EDIT: Lisätäänpä vielä et venavälykset katottu/ok
Ohc naputus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Ohc naputus
Vika vai ominaisuus? Tyhjäkäynnillä kuuluu vähän "vaelteleva" eli ei koko aikaista pienehkö naputus lämpimänä (kylmänä ehkä ei?). Kierroksilla tuntus loppuvan mut kun palaa taas tyhjäkäynnille niin tekee sellasen "välivaiheen" ja taas jatkuu. Öljynpaineet 3 bar tyhjäkäynnillä. Vähän saatto tulla sekava kuvaus
Ei saa paikallistettua mistä tulee mut aika paljo samanlainen ääni ku Cosan hytikka mikä vaeltamalla naputtaa 
EDIT: Lisätäänpä vielä et venavälykset katottu/ok
EDIT: Lisätäänpä vielä et venavälykset katottu/ok
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ohc naputus
Voi olla kyllä syy? Mites/missä kohtaa laakerin naputus ilmeneehenu kirjoitti:Vaikka välykset kunnossa ni entäs seuraajien/nokan kunto ?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ohc naputus
mites öljynpaineet tyhmäkäynnillä? Ja niin, kato ny että missä kunnossa keinut on.. Venttiilinpäähän ku hakkaantunu kolonen, niin ei välysmitta pidä paikkaansa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Ohc naputus
3bar tyhjäkäynnillä näyttäis lukevan tuolla ylhänä...
Välyshän mitataan nokan ja nostajan välistä OHC:stä joten ei kai sillä kololla ole väliä jos vaan pysyy joka kerran siinä kolossa venttiili ?
Mitäs sitten tilanne kun kaikki venttiilit, nostajat ja nokka on uusia, sisäänajettu ok. Venttilivälykset ei pysy kohdallaan eli joku 100-500km ja taas säksättää, nyt on neljä kertaa säädetty puolen vuoden sisään ja taas pitää rallatatusta ? Missään ei näy kulumaa ja säätömutterit tiukalla. Voiko uudet nostajan kupit kulua niihin säätömutterien palloihin noin kauan että vieläkin tekee
Välyshän mitataan nokan ja nostajan välistä OHC:stä joten ei kai sillä kololla ole väliä jos vaan pysyy joka kerran siinä kolossa venttiili ?
Mitäs sitten tilanne kun kaikki venttiilit, nostajat ja nokka on uusia, sisäänajettu ok. Venttilivälykset ei pysy kohdallaan eli joku 100-500km ja taas säksättää, nyt on neljä kertaa säädetty puolen vuoden sisään ja taas pitää rallatatusta ? Missään ei näy kulumaa ja säätömutterit tiukalla. Voiko uudet nostajan kupit kulua niihin säätömutterien palloihin noin kauan että vieläkin tekee
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ohc naputus
oikeastihan se välys mitataan venttiilin ja nostajan välistä, mutta oharissa yleisesti ottaen kyllä nokan ja nostajan välistä.. Tarkempi mitta tosin tulee nostajan ja venttiilin välistä. (vittumainen mitata..)
Mutta noh, oharit napsuttaa vähän aina. rallikoneet vähän enempi (itse ainakin käytän isompia välyksiä virinokissa.. Tai siis, kun aletaan oleen siellä 300 asteen tienoilla)
Ja koita VesQ sinänki tota, että laitat imuseen vaikka 25 ja pakoseen 30, jos joku viritysnokka. Itse ainakin huomannu, että nenät pysyy paremmin muodossaan ja välykset pysyy paremmin säädetyissä arvoissa. Tietty enempi ääntä pitää sillon, mutta noh.. Mikä tässä nyt sitten hyvä olis. Ja joku tarpeeks vanha oharin kansi, niin voi olla aika pehmeetä materiaalia, eli venttiilit vaan painuu lyijyttömällä kanteen vauhdilla, eli myös lisäaineistusta voisi kokeilla. Myöskin tuo, että uudet hilut kaikki.. Niin voivat kyllä hakea paikkaansa jonkun tuhannen kilometriä. Saattaa loppua, tai sitten ei lopu (hmm.. Olipahan kansanedustajamaista tekstiä)
Ja Sitten pablon koneeseen.. Onko siitä käytetty kantta irti? Että liekö kuin kuluneet sylinterit.. Sekin pitää ääntä jos kovasti väljät. Selittäs ton, että kylmänä ei rapsahtele ja lämmetessään alkaa ääntään.
Ja onko toi 3bar mitattu kuumasta koneesta?
Mutta noh, oharit napsuttaa vähän aina. rallikoneet vähän enempi (itse ainakin käytän isompia välyksiä virinokissa.. Tai siis, kun aletaan oleen siellä 300 asteen tienoilla)
Ja koita VesQ sinänki tota, että laitat imuseen vaikka 25 ja pakoseen 30, jos joku viritysnokka. Itse ainakin huomannu, että nenät pysyy paremmin muodossaan ja välykset pysyy paremmin säädetyissä arvoissa. Tietty enempi ääntä pitää sillon, mutta noh.. Mikä tässä nyt sitten hyvä olis. Ja joku tarpeeks vanha oharin kansi, niin voi olla aika pehmeetä materiaalia, eli venttiilit vaan painuu lyijyttömällä kanteen vauhdilla, eli myös lisäaineistusta voisi kokeilla. Myöskin tuo, että uudet hilut kaikki.. Niin voivat kyllä hakea paikkaansa jonkun tuhannen kilometriä. Saattaa loppua, tai sitten ei lopu (hmm.. Olipahan kansanedustajamaista tekstiä)
Ja Sitten pablon koneeseen.. Onko siitä käytetty kantta irti? Että liekö kuin kuluneet sylinterit.. Sekin pitää ääntä jos kovasti väljät. Selittäs ton, että kylmänä ei rapsahtele ja lämmetessään alkaa ääntään.
Ja onko toi 3bar mitattu kuumasta koneesta?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Ohc naputus
Juu tarkempi olisi mutta täytyisi laskea oikeat välykset nostajien vipusuhteen mukaan, lienee oharin orkkiksissa kai jotain 1.6:1 ??
Mutta juu, terässeetit on kannessa ja välykset suurenee itsestään eli ei uppoa. Kulumista voisi olla mutta on sillä varmaan joku 5000tkm nyt jo laskettu ja vieläkin muuttuu, noh katotaan, isommalla välyksellä tosiaan raksuttaa ilkeästi
Mutta juu, terässeetit on kannessa ja välykset suurenee itsestään eli ei uppoa. Kulumista voisi olla mutta on sillä varmaan joku 5000tkm nyt jo laskettu ja vieläkin muuttuu, noh katotaan, isommalla välyksellä tosiaan raksuttaa ilkeästi
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ohc naputus
Joo oma motti siis kyseessä. Ei pitäs olla väljä ja toi 3 bar on kuumalla koneella öljynpaine tyhjäkäynnillä (hp/hc pumppu). Tässä mietiskelly et voisko tulla lakruista, ottaako kanki kiinni männänjäähdytyspilliin mut lakrut on uudet ja ainakaan kun öljypohja oli pois ei kanget hiponu mihkään. Nokka sai kyllä uutena hieman damagea kun yks voitelu reikä oli tukossa ja siks vähä kallistun siihen ton äänen suhteenVooDoo kirjoitti:
Ja Sitten pablon koneeseen.. Onko siitä käytetty kantta irti? Että liekö kuin kuluneet sylinterit.. Sekin pitää ääntä jos kovasti väljät. Selittäs ton, että kylmänä ei rapsahtele ja lämmetessään alkaa ääntään.
Ja onko toi 3bar mitattu kuumasta koneesta?
EDIT: Edelleen ihmetyttää et kuuluu vaan lämpimänä
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
harry81
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Re: Ohc naputus
Käy Pablo hakeen Motonetista stetoskooppi. Tuotenumero 76-5035. Maksaa 9,80. Löytyy työkaluosastolta. Ja sillä kyllä paikallistaa tosi hyvin mistä ääni kuuluu. Itse ostin joskus sellasen ku cossun kone naputti. Epäilin nostimia, mut tällä stetoskoopilla äänen sai paikallistettua tosi hyvin alakertaan ja laakereihin. Toisen kerran siitä oli hyötyä kun sama moottori piti ihme jurnutusta. Korvalla ei saanu mitään selvää mistä tuli, mut tolla skoopilla äänenlähteeksi paljastu ohj.tehostimen pumpun laakeri. Tässä vehkeessä "anturipää" ei oo sellanen lautanen niinku lekureilla, vaan puolisen metriä pitkä tikku. Pääsee aika hankaliinkin paikkoihin.pablo kirjoitti: Mutta helvetin vaikea paikallistaa kyllä (mm kuulosuojaimilla missä letku.)
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: Ohc naputus
Mun käsitykseni mukaan kyllä jos venttiili painuu kanteen, niin silloin välykset pienenee! Ja saattaa jopa ruveta venat kantamaan. Venttiilikoneisto kyllä hiljenee.VesQ kirjoitti:Juu tarkempi olisi mutta täytyisi laskea oikeat välykset nostajien vipusuhteen mukaan, lienee oharin orkkiksissa kai jotain 1.6:1 ??
Mutta juu, terässeetit on kannessa ja välykset suurenee itsestään eli ei uppoa. Kulumista voisi olla mutta on sillä varmaan joku 5000tkm nyt jo laskettu ja vieläkin muuttuu, noh katotaan, isommalla välyksellä tosiaan raksuttaa ilkeästi
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!