Detroit locker

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Detroit locker

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Heinäkuu 19. 11:31:21 2009

Osaisiko ja viitsisikö joku selittää mulle miten toi detroit locker toimii?
Mulla on nyt Mussen 7,5" perä jonka Trak lok radalla luistaa. Ajattelin ensi kesälle päivittää pitävämmän lukon. Likeö tuo Detroit locker parempi?
Vaihtoehtona ois tietysti myös tuo Torsen tyyppinen TrueTrack lukko mutta mä en ole noista niin varma.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 19. 13:58:38 2009

Mulla on tommonen detroit lockeri tulossa sierraan (posi traction) mutta kyllä se menee ens kevääseen kun siitä jotain kokemuksia on :)
Ihan samanlainen kun tuo track lock.
Jäsen #606

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Heinäkuu 19. 14:17:54 2009

Lueskelin Eatonin sivuilta että Detroit locker olisi suorilla 100% lukko ja kurveissa ulomman pyörän lukko aukeaa ja sallii pyörien (sisemmän ja ulomman) pyöriä eri noupeutta. Eli mahtaa olla on/off tyyppinen lukko. Eli ei jarruta kitklevyillä vaan lukitsee ja aukeaa. Eli olisi erilainen kuin posi ja trak lok.
En vaan oikein tiedä onko tuokaan radalle optimi homma.

Trak lok on ollut todella hyvä siitä että siinä on ilman vetoa esijännitys ja vedossa kiristyy lisää. Ollut hyvä mutta mulla luistaa. Voi toki olla että pilasin kitkalevyt viallisella alustalla joka nosti kaarteessa takapyörää ja esijännitys on niin pieni että antoi lukon luistaa vapaasti. Voishan sitä koittaa vielä uusilla kitkalevyillä nyt kun takapyörät pysyy maassa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 19. 16:54:04 2009

Toikin taitaa vaatia sen valasöljyn hajusen lisäaineistuksen, onhan sulla sitä?
Detroit Locker tuotenimikkeen alle on siirretty näköjään kaikki eatonin lukot, tarkennuksena on sitten perässä onko se truetrac, positraction tms..
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 19. 17:34:39 2009

Itselle tulee truetrac, eikös tuo toimi perus peräöljyillä pelkästään, ettei vaadi lisäaineistusta?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 19. 18:05:11 2009

Se pitäs kai toimia joo. Meinaakko sierraan laittaa sen?
Jäsen #606

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja Markus » Su Heinäkuu 19. 18:31:07 2009

True Trac on varmasti mielenkiintoinen lukko. Itse siitä kans aika kiinnostunut. Nyt vaan kun tulee tuo "pikkulohko" Escortin keulalle niin torsen tyyppisen lukon teho häviö arveluttaa liikaa. Mutta voimamoottoreihin varmasti oiva valinta.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 19. 19:48:27 2009

olafu kirjoitti:Se pitäs kai toimia joo. Meinaakko sierraan laittaa sen?
Volvon perään tulee.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Heinäkuu 20. 18:42:50 2009

Ahaa, no siihenhän sen saa tilattua suoraan. Ei tarvitte säveltää :)

Markus: Mitä meinaat tehohäviöllä?
Jäsen #606

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Detroit locker

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Heinäkuu 22. 20:53:36 2009

olafu kirjoitti:Ahaa, no siihenhän sen saa tilattua suoraan. Ei tarvitte säveltää :)

Markus: Mitä meinaat tehohäviöllä?
Juuri eilen terssilla mietimme tata teho haviota. Ja enaan en oa asiasa llenaa nin varma.

Tarkoitin etta True Trcin momentin siirto paremmin pitavalle pyoralle vaatii / verootta moottorilta paljjon jolloin rataan saaan vahemman. ts voimansiirtoon haviaa tehoa kitkalukkoa enemman.

Nyt kuitenkin sain painvastaista tietoa. Etta torsen tyyppisen lukon hyva puoli on muiden liisaksi se etta siina nimen omaan on vahemman teho haviota ns kitkalevy / jarru lukkoihin koska se ei perustu jarruun vaan momentin siirtamiseen.
Kiinnostus lisaantyi oitis. Etenkin kun on olemassa toisen sukupolven torsen lukkoja joissa on esijannitys. Niita vaan ei ole 7,5 ' akseliin. Tuo eliminoisi true tracin ongelmat eli vedon menetyksen jos toisen pyoran momentti vahenee liikaa. Je poistaisi epailyt siita kuinka arvaamaton ja epajohdonmukainen ko. lukko on.

Uskon kuitenkin tilaavani true tracin taman trak lokin tilalle.




p.s

Sori kaikki typot olen hotellissa tv netissa jossa ei nay mitaan ja lyonteja jaa valiin.

Vastaa Viestiin