3l v6 essex
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
3l v6 essex
Elikkä, ei oo mitään kokemuksia moisesta moottorista? Sen verran sain jo urkittua että heikkoja kohtia ilmeisesti nokka-akselin fiiberin pyörä, tilalle saa teräksistä.
Muttamutta, Mitä kaikkea noissa koneissa kannattaa ottaa sen tarkemmin huomioon? Ja miten tollasessa tönärikonessa jos ajaa siivut kansista tai lohkotasoista että sais lisää ruttuja, niin miten käy venttiilikoneiston geometrian, eli tarvisko sit hankkia lyhyemmät tikutkin, vai meneekö vielä ihan vaan venttiilisäädöllä? Fiksuintahan olis laittaa korkeampiruttuset männät reikiin, mutta ei oo ihan halpaa lystiä sekään.
Ja miten nokkapolitiikka? Myykö esim rallyrace moiseen mottiin osasia, vai onko heti jostain burtonilta tilailtava helyt?
Muttamutta, Mitä kaikkea noissa koneissa kannattaa ottaa sen tarkemmin huomioon? Ja miten tollasessa tönärikonessa jos ajaa siivut kansista tai lohkotasoista että sais lisää ruttuja, niin miten käy venttiilikoneiston geometrian, eli tarvisko sit hankkia lyhyemmät tikutkin, vai meneekö vielä ihan vaan venttiilisäädöllä? Fiksuintahan olis laittaa korkeampiruttuset männät reikiin, mutta ei oo ihan halpaa lystiä sekään.
Ja miten nokkapolitiikka? Myykö esim rallyrace moiseen mottiin osasia, vai onko heti jostain burtonilta tilailtava helyt?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 3l v6 essex
En tiedä kuinka heikko se fiiberipyörä oikeesti on, mutta kun mulla joskus oli Capri moisella moottorilla, oli siihen hommattu joskus aikoja sitten uusi sellainen varaosiksi, siellä se seurasi mukana peräkontissa kun ei ollut ollut tarvetta.. Alumiinisia ja teräksisiä saa tilalle, mutta ovat pirun kalliita. (tosin pirun kalliita on ne orkkiksetkin..)
Mulla oli Caprissa peltisarjat, kumpikin putki vaan yhdellä aika loppuun sijoitetulla äänenvaimentajalla, vapaasti virtaava ilmanputsari ja perimätiedon mukaan joku hieman vakiota kireämpi nokka. Kaasari oli orkkis 2-kurkkuinen. Noillakin irtosi Caprista jo ihan hauska suorituskyky, mutta kuitenkin ihan taloudellisestikin pääsi halutessaan. Venttiilejä sai säädellä todella usein, noin huonojapuolia mainitakseni. Pysyivät kyllä säädöissään jos ei hirveämmin räppäillyt, muuten oli melkein joka viikkoista se säätely.
Mulla oli Caprissa peltisarjat, kumpikin putki vaan yhdellä aika loppuun sijoitetulla äänenvaimentajalla, vapaasti virtaava ilmanputsari ja perimätiedon mukaan joku hieman vakiota kireämpi nokka. Kaasari oli orkkis 2-kurkkuinen. Noillakin irtosi Caprista jo ihan hauska suorituskyky, mutta kuitenkin ihan taloudellisestikin pääsi halutessaan. Venttiilejä sai säädellä todella usein, noin huonojapuolia mainitakseni. Pysyivät kyllä säädöissään jos ei hirveämmin räppäillyt, muuten oli melkein joka viikkoista se säätely.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 3l v6 essex
Jeps, itse ajattelin teetättää kovat seetirenkaat ja mahdollisesti isommat naulat paikalleen niin pääsee noista säätöongelmista kertaheitolla.
Tuossakin koneessa joku ihme mysteerio kaasaripaketti 3x1kurkkunen ja joku olevinaan kireempi nokka. Täytyy tutkia.
Tuossakin koneessa joku ihme mysteerio kaasaripaketti 3x1kurkkunen ja joku olevinaan kireempi nokka. Täytyy tutkia.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 3l v6 essex
V-moottoreissa kansia höylätessä tikkuja suurempi ongelma on saada imusarja tiiviiksi ja kanavat kohdalleen. Raisiossa Hirvosen Antilla (Razorass) on hyvin pitkä kokemus kyseisestä koneesta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 3l v6 essex
Eli mennään alkuun vakiorutulla, jos joskus innostuu, niin heittää jotkut 10-11 puristeiset mukit paikalleen
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 3l v6 essex
haitko tampereelta caprin?VooDoo kirjoitti:Jeps, itse ajattelin teetättää kovat seetirenkaat ja mahdollisesti isommat naulat paikalleen niin pääsee noista säätöongelmista kertaheitolla.
Tuossakin koneessa joku ihme mysteerio kaasaripaketti 3x1kurkkunen ja joku olevinaan kireempi nokka. Täytyy tutkia.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 3l v6 essex
Mikäs Capri nyt on ees kyseessä...?adh kirjoitti:haitko tampereelta caprin?VooDoo kirjoitti:Jeps, itse ajattelin teetättää kovat seetirenkaat ja mahdollisesti isommat naulat paikalleen niin pääsee noista säätöongelmista kertaheitolla.
Tuossakin koneessa joku ihme mysteerio kaasaripaketti 3x1kurkkunen ja joku olevinaan kireempi nokka. Täytyy tutkia.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 3l v6 essex
http://www.nettiauto.com/ford/capri/2544915 asiasta en sen enempää tiedä, mut tätä meinasin olis kiree nokka ja 3 kurkuinen kaasari.
ford escort´79 tic
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 3l v6 essex
Tuohan se tuli haettua. Muttamutta, mikähän hitto toi kaasaripaketti oikeen on. imusarja näkyy olevan mallia itsetehty orkkis tms imusarjasta.
Tässä on taas niin asentaja ollu tekemässä tota pattia että huhhuh. oo venttiilivälyksiä kai säädetty 2 vuoteen, ja muutenkin perus öljymöykky. RApisee rapisee venttiilikoneisto. Täytynee huomenissa säätää venttiileitä ja tutkia kaikkia. Sytkäänkin käännelty niin että käy 95:llä, eli ei hajuakaan missä se on. Täytyy tutkia sekin. Tuntuu meinaa startatessa potkivan alkuun takasinpäin, ennenkun lähtee tulille. Ja toisenpuolen kannesta ilmeisesti venttiilinohjurinkumit menny, tai ohjurit väljät, tahtoo toisen puolen kansi puskea vähä usvaa putkeen.
Mutta katsotaan nyt mitä kaikkea sitä löytyy, kun ensin saa venttiilit säädettyä ja sytytyksen kohalleen.
Saakos moiseen pattiin rallyrace:sta osia? Venttiileitä (isompia) tiivisteitä, jakopään ratasta etcetc.
Joku 3x40mm kaasutinpaketti tuo on. täytyy sekin varmaan purkaa pöydälle ja kunnostella, tahtoo puutua kun painaa kaasua, ihankun ei sais ainetta kiihdytyspumpuista.
Ilmeisestikkin Weber 40 IDT 3C. Tuo kaasutin. Kellään kokemuksia moisista? Tai mitään kirjallisuutta tms?
Tässä on taas niin asentaja ollu tekemässä tota pattia että huhhuh. oo venttiilivälyksiä kai säädetty 2 vuoteen, ja muutenkin perus öljymöykky. RApisee rapisee venttiilikoneisto. Täytynee huomenissa säätää venttiileitä ja tutkia kaikkia. Sytkäänkin käännelty niin että käy 95:llä, eli ei hajuakaan missä se on. Täytyy tutkia sekin. Tuntuu meinaa startatessa potkivan alkuun takasinpäin, ennenkun lähtee tulille. Ja toisenpuolen kannesta ilmeisesti venttiilinohjurinkumit menny, tai ohjurit väljät, tahtoo toisen puolen kansi puskea vähä usvaa putkeen.
Mutta katsotaan nyt mitä kaikkea sitä löytyy, kun ensin saa venttiilit säädettyä ja sytytyksen kohalleen.
Saakos moiseen pattiin rallyrace:sta osia? Venttiileitä (isompia) tiivisteitä, jakopään ratasta etcetc.
Joku 3x40mm kaasutinpaketti tuo on. täytyy sekin varmaan purkaa pöydälle ja kunnostella, tahtoo puutua kun painaa kaasua, ihankun ei sais ainetta kiihdytyspumpuista.
Ilmeisestikkin Weber 40 IDT 3C. Tuo kaasutin. Kellään kokemuksia moisista? Tai mitään kirjallisuutta tms?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 3l v6 essex
noniin. Johan sieltä alko vikaa löytyyn kun säätelin venttiileitä.. Avasin toisen venttiilikopan niin "mitä helvettiä toi vikan sylinterin keinuvipu on ihan poikittain tuolla?!"
Noh, onneks oli keinu pysyny ehjänä ja jopa tikku suorana! pienet kolhut lyöny tikun pää venttiilikoppaan, mutta ihme kyllä pysyny suorana. Olin ihan satavarma että se on aivan helvetin solmussa.
Alko vähän vastaileen kaasuunkin mukavammin kun siivosin kaasaria ja täyttelin kohokammioita carbueraattori kliinerillä (jossai vaiheessa purkaa pöydälle osiin ja putsata oikeasti)


Alko vähän vastaileen kaasuunkin mukavammin kun siivosin kaasaria ja täyttelin kohokammioita carbueraattori kliinerillä (jossai vaiheessa purkaa pöydälle osiin ja putsata oikeasti)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Elokuu 12. 22:42:55 2004
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 3l v6 essex
Vissiinki Porschen kaasutin alkujaan tuo Weber 40 IDT 3C.
http://www.freetechnics.fi/ olis myynnissä kaveri sille. Ennenki ollut myynnissä tuolla noita 3c webereitä.
Lisäinfoa vermeestä http://www.huskyclub.com/Porsche40IDA3CWeber.html
http://www.freetechnics.fi/ olis myynnissä kaveri sille. Ennenki ollut myynnissä tuolla noita 3c webereitä.
Lisäinfoa vermeestä http://www.huskyclub.com/Porsche40IDA3CWeber.html