Männäntapin helat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Männäntapin helat
22mm tappi ja kangessa oleva reikä on n. 24,7mm. Mistä moiset saa ostaa? Tarve 6kpl.
Jäsen #606
-
Re: Männäntapin helat
Saahan nuo koneistamolla sorvattua jos ei ole sopivaa helaa suoraa?
Siis hela sorvata. Tai miksei sitten kangen yläpäätä suurentaa esim. 25mm jos sellaseen löytyy hela paremmin 

-
Ongelma ei ole sen reiän suurentaminen, vaan esim. 25 / 22mm helan löytyminen. Muistaakseni joltain koneistamolta olen jo kysynyt, mutta on kuulemma sinänsä paha kun on noin paksuseinäinen. Rautaholkillahan sen saisi holkitettua pienemmäksi ja sinne sitten normaalimpi hela, mutta ajattelin jos löytyisi suoraan tuollainen.
Jäsen #606
-
Ojennus? Esim. noissa mun veiveissä on tuon kokoinen hela (eivät tosin ole Ojennuksen veivit), mutta kumminkin kannattaa kysyä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
Paksu seinämäinen?
Itse kun hain joskus f-kankiin helat yläpäihin, niin koneistamolla sanoivat että on aika ohutseinämäinen jo tuollainen 1mm seinämä. Sullahan tulis vaan 1,5mm seinämää. Ainakin tossa hämeen dieselissä oli hyvin hyllyssä noi mun tarvitsemat helat.

-
Semmosta meinas, ku tulee virikäyttöön "ohkasella" tapilla. Tavallinen pronssihela kuulemma saattaa pursottua ja reikä tulee soikeeks, joka johtaa myöhemmin tuhoon. Pitäs kuulemma olla semmonen hela missä on ohkanen pronssi laakeripintana ja muuten rautaa. No, ilmeisesti noita löytyy sitten 

Jäsen #606