. Eihän tuota itse taas muistanut ja tuli turhaan ähellettyä.
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Etuperistä
Jos en väärin muista niin murikka tulee just ja just pois ilman väliakselin irrotustakin mut tilaa ei jääkun muutama milli ja pitää kääntää just oikeeseen asentoon..sierra4x4tbo kirjoitti:Etuperä muljahtaa kivuttomasti paikalleen myös irrottamalla öljypohjan läpi menevä akseli.. muita osia ei tarvitse irroittaa.cossu44 kirjoitti:Nyt taas hetken jumpanneena muisti palaa pätkittäin, eli kiinnitä pohja vasta kun perä on paikoillaan. Eihän tuota itse taas muistanut ja tuli turhaan ähellettyä.
#350
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Etuperistä
Voi hyvinkin olla. Mä en kyl saanu, vaik kuin pyörittelin..cosworthman kirjoitti:Jos en väärin muista niin murikka tulee just ja just pois ilman väliakselin irrotustakin mut tilaa ei jääkun muutama milli ja pitää kääntää just oikeeseen asentoon..sierra4x4tbo kirjoitti:Etuperä muljahtaa kivuttomasti paikalleen myös irrottamalla öljypohjan läpi menevä akseli.. muita osia ei tarvitse irroittaa.cossu44 kirjoitti:Nyt taas hetken jumpanneena muisti palaa pätkittäin, eli kiinnitä pohja vasta kun perä on paikoillaan. Eihän tuota itse taas muistanut ja tuli turhaan ähellettyä.
BMW - Elämää ohituskaistalla.
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Etuperistä
Jos en väärin muista niin murikka tulee just ja just pois ilman väliakselin irrotustakin mut tilaa ei jääkun muutama milli ja pitää kääntää just oikeeseen asentoon..[/quote]
Voi hyvinkin olla. Mä en kyl saanu, vaik kuin pyörittelin..[/quote]
Kyllä se sieltä pois tulee, takaisinlaitto onkin se vaikeampi juttu, ottaa alapuolelta akselipalkkiin, yläpuolelta jarruputkiin/kiinnikkeisiin. Pohjan irroitus toi tilaa sen sentin, sitten ei ollut edes vaikeeta. Ja minulla oli takaisinlaitossa laatikko ja kallistuksenvaimennin poissa, ja vetarikin.
Voi hyvinkin olla. Mä en kyl saanu, vaik kuin pyörittelin..[/quote]
Kyllä se sieltä pois tulee, takaisinlaitto onkin se vaikeampi juttu, ottaa alapuolelta akselipalkkiin, yläpuolelta jarruputkiin/kiinnikkeisiin. Pohjan irroitus toi tilaa sen sentin, sitten ei ollut edes vaikeeta. Ja minulla oli takaisinlaitossa laatikko ja kallistuksenvaimennin poissa, ja vetarikin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Etuperistä
se osa joka eroittaa etuperän öljypohjasta on kuminen 0-rengas.
sen kovettuminen (normaalia kun kumin normaalikesto ikä on noin 4vuotta) aiheuttaa öljyjen sekoittumisen.
sekoittuisi se 4-syl moottorisessakin jos sellainen siellä olisi.
sulla on todennäköisesti hajonnut perä ensin sit kardaani
mutta
jos sulla on hajonnut takaristikko etukardaanissa niin silloin on voinut auton liike rikkoa etuperänkin.
jos taas etu ristikko onmennyt rikki niin todennäköisesti se on mennyt rikki sen johdosta että ristikossa oleva vaseliini on kuivunut pakoputken johdosta (pieni välys putkeen).
jos perästä on hävinnyt välykset niin sitten se on elänyt ,tai
poskilaakerin kiristys mutteri (se iiiisooo) on kiristynyt itsestään laakerikitkan takia ,(ja lukitus on irronnut).
jos taas perä liikkuu normaalisti (pyörii) kylmänä mut lämpimänä on nahkea niin sit on välykset liian pienet ja kiinni jumiutuminen on aiheuttanut ristikon hajoamisen.
vaihtoehtoja on monia kun ei tiedä tarkkaan mitä on jumissa.
sen kovettuminen (normaalia kun kumin normaalikesto ikä on noin 4vuotta) aiheuttaa öljyjen sekoittumisen.
sekoittuisi se 4-syl moottorisessakin jos sellainen siellä olisi.
sulla on todennäköisesti hajonnut perä ensin sit kardaani
mutta
jos sulla on hajonnut takaristikko etukardaanissa niin silloin on voinut auton liike rikkoa etuperänkin.
jos taas etu ristikko onmennyt rikki niin todennäköisesti se on mennyt rikki sen johdosta että ristikossa oleva vaseliini on kuivunut pakoputken johdosta (pieni välys putkeen).
jos perästä on hävinnyt välykset niin sitten se on elänyt ,tai
poskilaakerin kiristys mutteri (se iiiisooo) on kiristynyt itsestään laakerikitkan takia ,(ja lukitus on irronnut).
jos taas perä liikkuu normaalisti (pyörii) kylmänä mut lämpimänä on nahkea niin sit on välykset liian pienet ja kiinni jumiutuminen on aiheuttanut ristikon hajoamisen.
vaihtoehtoja on monia kun ei tiedä tarkkaan mitä on jumissa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Etuperistä
Perä on kylmänä täysin välyksetön, pyörii tosin mutta sillai makean nahkeasti. Kardaanin eturistikko oli päreinä.Ristikoissa nipat, jotka olin juuri rasvannut.Perän kuorissa ei silminnähtäviä halkeamia tai muita muutoksia.
Vaihdoin perän ja kardaanin, etuvetarin vaihdoin just aiemmin. Toimi ainakin yhden ratapäivän, tosin ei ajettu kovin paljoa, joka taas johtui jarrujen julmasta täristyksestä, joka puolestaan johtui takalevyjen sorvissa käynnistä.(köyhät sorvaa ensin ja ostaa sitten uudet, tiedettiin mutta kokeiltiin taas,-25.kokeilu ) No, talvi tulee ja Cossu lepää!
Vaihdoin perän ja kardaanin, etuvetarin vaihdoin just aiemmin. Toimi ainakin yhden ratapäivän, tosin ei ajettu kovin paljoa, joka taas johtui jarrujen julmasta täristyksestä, joka puolestaan johtui takalevyjen sorvissa käynnistä.(köyhät sorvaa ensin ja ostaa sitten uudet, tiedettiin mutta kokeiltiin taas,-25.kokeilu ) No, talvi tulee ja Cossu lepää!
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Etuperistä
Mitähän ne pojat on taas värkänny , öljypohja ensin paikalleen ja vaikka väliakseli on paikallaan niin muutakuin nostaa etuperä paikalleen , kiinnikkeet kannattaa siirtää sivuun/pois , alkaa ahdistaa hieman kun akseli menee stefan kohdalle mutta väliakselia samalla hieman pyörittää niin sinne humahtaa .
T:just viikko sitten kasattu .
T:just viikko sitten kasattu .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Etuperistä
Me amatöörit ollaan amatöörejä ,vasta 13 vuotta Cossua.Jake kirjoitti:Mitähän ne pojat on taas värkänny , öljypohja ensin paikalleen ja vaikka väliakseli on paikallaan niin muutakuin nostaa etuperä paikalleen , kiinnikkeet kannattaa siirtää sivuun/pois , alkaa ahdistaa hieman kun akseli menee stefan kohdalle mutta väliakselia samalla hieman pyörittää niin sinne humahtaa .
T:just viikko sitten kasattu .
Kerran, silloin joskus, sen sinne sain helposti, nyt ei vaan onnannut, otin pohjan pois ja hups, sinne sujahti!
Kiinnikeraudat olivat poissa.
No hikoillaan sitä joskus muutenkin turhaan...
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Re: Etuperistä
Hikoilu ei mene koskaan hukkaan, jos tämä yhtään lohduttaa...cossu44 kirjoitti:No hikoillaan sitä joskus muutenkin turhaan...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Etuperistä
4x4 dohc etuperästä kaipais jotakin remppaa. ei metelöi (vielä) mutta vetoakselista kokeilemalla laakereissa reilu klappi, joku lienee laakeroinut em. kapistusta joskus? laakerit ja stefat lienee perus kamaa mutta mitä erityistä tulisi ottaa huomioon tuon suhteen jos sitä remppaamaan alan?
-
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Etuperistä
Pinionin laakeri (muistaakseni se pienempi) ei ehkä löydy helposti. Omaan etuperään sain sen Autoracingista, muualta ei löytynyt. Ei edes laakerikaupasta...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Etuperistä
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Etuperistä
Siinähän ne. Ja halvalla.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Etuperistä
sitten vielä toi pinionin mutter
sen alla oleva "krymppi" hela tais olla kertakäyttöinen eli kiristetään mutteri momenttiin ja jos joutuu aukaisemaan niiin uusi kengas sisään ennen kiristystä
sen alla oleva "krymppi" hela tais olla kertakäyttöinen eli kiristetään mutteri momenttiin ja jos joutuu aukaisemaan niiin uusi kengas sisään ennen kiristystä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Etuperistä
Pinionin krymppirengas tehtiin mulle sorvaamalla kunnon holkki teräksestä, jonka mitoitus oli alkuperäisen puristuneen peltikrympin mitta+ 0.30mm jonka perän kasaaja sitten hioi mieleiseensä mittaan. Kestää kilpakäytössä paremmin, noi peltiset on kovassa käytössä painuneet kasaan ja perä poks. 3.92 välitykset tuntuvat olevan muutenkin heikompia kuin 3.62 etuperät kisakäytössä, aina kun on pohjaluukku otettu öljynvaihtoa varten pois on lautaspyörän hampaan paloja tullut ulos . Nyt laitoin 3.62 etuperän ja 4.44 takaperän jos kestäis paremmin. 3.62 lautaspyörän hampaat hiukan paksummat kuin 3.92.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Etuperistä
Toi hampaiden kokoero johtunee niiden eri määrästä samalle kehälle. Mutta enemmän kiinnostaa tuo, että miten saadaan kikkailtua toi välitysten ero edessä ja takana noin isoksi ilman ongelmia keskiviskossa, vai onko tämäkin muutettu kisakäytössä muunlaiseen systeemiin.Cosesc kirjoitti:3.92 välitykset tuntuvat olevan muutenkin heikompia kuin 3.62 etuperät kisakäytössä, aina kun on pohjaluukku otettu öljynvaihtoa varten pois on lautaspyörän hampaan paloja tullut ulos . Nyt laitoin 3.62 etuperän ja 4.44 takaperän jos kestäis paremmin. 3.62 lautaspyörän hampaat hiukan paksummat kuin 3.92.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Etuperistä
Jakovaihteiston ketjuvälitystä muuttamalla voidaan käyttää vakioetuperää ja tiuhempia takaperän välityksiä. Noita löytyy ainakin 3.92,4.1,4.44 ja 5.1 välityksille. Em. välityksiä on vain melko hankala löytää nykyään,hintakin on yleensä suhteessa saatavuuteen.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Etuperistä
Kiitokset Cosesc, sen verran vielä lisätiedustelua, että toi ei taida vaikuttaa vetosuhteeseen etu- ja takapään välillä?Cosesc kirjoitti:Jakovaihteiston ketjuvälitystä muuttamalla voidaan käyttää vakioetuperää ja tiuhempia takaperän välityksiä. Noita löytyy ainakin 3.92,4.1,4.44 ja 5.1 välityksille. Em. välityksiä on vain melko hankala löytää nykyään,hintakin on yleensä suhteessa saatavuuteen.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Etuperistä
Vetosuhteeseen vaikuttaa vain keskiviskon planeettapyörästö jonka välityssuhdetta muuttamalla saadaan esim. 50/50 vetosuhde. Erittäin vaikeita osia löytää enää nykyään.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"