Kannentiiviste

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Syyskuu 26. 17:16:53 2008

Eli nyt olis semmonen kysymys kun haulla en löytänyt vanhoja aiheita mihin laittaa kyssäriä:

Turboon olis tarkoitus saada pahvi ja pystyn teettään edullisesti metallista: rauta, kupari, etc. pahvin.
Mutta mitä ainetta sen pitäisi olla? Entä monikerros pahvit? Mikä olis järkevintä? Ainakin stokkaturbossa oli kolmekerroksinen kansipahvi joka oli muistaakseni ihan jotain ohutta peltiä tms.
Mites noi liekkirenkaat??? Tarviiko metalli pahvi semmosia?
Nyt menee hiukan hakuammunnaksi, mutta millainen se A-ryhmän tai cossun org. pahvi oikein on?

Eihän tuo A-pahvi ole mitenkään ylitsepääsemättömän kallis, mutta ainahan täytyy kokeilla itse tekemällä 8)

Tosiaankin nyt täytyy paikata tämäkin aukko sivistykseen, niin voi sit vinoilla tietotaidolla enemmän :green:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 26. 17:43:17 2008

BlackEscort kirjoitti:Eli nyt olis semmonen kysymys kun haulla en löytänyt vanhoja aiheita mihin laittaa kyssäriä:

Turboon olis tarkoitus saada pahvi ja pystyn teettään edullisesti metallista: rauta, kupari, etc. pahvin.
Mutta mitä ainetta sen pitäisi olla? Entä monikerros pahvit? Mikä olis järkevintä? Ainakin stokkaturbossa oli kolmekerroksinen kansipahvi joka oli muistaakseni ihan jotain ohutta peltiä tms.
Mites noi liekkirenkaat??? Tarviiko metalli pahvi semmosia?
Nyt menee hiukan hakuammunnaksi, mutta millainen se A-ryhmän tai cossun org. pahvi oikein on?

Eihän tuo A-pahvi ole mitenkään ylitsepääsemättömän kallis, mutta ainahan täytyy kokeilla itse tekemällä 8)

Tosiaankin nyt täytyy paikata tämäkin aukko sivistykseen, niin voi sit vinoilla tietotaidolla enemmän :green:
Eli tuo A ryhmäläisen on käytännössä päällepäin normaalin tiivisteen näköinen.
Metalli tiivisteessä on tuo liekkirengas toteutettu tiivisteen kohoumilla tai sitten irto renkaalla.
Puhtaasti kuparista teetetyllä(tai metallista) on yleensä ollut vesien/oljyjen kanssa ollut ongelmia vuotamisessa pihalle tai sekoittua keskenään.
Sitten taas nuo irto liekkirenkaat+tavallinen pahvi niin joutuu teettämään lohkoon uran renkaalle. Ja hipo versioissa on tehty renkaan ympärille ura josta pääsee mahdoliset pytyn kautta vuotavat paineet tiivisteen välistä pihalle eivätkä mene vesitilaan.

Ainakin kun itellä on nuo renkaat koneistettuna lohkoon niin koneistamolla sanoi että kokeile nyt ensin pitääkö ennenkuin vedetään lohkon tasosta 1mm tavaraa pois. Ainakin cossun kannella tuo piti hyvin,mutta nähtäväksi jää rauta kannen kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Syyskuu 26. 18:20:40 2008

Mikä tossa a-ryhmän pahvissa maksaa?
Onko siinä sitten se mäntien tiiviste(liekkirengas) erilaista materiaalia vai leveys suurempi???

Ihan tarvike pahvikin kesti vaparissa jossa oli pikkasen yli 14 puristussuhde ja paineet oli yli 17bar. Mittari kun loppu 17bar:iin.
Venymättömillä pulteilla oli kiinni 10kilossa kansi eikä ikuna mitään ongelmaa pahvin kanssa.
Kaveri poltti rallyracen myymiä sinisiä pahveja 2kpl 0.7bar ahdoilla kuplan männillä turbossaan, onko se nyt näin että liian löysään jätetty polttaa tavis pahvinkin helposti?

Miks ei stokkassa ollu mitään muuta kuin kolme kerroksinen pelti/teräs pahvi ilman mitään liekkirengastuksia? Enkä puhu puristussuhteen laskusta mikä oli varmaan osa syynsä tuohon määrään.

Kokeiltu juttu(vahingossa) et valukansi ja tanarin pultti kestää helposti 14kilon kiristyksen.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 28. 11:51:41 2008

Pultti kestää mutta lohko pullistuu pultin reikien kohdalta ylöspäin.
Mulla oli cometicci ohc:ssa ja taunuksen pultit, yli 2bar paineilla ajelin. Yhdestä pytystä näky että oli joskus meinannu vuotaa, mutta vesiä ei hukannu yhtään eikä tehny painetta.
Jäsen #606

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Syyskuu 28. 23:54:16 2008

Niin no eihän se olekkaan tarkoitus särkeä lohkoa ylikiristämisellä. Joskus oli vaan vahinko käynyt...
Felpro:n tiiviste kuulema kestää reilun 1.5bar/+300hp ilman ongelmia? Ite en jaksa uskoa tuota...mutta rally racesta oli duunikaverille noin sanottu...
Eli toi A-ryhmän pahvi on ilmeisesti vahvistettu sisältä, ei mene niin kasaan/anna periksi tiiviste renkaiden kohdalta...

Eikös toi cometic tarvi ne liekkirenkaat lohkoon???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 29. 7:17:01 2008

BlackEscort kirjoitti: Eikös toi cometic tarvi ne liekkirenkaat lohkoon???
Ei tarvitse.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Syyskuu 29. 13:35:32 2008

BlackEscort kirjoitti:Niin no eihän se olekkaan tarkoitus särkeä lohkoa ylikiristämisellä. Joskus oli vaan vahinko käynyt...
Felpro:n tiiviste kuulema kestää reilun 1.5bar/+300hp ilman ongelmia? Ite en jaksa uskoa tuota...mutta rally racesta oli duunikaverille noin sanottu...
Eli toi A-ryhmän pahvi on ilmeisesti vahvistettu sisältä, ei mene niin kasaan/anna periksi tiiviste renkaiden kohdalta...

Eikös toi cometic tarvi ne liekkirenkaat lohkoon???
Kannen ja lohkon pinnat suorat ja puhtaat, niin tuolla kestää noilla ahdoilla melkein mikä vaan.

Vanha tuttu ja kestävä on Reinzin valmistama cosan pahvi, hinta pyöri jossain 70e:n hujakoilla.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 1. 0:31:38 2008

Yks setuppi oli: vakio pilipali (=motonetista joku halvin mahdollinen) pahvi venyvillä pulteilla, 1.5bar/270hp, kansi oikastu, taunuksen 20-lohko johon ainoa koneistus oli sylinterien poraus. Kesti aikansa kunnes hulluttelin ennakoilla -> nakutti, pullautti pahvin omat liekkirenkaat kahdesta pytystä vesitilaan ja yks mäntä halkes renkaiden välistä.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 1. 21:11:59 2008

Tuola jotain lisää aiheesta:
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 80&start=0
Niin ja Rally Racella kehui että A-ryhmän Cossun tiiviste kestää n.280-400hv ja sitä käytetään paljon vapari Ohareissakin... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Lokakuu 1. 22:14:57 2008

No pitänee lähtee katseleen mistä ja mitä hommaa...
Jos kokeilis tota hakuakin taas...
Nakke tulee varmaan lohkon kylkeen että jospas se edes hieman estäis tota nakutusta 8)

Noi venyvät pultit on ilmeisesti yhtä huono keksintö FORD:lta kuin se että ohc:n nokka lähtee taaksepäin irti... :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 1. 23:09:13 2008

BlackEscort kirjoitti:No pitänee lähtee katseleen mistä ja mitä hommaa...
Jos kokeilis tota hakuakin taas...
Nakke tulee varmaan lohkon kylkeen että jospas se edes hieman estäis tota nakutusta 8)

Noi venyvät pultit on ilmeisesti yhtä huono keksintö FORD:lta kuin se että ohc:n nokka lähtee taaksepäin irti... :lol:
Pitäähän niitä venyviäkin olla, eihän ne uudet menis muuten kaupaks, jos olis vaan kovia pultteja, niin ei tarttis uusia... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Lokakuu 2. 1:46:07 2008

Onko täällä siis kellään ihan käytännön kokemuksia tuosta Felpron sinisestä pahvista kunnolla säädetyssä turbokoneessa?

Kaverillani on tollainen pahvi 2wd cossun garretilla ahdetussa OHC:ssä ja on kestänyt sen 1,2-1,3 bar ahtoja / noin 250hv.

Toi pahvi ois kahdesta syystä ihan mielenkiintoinen vaihtoehto eli paksuus 1,1mm ja massatiivisteenä noi ulkoiset vuodot vois pysyä kurissa esim. cometickia paremmin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 2. 20:42:29 2008

MikkoT kirjoitti:Onko täällä siis kellään ihan käytännön kokemuksia tuosta Felpron sinisestä pahvista kunnolla säädetyssä turbokoneessa?

Kaverillani on tollainen pahvi 2wd cossun garretilla ahdetussa OHC:ssä ja on kestänyt sen 1,2-1,3 bar ahtoja / noin 250hv.

Toi pahvi ois kahdesta syystä ihan mielenkiintoinen vaihtoehto eli paksuus 1,1mm ja massatiivisteenä noi ulkoiset vuodot vois pysyä kurissa esim. cometickia paremmin.
Tuo Felpron sininen 92mm tiiviste on suunniteltu 2.0 vapari ohariin, kilpuri miehet aikanaan sanoi kisa tiivisteeks ja hyvä perus F-ryhmäläiseen.
Kaverilla on paukkunu noita monta vapari 2.0 oharis ku ruttua oli n.12, sit se laittoi liekkirenkaat ja vakio pahvin. Kyseessä oli n.220hv kilpa Escort mk1.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja JP » To Lokakuu 2. 21:56:00 2008

MikkoT kirjoitti:Onko täällä siis kellään ihan käytännön kokemuksia tuosta Felpron sinisestä pahvista kunnolla säädetyssä turbokoneessa?

Kaverillani on tollainen pahvi 2wd cossun garretilla ahdetussa OHC:ssä ja on kestänyt sen 1,2-1,3 bar ahtoja / noin 250hv.

Toi pahvi ois kahdesta syystä ihan mielenkiintoinen vaihtoehto eli paksuus 1,1mm ja massatiivisteenä noi ulkoiset vuodot vois pysyä kurissa esim. cometickia paremmin.
Ei nyt niin kunnolla säädetyssä, mutta meillä fiestassa kesti kaksi talvea jäällä ajoa ja viimekeväänä petti 1.7-2.0bar paineilla.. kylläkin moottorin puristus suhde oli vain ~7:1

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Marraskuu 1. 16:59:02 2008

MikkoT kirjoitti:Onko täällä siis kellään ihan käytännön kokemuksia tuosta Felpron sinisestä pahvista kunnolla säädetyssä turbokoneessa?

Kaverillani on tollainen pahvi 2wd cossun garretilla ahdetussa OHC:ssä ja on kestänyt sen 1,2-1,3 bar ahtoja / noin 250hv.

Toi pahvi ois kahdesta syystä ihan mielenkiintoinen vaihtoehto eli paksuus 1,1mm ja massatiivisteenä noi ulkoiset vuodot vois pysyä kurissa esim. cometickia paremmin.
Mä oon käyttäny tuossa TIC:ssä felpro-1.0-1.5mm kuparilevy-felpro eikä oo pettäny ikänä.Paineet ollu päivästä ja huvituksesta riippuen 0- 2.0 bar. Säätöihin en sitä ikinä kaasareilla saanu kun yhdeks päiväks kerrallaan. Mutta neljä vuotta sama kannentiivistyskombinaatio eikä yhtään pahaa sanaa sillä saralla. Kerran luulin että oli palanu mutta vika oli ihan jossain muualla :oops:

Rasmus
Ylläpitäjä

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Pe Marraskuu 28. 12:56:51 2008

MikkoT kirjoitti:Onko täällä siis kellään ihan käytännön kokemuksia tuosta Felpron sinisestä pahvista kunnolla säädetyssä turbokoneessa?

Kaverillani on tollainen pahvi 2wd cossun garretilla ahdetussa OHC:ssä ja on kestänyt sen 1,2-1,3 bar ahtoja / noin 250hv.

Toi pahvi ois kahdesta syystä ihan mielenkiintoinen vaihtoehto eli paksuus 1,1mm ja massatiivisteenä noi ulkoiset vuodot vois pysyä kurissa esim. cometickia paremmin.

Jäätanelissa käytetty ko. pahvia. Kyllä se 1,2bar kesti hyvin, auto ei. Puristussuhdetta laskiessa on huomioitava paksuus...

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Cord » Pe Marraskuu 28. 14:20:16 2008

Itsellä oli omassa turbo ohc moottorissa ihan vaan reinz merkkinen ohc vakio kansipahvi vakiolla venyvillä kansipulteilla.
Ajelin katukäytössä 1,5bar ahtopaineilla yli 30000km eikä kertaakaan kansipahvi pettänyt, voimaa oli +200hv.
Kone keittikin muutamia kertoja sikaluukutuksesta johtuen, eikä kansipahvi antautunut. Eli laadukkaalla
vakiopahvilla pärjää ihan hyvin perusturbo ohc moottorissa. Dragrace rullanokka +2bar moottorit on sitten erikseen.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 28. 15:02:45 2008

Cord kirjoitti:Itsellä oli omassa turbo ohc moottorissa ihan vaan reinz merkkinen ohc vakio kansipahvi vakiolla venyvillä kansipulteilla.
Ajelin katukäytössä 1,5bar ahtopaineilla yli 30000km eikä kertaakaan kansipahvi pettänyt, voimaa oli +200hv.
Kone keittikin muutamia kertoja sikaluukutuksesta johtuen, eikä kansipahvi antautunut. Eli laadukkaalla
vakiopahvilla pärjää ihan hyvin perusturbo ohc moottorissa. Dragrace rullanokka +2bar moottorit on sitten erikseen.
Milläs ahtimella oli? Olikohan varmasti ohc vakio pahvi, tuo Reinz kun valmistaa Cossun vakio ja A-ryhmän tiivisteitäkin ja päällisin puolin ei juurikaan eroa näe?
Ei oo ihan samat ahtimen ilmantuotto määrät 1.5bar paineella esim. Holsetin HX40.llä ja Garretin T03.lla.
Tollasella paineellahan saa jo 350-450hv ja veikkaan että ihan ohc vakio pahvilla ja pulteilla on silkkaa tuuria jos kestää... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Cord » Pe Marraskuu 28. 16:44:36 2008

Moottori oli t3/4 hybridi garretilla..t04 sarjan pienin imusiipi muistaakseni 48mm pakosiiven kokoa en muista,pakopesän ar oli 0,48. 1,5 bar paineilla oli jo tuolla pakopuolella vastapaineet jo todella kovat ja lämpö ongelmia piisas sekä siitä johtuen muita ongelmia.Muuten kone oli is vakiokansi,vakionokka ja imusarja..ruttua oli 8:1 cosan männillä.Eli tumppe on melko sankari jos ottaa ohc vakio yläkerralla 1,5bar 450 heppaa ei onnistu vaikka olis hx80 ahtimena. Vähän sama juttu kuin yb:stä 60mm holsetin imusiivellä 700heppaa.. :lol: . Prkl se kansipahvi juttu meinas unohtua.Oli ohc vakio reinz merkkinen pahvi.Makso paikallisessa varaosaputkassa 20 euroa ja reinz merkkiset kansipultit samanverran. Verrattuna esim payen merkkiseen ohc pahviin niin reinz paljon tukevampaa tekoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 29. 11:05:46 2008

Cord kirjoitti:Moottori oli t3/4 hybridi garretilla..t04 sarjan pienin imusiipi muistaakseni 48mm pakosiiven kokoa en muista,pakopesän ar oli 0,48. 1,5 bar paineilla oli jo tuolla pakopuolella vastapaineet jo todella kovat ja lämpö ongelmia piisas sekä siitä johtuen muita ongelmia.Muuten kone oli is vakiokansi,vakionokka ja imusarja..ruttua oli 8:1 cosan männillä.Eli tumppe on melko sankari jos ottaa ohc vakio yläkerralla 1,5bar 450 heppaa ei onnistu vaikka olis hx80 ahtimena. Vähän sama juttu kuin yb:stä 60mm holsetin imusiivellä 700heppaa.. :lol: . Prkl se kansipahvi juttu meinas unohtua.Oli ohc vakio reinz merkkinen pahvi.Makso paikallisessa varaosaputkassa 20 euroa ja reinz merkkiset kansipultit samanverran. Verrattuna esim payen merkkiseen ohc pahviin niin reinz paljon tukevampaa tekoa.
Mulla oli payenin pahvi se mikä hajos, mutta sekin oli omaa hölmöyttä. Hajos samalla paljon muutakin. Sitten oli joku semmonenkin pahvi minkä merkkiä en muista, tuli sellasessa keltasessa pahvissa... Näytti kans ihan hyvältä, ikinä ei ollut kiinni missään *EDIT* niin GLASER se olikin. Sitten on sellasia paskapahveja mitkä näyttää pakosarjan tiivisteeltä. Ne kannattaa kiertää kaukaa, ei tahdo kestää edes vakiomoottorissa, kaiken lisäksi se harmaa taikina jää lohkoon ja kanteen kiinni kuin tauti.
Viimeksi muokannut olafu, La Marraskuu 29. 13:06:22 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Marraskuu 29. 12:15:29 2008

olafu kirjoitti:Sitten oli joku semmonenkin pahvi minkä merkkiä en muista, tuli sellasessa keltasessa pahvissa... Näytti kans ihan hyvältä, ikinä ei ollut kiinni missään.
http://www.glaserserva.com/
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Marraskuu 29. 12:47:38 2008

Mulla on sellanen tuntuma tosta sinisestä felpro tiivisteestä että se on perämoottoritiiviste.
Kestää muutakin vettä eikä vain suomen hanavettä eli merivettä yms.

jäähän siitä se komee fordin sininen värikin.

mutta sitä aina itse käyttänyt viri vaparissa ja 100 % tyytyväinen. kun ei ole ollut niitä ahtoja.

ahdettuun nyt ja aina cometic ja vakio Taunuksen kansipultit tai pulttikaupasta normi pultit ja homma toimii.
Tärkein asia suorat puhtaat oikaistut pinnat. vaikka vakio mylly olisi toiminut moitteetta vaik 15 vuotta.

ja sit ahdetaan pannaan vaik cometic ja ihmetellään et oli niin paljon voimaa että cometikki ei pidä.

totuus yleensä EI suorat pinnat.
joskus keittänyt ja viimeistään karvan verran jonku pinnapultin kohdalta hieman noussut.

säästätte selvää rahaa kun taso-oikaisun teettää.

venyvä pultti = kertakäyttö*aska
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Joulukuu 11. 12:13:00 2008

tumppe kirjoitti:
Cord kirjoitti:Itsellä oli omassa turbo ohc moottorissa ihan vaan reinz merkkinen ohc vakio kansipahvi vakiolla venyvillä kansipulteilla.
Ajelin katukäytössä 1,5bar ahtopaineilla yli 30000km eikä kertaakaan kansipahvi pettänyt, voimaa oli +200hv.
Kone keittikin muutamia kertoja sikaluukutuksesta johtuen, eikä kansipahvi antautunut. Eli laadukkaalla
vakiopahvilla pärjää ihan hyvin perusturbo ohc moottorissa. Dragrace rullanokka +2bar moottorit on sitten erikseen.
Milläs ahtimella oli? Olikohan varmasti ohc vakio pahvi, tuo Reinz kun valmistaa Cossun vakio ja A-ryhmän tiivisteitäkin ja päällisin puolin ei juurikaan eroa näe?
Ei oo ihan samat ahtimen ilmantuotto määrät 1.5bar paineella esim. Holsetin HX40.llä ja Garretin T03.lla.
Tollasella paineellahan saa jo 350-450hv ja veikkaan että ihan ohc vakio pahvilla ja pulteilla on silkkaa tuuria jos kestää... :lol:
En nyt ihan usko itsekkään että vakiokannella ihan noita lukuja saisi mutta uskoisin että kyllä yli 200 pitäisi irrota

Itsellä oli kaasarimallin vakiokansi nokkineen, is-imusarja, puristussuhde myös hyvin lähellä 8:1 ja hyvin pienellä mitsubishin ahtimella niin 0.5bar oli pyöräteho 170hp
eli noin 200 koneesta. Nyttemmin vaihdoin is kannen josta vähän siistin kanavia sekä uudet vakioventtiilit, bf134 nokka ja muuten sama kokoonpano niin vetää pirusti enemmän varsinkin isommilla kierroksilla. Pakopaineita en ole jaksanut mittailla mutta ei mitään erikoisempaa ongelmaa ole vielä ollut. Felpron sininen pahvi sinne taisi sujahtaa ekalla kerralla ja nyttemmin kannen vaihdon yhteydessä muistaakseni Reinzin vakiopahvi. Molemmilla kerroilla perus venyvät pultit.

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tk88 » La Tammikuu 3. 23:04:00 2009

minkähänlainen kannentiiviste mahtais olla hyvä kun ois tarkotus turbottaa 2.0 ohari pienillä paineilla ja vakio osilla (männät,kanget), oisko semmonen kossun vakio 1.4mm paksu hyvä (ohuempi,paksumpi)? ja paljonkohan olis puristukset tuommoisella tiivisteellä?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 4. 5:35:55 2009

tk88 kirjoitti:minkähänlainen kannentiiviste mahtais olla hyvä kun ois tarkotus turbottaa 2.0 ohari pienillä paineilla ja vakio osilla (männät,kanget), oisko semmonen kossun vakio 1.4mm paksu hyvä (ohuempi,paksumpi)? ja paljonkohan olis puristukset tuommoisella tiivisteellä?
Mulla kesti ainakin ihan vakio pahvilla reilun puolen kilon paineilla turbo IS. Koneessa kaikki osat vakiota, puristuksillekkaan ei ollut tehty mitään. Kun on tasot suorat ja säädöt kohdallaan niin OHC:n vakio pahvillakin pääsee pitkälle.
Jäsen #606

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Tammikuu 4. 12:12:07 2009

Onkos kellään ollut mercuryn kannentiivistettä sierrassa? Eikös se ole jenkkimallin sierra tuo? Itselle pitäisi alkuviikosta tulla sellainen. Jokin siis turbokäyttöön tarkoitettu. Kuulemma hyvä.. :roll:
"Mieluiten ihan sama."

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 4. 12:18:56 2009

niissä koneissa ei ole mitään vaihtokelpoista keskenään.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Tammikuu 4. 12:38:58 2009

Tuntuu olevan. Ootkos varma asiasta?
"Mieluiten ihan sama."

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Tammikuu 4. 13:10:56 2009

Artery kirjoitti:Tuntuu olevan. Ootkos varma asiasta?
Ikävä kyllä näin on. Moottoreilla ei oo mitään yhteistä, paitsi ehkä jokunen ruuvi ja mutteri.
Autoissa on kyllä paljonkin yhtäläisyyksiä, mut ei koneessa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 4. 13:15:51 2009

tumppe kirjoitti:
Artery kirjoitti:Tuntuu olevan. Ootkos varma asiasta?
Ikävä kyllä näin on. Moottoreilla ei oo mitään yhteistä, paitsi ehkä jokunen ruuvi ja mutteri.
Autoissa on kyllä paljonkin yhtäläisyyksiä, mut ei koneessa.
näin juuri. mun koneessa on aivan KAIKKI kierteet millisiä eli nekään tuskin käy...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 4. 13:42:18 2009

Mistä Mercuryn mallista on kyse?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Tammikuu 4. 13:47:26 2009

Sine kirjoitti:Mistä Mercuryn mallista on kyse?
Veikkaisin että kyse on Mercury XR4Ti.stä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Tammikuu 4. 15:55:05 2009

En mallia tiedä. Se jätkä joka sen hommas, niin sanoi että hänellä on omassaan ja kaverin turbosierrassa samanlainen tiiviste ja hyvin pitänyt aina. Sanoi, että on 100% varma että passaa.
"Mieluiten ihan sama."

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 4. 19:02:20 2009

niin kun xr4ti:ssä on myös ohc mutta 2,3 litranen jenkkimalli.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Tammikuu 4. 19:48:20 2009

Sen on sitten pakko olla jokin muu kuin tuo xr4ti..
"Mieluiten ihan sama."

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Tammikuu 4. 22:30:02 2009

Merkur XR4Ti (Ei Mercury) on se jenkkilän turbo-Sierra, niitä vaparikoneita on kulkeutunut tänne pohjolaan vaikka missä Mustangeissa, Thunderbirdeissä ja monenmoisissa perhepirsseissä. Nimeltään se kone on Pinto, hyvin paljon näyttää äkkiseltään euro-OHC:lta mutta tarkemmin kun vilkaisee niin onhan se ihan eri moottori.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Tammikuu 4. 22:46:04 2009

Ja on niitä turboversioinakin kulkeutunut, mm. kaverilla on sellainen turbo-tunturipöllö. On muuten hauska peli 1600kg painavaksi 2.3 turboksi, woimoo on!
Pedal tu tö metal!

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Artery » To Tammikuu 8. 16:52:32 2009

Nyt on sitten tiiviste. Tosiaan yläreunassa lukee Ford, Mercury. Näyttäisi passaavan. Katotaan kestääkö edes.
"Mieluiten ihan sama."

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja TVR » To Tammikuu 8. 19:24:30 2009

Artery kirjoitti:Nyt on sitten tiiviste. Tosiaan yläreunassa lukee Ford, Mercury. Näyttäisi passaavan. Katotaan kestääkö edes.
Saisitko laitettua kuvaa tiivisteesta/ sun koneesta?

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Artery » To Tammikuu 8. 22:25:58 2009

TVR kirjoitti: Saisitko laitettua kuvaa tiivisteesta/ sun koneesta?
Kone on kyllä nyt nipussa aikalailla, mutta eihän se ollut kun joku fel-pro sininen pahvi.Odotin kyllä jotain erikoisempaa. Passasi paikalleen aivan täydellisesti. Jospa se pitäisi kun kannen tasokin on hiottu ja jämyt pultit.
"Mieluiten ihan sama."

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Marraskuu 18. 20:42:25 2009

Toimiiko valurautalohkon ja -kansien kanssa mls tiiviste? Vai mitenkä toimii paolon kautta saatavat erillisilla renkailla olevat pahvit valuraudan kanssa? Kumpi parempi, mls vai paolon tivari, turbo käyttöön?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Marraskuu 19. 1:23:42 2009

olafu kirjoitti:Pultti kestää mutta lohko pullistuu pultin reikien kohdalta ylöspäin.
Yhden moottorikoneistajan kanssa tuli joskus juttua noista niin joku oli kuulemma leikannut pahviin isommat pultinreiät että on lohkolla vähän enemmän tilaa pullistua.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja olafu » To Marraskuu 19. 16:44:05 2009

Artery kirjoitti:Nyt on sitten tiiviste. Tosiaan yläreunassa lukee Ford, Mercury. Näyttäisi passaavan. Katotaan kestääkö edes.
Sierrahan on Merkur tai Mercury tai jotain sinne päin jossain maailman kolkassa... Niissä on XR4ti:tä lukuunottamatta ihan normaali OHC. Mutta se XR4ti on lattiastansakkin erilainen kun euro-XR.
Toi 2.3 pinto muistuttaa todella paljon euro-OHC:ta, mutta kaikki osat on ikäänkuin skaalattu suuremmaksi. OHC:n vaihdelaatikko sopii, kaverin kanssa kokeiltiin yks ehtoo ku se oli tollasen ostanu.
Jäsen #606

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Marraskuu 19. 18:08:47 2009

VesQ kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Cord kirjoitti:Itsellä oli omassa turbo ohc moottorissa ihan vaan reinz merkkinen ohc vakio kansipahvi vakiolla venyvillä kansipulteilla.
Ajelin katukäytössä 1,5bar ahtopaineilla yli 30000km eikä kertaakaan kansipahvi pettänyt, voimaa oli +200hv.
Kone keittikin muutamia kertoja sikaluukutuksesta johtuen, eikä kansipahvi antautunut. Eli laadukkaalla
vakiopahvilla pärjää ihan hyvin perusturbo ohc moottorissa. Dragrace rullanokka +2bar moottorit on sitten erikseen.
Milläs ahtimella oli? Olikohan varmasti ohc vakio pahvi, tuo Reinz kun valmistaa Cossun vakio ja A-ryhmän tiivisteitäkin ja päällisin puolin ei juurikaan eroa näe?
Ei oo ihan samat ahtimen ilmantuotto määrät 1.5bar paineella esim. Holsetin HX40.llä ja Garretin T03.lla.
Tollasella paineellahan saa jo 350-450hv ja veikkaan että ihan ohc vakio pahvilla ja pulteilla on silkkaa tuuria jos kestää... :lol:
En nyt ihan usko itsekkään että vakiokannella ihan noita lukuja saisi mutta uskoisin että kyllä yli 200 pitäisi irrota

Itsellä oli kaasarimallin vakiokansi nokkineen, is-imusarja, puristussuhde myös hyvin lähellä 8:1 ja hyvin pienellä mitsubishin ahtimella niin 0.5bar oli pyöräteho 170hp
eli noin 200 koneesta. Nyttemmin vaihdoin is kannen josta vähän siistin kanavia sekä uudet vakioventtiilit, bf134 nokka ja muuten sama kokoonpano niin vetää pirusti enemmän varsinkin isommilla kierroksilla. Pakopaineita en ole jaksanut mittailla mutta ei mitään erikoisempaa ongelmaa ole vielä ollut. Felpron sininen pahvi sinne taisi sujahtaa ekalla kerralla ja nyttemmin kannen vaihdon yhteydessä muistaakseni Reinzin vakiopahvi. Molemmilla kerroilla perus venyvät pultit.
hyvät tehot sulla, itellä vakio ohc, garret to3,cooleri ja dat niin irtos 150hp/0.5bar :roll: :roll:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 19. 21:24:08 2009

Tuliko vakiokoneen turbotukselle, rahan menekille ja vaivalle mielestäsi hyvin vastinetta?
Pikku fiilauksilla ja kunnon polttoine laitteilla olisit päässyt varmaan kivasti yli 200hv, toki hiukan enempi painettakin sais olla... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Marraskuu 19. 21:58:06 2009

Sultzi kirjoitti:Toimiiko valurautalohkon ja -kansien kanssa mls tiiviste? Vai mitenkä toimii paolon kautta saatavat erillisilla renkailla olevat pahvit valuraudan kanssa? Kumpi parempi, mls vai paolon tivari, turbo käyttöön?
Anyone? :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 19. 22:19:33 2009

Sultzi kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Toimiiko valurautalohkon ja -kansien kanssa mls tiiviste? Vai mitenkä toimii paolon kautta saatavat erillisilla renkailla olevat pahvit valuraudan kanssa? Kumpi parempi, mls vai paolon tivari, turbo käyttöön?
Anyone? :)
Eikös porukalla oo ollu hyviä kokemuksia Paolon tiivisteistä ainakin Cossun 16v, valurauta kansien kanssa en sit tiedä, mut tuskin paljoakaan huonompi niilläkään?
Täytyy myöntää et mä en nyt tiedä mikä toi on tai mitä toi mls tarkottaa? :-s
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Marraskuu 19. 22:29:08 2009

Monikerros metallitiiviste :)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pablo » To Marraskuu 19. 22:45:04 2009

Paololta kysyin omaan maamoottoriin (OHC) tota irrallista liekkirengas tiivistettä niin ei uskaltanut luvata miten kestää ahdetussa. Jossain F-ryhmän Escortissa sellanen on kuulemma toiminu. Itse laitoin sit Cossun massapahvin väliin.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 20. 0:26:56 2009

Sultzi kirjoitti:Monikerros metallitiiviste :)
Niinpä tietysti. :)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin