

EDIT: Lisätäänpä vielä et venavälykset katottu/ok
Valvoja: CRSC Hallitus
Voi olla kyllä syy? Mites/missä kohtaa laakerin naputus ilmeneehenu kirjoitti:Vaikka välykset kunnossa ni entäs seuraajien/nokan kunto ?
Joo oma motti siis kyseessä. Ei pitäs olla väljä ja toi 3 bar on kuumalla koneella öljynpaine tyhjäkäynnillä (hp/hc pumppu). Tässä mietiskelly et voisko tulla lakruista, ottaako kanki kiinni männänjäähdytyspilliin mut lakrut on uudet ja ainakaan kun öljypohja oli pois ei kanget hiponu mihkään. Nokka sai kyllä uutena hieman damagea kun yks voitelu reikä oli tukossa ja siks vähä kallistun siihen ton äänen suhteenVooDoo kirjoitti:
Ja Sitten pablon koneeseen.. Onko siitä käytetty kantta irti? Että liekö kuin kuluneet sylinterit.. Sekin pitää ääntä jos kovasti väljät. Selittäs ton, että kylmänä ei rapsahtele ja lämmetessään alkaa ääntään.
Ja onko toi 3bar mitattu kuumasta koneesta?
Käy Pablo hakeen Motonetista stetoskooppi. Tuotenumero 76-5035. Maksaa 9,80. Löytyy työkaluosastolta. Ja sillä kyllä paikallistaa tosi hyvin mistä ääni kuuluu. Itse ostin joskus sellasen ku cossun kone naputti. Epäilin nostimia, mut tällä stetoskoopilla äänen sai paikallistettua tosi hyvin alakertaan ja laakereihin. Toisen kerran siitä oli hyötyä kun sama moottori piti ihme jurnutusta. Korvalla ei saanu mitään selvää mistä tuli, mut tolla skoopilla äänenlähteeksi paljastu ohj.tehostimen pumpun laakeri. Tässä vehkeessä "anturipää" ei oo sellanen lautanen niinku lekureilla, vaan puolisen metriä pitkä tikku. Pääsee aika hankaliinkin paikkoihin.pablo kirjoitti: Mutta helvetin vaikea paikallistaa kyllä (mm kuulosuojaimilla missä letku.)
Mun käsitykseni mukaan kyllä jos venttiili painuu kanteen, niin silloin välykset pienenee! Ja saattaa jopa ruveta venat kantamaan. Venttiilikoneisto kyllä hiljenee.VesQ kirjoitti:Juu tarkempi olisi mutta täytyisi laskea oikeat välykset nostajien vipusuhteen mukaan, lienee oharin orkkiksissa kai jotain 1.6:1 ??
Mutta juu, terässeetit on kannessa ja välykset suurenee itsestään eli ei uppoa. Kulumista voisi olla mutta on sillä varmaan joku 5000tkm nyt jo laskettu ja vieläkin muuttuu, noh katotaan, isommalla välyksellä tosiaan raksuttaa ilkeästi