Suuttimien vastuksista jatkokysymystä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Suuttimien vastuksista jatkokysymystä
Yksinkertainen kysymys, minkä kokoisia (fyysisesti ei siis flow rateja) ovat iS OHC ja Cossu Sierrojen suuttimet (ilmeisesti saman kokoisia). 75mm mittaisia suuttimia näkyy olevan paljon saatavilla mutta käykö ne paikalleen ilman suutintukin muokkausta? Ja mittahan ilmeisesti mitataan O-renkaasta O-renkaaseen?
Ihan sitä varten kysyn että jos tarvitsee suuttimia vielä tilailla niin tilais sitten semmoset mitkä sinne sopiikiin.
Ihan sitä varten kysyn että jos tarvitsee suuttimia vielä tilailla niin tilais sitten semmoset mitkä sinne sopiikiin.
Viimeksi muokannut Ford is God, Ma Heinäkuu 25. 13:38:00 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: iS & Cossu Sierran suuttimien mittoja
75mm on se noissa is/cossuissa mitoitus.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: iS & Cossu Sierran suuttimien mittoja
Ok kiitoksia!
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: iS & Cossu Sierran suuttimien mittoja
Jatkokysymys, mulla on nyt ne etuvastukset kytkettynä Cossun suuttimien kanssa EEC-IV:n kaverina ja ohmit nousi kahdesta kolmeen. Tuosta vakio is-OHC vehkeestä mittailtiin niin muistankohan ihan väärin vastus oli peräti 8 ohmia joten mahtaako toi kolme riittää vai pitääkö edelleen pelätä ecun palamista? Kyllähän se 2 vs 3 ohmia lämpöjä laskee varmaan aika reilusti mutta onko siltikin liikaa.
Voi olla tietty semmonen kysymys ettei selviä kuin kokeilemalla mutta jos joku osais sanoa.
Voi olla tietty semmonen kysymys ettei selviä kuin kokeilemalla mutta jos joku osais sanoa.

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re: Suuttimien vastuksista jatkokysymystä
Jos sulla on purkki jonka on alunperin tarkoitus ohjata korkeaohmisia eli yli 8ohm suuttimia niin ihme on jos ei suutinajurit pala 2-3ohm kuormalla.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Suuttimien vastuksista jatkokysymystä
Okei sitä vähän pelkäsinkin, taidan tilata siis sekä isommat vastukset että korkeaohmiset suuttimet niin katotaan millä saadaan pelaan parhaiten.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Suuttimien vastuksista jatkokysymystä
Mulla on käsitys että fordin boksissa oleva suuttimen pääteastetransistori on joku TIP122 tms. vastaava. (Se on jollain fordin omalla numerolla, joten varmaksi ei voi sanoa). Jos kuvitellaan että se on TIP122 ja sitä ajetaan n. 6-7mA kantavirralla (boksin sisällä olevien osien perusteella), niin liian iso kuorma tiputtaa transistorin vain pois saturaatiosta, jolloin se lähtee lämpenemään tavallista enemmän. Sitäkin se kestää melko paljon, koska on jäähdytetty boksin kuoreen, joten tuskin sitä pääteastetta poltettua saa tuollakaan tavalla. Hyvän maun rajoja kuitenkin jo kolistellaan pahasti, kun boksia tuolla tavalla väärinkäytetään, mutta sehän tapahtuu jo siinä kohtaa kun siihen laitetaan ylipäätään vääränlaiset suuttimet. Etuvastusta kasvattamalla saa suuttimen reagointinopeutta huononnettua, jolloin pienien ruiskutusmäärien "vääryys" korjaantuu hieman.
Jäsen #606