Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Pe Maaliskuu 11. 10:07:20 2011
Alotampas tämmösen aiheen kun clubissa on tietäjiä tältäkin puolelta ja itse olen tästä alueesta pihalla ku lumiukko
Yhteen härveliin pitäs tehdä hyde ohjaus ja orbitrol venttiilin kytkennästä olis ensimmäinen kysymys.
Mitä tuossa aikasemmin guuglettelin juttuja niin yleisesti ottaen orbitrol venttiilissä on ilmeisesti 4 liitäntää ?
Mut esim tässä kuvassa
http://malletfr.free.fr/Technique/Orbitrol1.jpg näyttäs olevan 5...
Eli mikä on tuo EF letku

-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » Pe Maaliskuu 11. 11:41:47 2011
Tommosta löyty:
http://img.slidefinder.net/imagegethand ... 681&size=2
Kun ohjausventtiilin ei vaikuteta (keskiasento), on orbitrol-venttiilissä painekanava suljettuna ja ohjauspaine prioriteettiventtiilin pp-päässä nousee niin korkeaksi, että venttiilin luisti laskee pumpun tilavuusvirran EF-aukosta toisiopiirin käyttöön. LS-liitäntä on tällöin paineeton. Kun ohjausventtiiliä käännetään 1.5 astetta, paine prioriteettiventtiili pp-liitännässä laskee. Samalla paine prioriteettiventtiili LS-liitännässä nousee, koska ohjattaessa tarvittava paine pääsee LS-kanavan kautta prioriteettiventtiilin luisti päätyyn ja työntää luistia oikealle. Nyt prioriteettiventtiilin luisti kuristaa öljyn virtausta toisiopiiriin (EF-liitäntä) ja varmistaa, että orbitrol-venttiili (ohjaus) saa tarvitsemansa öljyn. Tässä prioriteettiventtiili toimii virranjakoventtiilinä: jos ohjauspyörää käännetään hitaasti, on ohjausjärjestelmän öljyntarve pieni ja ainoastaan tämä öljymäärä virtaa paineliitännästä CF-aukkoon, loppu tilavuusvirta menee EF-kanavaan Jos tilavuusvirran tarve orbitrollilla kasvaa -> paine pp-liitännässä laskee -> prioriteettiventtiilin luisti siirtyy oikealle -> kuristaa virtausta EF-kanavassa ja kasvattaa virtausta CF-kanavassa.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Pe Maaliskuu 11. 13:41:42 2011
No ollipas siinä tekninen selostus
Mut joo, eli se vaan ohjaa aineet muuale.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Pe Maaliskuu 11. 16:46:09 2011
Joo, Tukesin tarinoista löysin että, EFV oli nimetty liikavirtausventtiiliksi.