RE 85

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 24. 16:52:23 2012

Paikallisten rallivehkeissä on 12.5 ja jopa 13:1 ihan 98:lla. Kyllä sinne ainakin 14 saa laittaa e85:lla.
yli 13.5:1 oli yhdessä mutta se ei oikein pysyny paketissa enään... Sekään ei välttämättä johtunut puristuksista. Männät yli lohkon tason ja upottaa kanteen niitä niin paljon kun täytyy, niin ei kansi notku liian laskemisen takia.
Jäsen #606

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Tammikuu 15. 20:48:43 2013

Kävi tänään töissä ilmi että tästä kotikylältä sais uuden aseman myötä reetä. edes naapuri kaupungista ei sitä saa. :lol:
Tarviikohan ruveta L-jetin kanssa ruveta leikkimään :lol:
Nyt kiinni 133ml suuttimet ja hyllyssä olis 170ml valmiina ne olis sen n.30% isommat mitä vakiot.
Voimaa ei tuu lisää varmaan yhtään.
kestääkö kaikki pumput tota kamaa?
Hmmm.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 15. 21:26:31 2013

Jape105 kirjoitti:Kävi tänään töissä ilmi että tästä kotikylältä sais uuden aseman myötä reetä. edes naapuri kaupungista ei sitä saa. :lol:
Tarviikohan ruveta L-jetin kanssa ruveta leikkimään :lol:
Nyt kiinni 133ml suuttimet ja hyllyssä olis 170ml valmiina ne olis sen n.30% isommat mitä vakiot.
Voimaa ei tuu lisää varmaan yhtään.
kestääkö kaikki pumput tota kamaa?
Hmmm.
Arvasin heti mitä asia koskee kun näin että olet kirjotellut :D
Kestää käytännössä sen mitä täytyy, mutta ei ihan niin pitkään mitä tavallisella pensalla. Bensansuodatin taitaa olla sellanen kapine mitä kannattaa tuijotella kun alkaa käyttään re:tä.
Jäsen #606

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Tammikuu 17. 20:24:13 2013

olafu kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Kävi tänään töissä ilmi että tästä kotikylältä sais uuden aseman myötä reetä. edes naapuri kaupungista ei sitä saa. :lol:
Tarviikohan ruveta L-jetin kanssa ruveta leikkimään :lol:
Nyt kiinni 133ml suuttimet ja hyllyssä olis 170ml valmiina ne olis sen n.30% isommat mitä vakiot.
Voimaa ei tuu lisää varmaan yhtään.
kestääkö kaikki pumput tota kamaa?
Hmmm.
Arvasin heti mitä asia koskee kun näin että olet kirjotellut :D
Kestää käytännössä sen mitä täytyy, mutta ei ihan niin pitkään mitä tavallisella pensalla. Bensansuodatin taitaa olla sellanen kapine mitä kannattaa tuijotella kun alkaa käyttään re:tä.
:lol: hyvin arvattu. Hyvä kun muut kertoo mitä täällä tapahtuu kun itte en tiedä. :D
Juu suodatin täytyy vaihtaa muutenkin toisenlaiseen, nyt on joku fiiatin muovinen perus letkulähdöillä oleva. täytyy varmaan laittaa seuraavaks se saapin suodatin sama mikä cossussakin.
Bensapumppu on saman ikänen ku emäntä niin kai sekin kohtaa menee pimeeks.. :o
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 18. 18:38:53 2013

Jape105 kirjoitti:Bensapumppu on saman ikänen ku emäntä niin kai sekin kohtaa menee pimeeks.. :o
Riippuu vähän vuosimallista, 90-luvun tuotoksella on vielä paljon ajotunteja edessä :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Tammikuu 18. 19:42:27 2013

Muista Jape et se ei pelkästään suuttimien vaihdolla lähde sitten käyntiin kylmänä, ainakaan kovin hyvin. Jotain lisäryyppyä siihen tarvii kehitellä.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Maaliskuu 19. 23:33:13 2013

Noniin nyt on modattu samalla ranetus-meiningillä '97 Mondeo 2.0 flexifueliksi kuten Jeeppikin. Lisäsuuttimeksi valkkasin 240cc Ooppelin suuttimen ja kytkin samalla lailla vaihtoreleen ja kytkimen kautta, jolloin antaa soppaa röörin täydeltä startatessa ja tarvittaessa voi ajaa bensalla napin painalluksella. Asensin suuttimen 1/2" putkelle tarkoitetulla helmiliittimellä siihen imusarjan päällä olevaan muovikoppaan suihkuttamaan kaasuläpän päälle. Lisäsin myös 100k potikan moottorin lämpöanturin kanssa sarjaan lisäryypyksi, mutta sitä näyttää aika vähän tarvitsevan. Ainakin vielä kahden päivän kokemuksella... Huomenna oikeastaan vasta pääsee kunnolla kylmänä starttaamaan pakkasesta, muuten auto on ollut viileässä tallissa. Tähän mennessä vaikuttaa hyvältä, auto käy tasaisesti, tehot ei hävinneet, polttoainemittari ei laske hälyttävää tahtia ja vikavalojakaan ei pala. Katsastuksestakin meni toisella yrittämällä läpi melkein puhtain paperein :)

Jeeppikin on toiminut mainiosti, jostain syystä -10 pakkanen on kaikkein pahin startattava. Näköjään sen jälkeen on ihan sama mitä lämpömittari näyttää, -26 oli kovin mistä sen löin kylmänä tulille ilman mitään lohkolämmittimiä. Ihan ykkösellä ei lähtenyt, joten akku on syytä pitää kunnossa...

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Maaliskuu 27. 15:09:09 2013

Jatkoa tähän - korjasin eilen Mondeosta pienen ajatushäriön aiheuttaman ropleeman, olin kytkenyt vahingossa lisäsuutinta ohjaavan releen niin että se maadoittikin ykköspytyn (ja samalla jonkin muunkin) startatessa eikä lisäsuutinta. Lopputuloksena tietysti startatessa kaks pyttyä ui bensassa ja kaks ei saanu mitään, tuppasi hieman kastelemaan tulppia puolilämpimänä startatessa ja kylmänä toimi varsin kusisesti. no nyt pelaa ihan mainiosti, aamulla lähti käyntiin paljon herkemmin :wink:

Kulutus vaikuttanut huitelevan 10,9 - 12l sataselle sekalaisessa ja nurkkapyörityksessä.Samoja lukemia siis kuin isäukon '10 flexifuel 1.8 Focuksessa. Viimeisin oli 11,6l satkulle. Muuta havaittua - kovasti ajetulle zetekille kovin tyypillinen nostimien naputtelu on hävinnyt kokonaan, oli autoa ostaessa kylmänä melko kovinkin rajun kuuloinen. Nyt käy ihan kuin uusi auto :)

Seuraava potilas on BOB Cossu Scorpio, omistaja kertoilkoon sitten tuonnempana itse lisää jos siltä tuntuu. Joku varmaan heittää lonkalta minkäkokoiset suuttimet ja millä paineella moisesta vakiona löytyy?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Maaliskuu 27. 18:10:31 2013

olafu kirjoitti:Paikallisten rallivehkeissä on 12.5 ja jopa 13:1 ihan 98:lla. Kyllä sinne ainakin 14 saa laittaa e85:lla.
yli 13.5:1 oli yhdessä mutta se ei oikein pysyny paketissa enään...
Noitakaan ei juuri voi yleistää. Pelkkään staattiseen puristussuhteeseen ei kannata liikaa tuijottaa, kun eri nokkien välillä dynaaminen puristussuhde on täysin eri suuruinen. En epäile, ettetkö jo tiennyt tätä :) , mutta moni muu ei välttämättä ajattele.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 10. 20:21:06 2013

Jari H kirjoitti:Seuraavaksi täytyy siirtää suutin läpän edestä alipaineen puolelle.
Miten toteutit tämän ja mihin kohti suutin tuli loppujenlopuks ?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Huhtikuu 10. 20:43:41 2013

Jokseenkin heti läpän jälkeen. Ei kovin hyvä paikka sekään, mutta menettelee. Pitäis olla ne isommat suuttimet, niin ei tarvis leikkiä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Toukokuu 20. 17:49:56 2013

Täytyy taas päivittää tätäkin kun autossa nyt leima ja jotenkin ''toimiikin''
Ei vaan kestä ruttua toi 98 bensa ollenkaan. vois koittaa onko E85 hyötyä?
Jakaja ihan vakio niin joutunu perusennakkoo vetää tosi myöhäselle että pystyy ajamaan, mut käyntiinlähtö ja teho erittäin heikkoa.
Kysymys kuuluukin että toimiiko LE-jetissä matalampi ohmiset suuttimet, mitä orkkikset on? ne isommat olis motronic 4.1 boksista.

Nyt paikallaan: 0 280 150 208 133cm3/min (12.8 LBS/HR) (2.5 bar)(36.3 PSI)(Impedance 16.8)
Tulossa: 0 280 150 725 170cm3/min (16.4 LBS/HR) (2.5 bar)(36.3 PSI)(Impedance 15.6)

Onko noi kyseiset suuttimet vaihtokelposia keskenään? kun matala ohmisia suuttimia ei saanu le-jetin boksiin laittaa, koska boksi palaa siitä.
Etten nyt vaan heitä suuttimia paikalleen ja riko tota boksia? :D
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

fenixx
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
Paikkakunta: Tervola

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja fenixx » Ma Toukokuu 20. 19:04:33 2013

Jape105 kirjoitti:Täytyy taas päivittää tätäkin kun autossa nyt leima ja jotenkin ''toimiikin''
Ei vaan kestä ruttua toi 98 bensa ollenkaan. vois koittaa onko E85 hyötyä?
Jakaja ihan vakio niin joutunu perusennakkoo vetää tosi myöhäselle että pystyy ajamaan, mut käyntiinlähtö ja teho erittäin heikkoa.
Kysymys kuuluukin että toimiiko LE-jetissä matalampi ohmiset suuttimet, mitä orkkikset on? ne isommat olis motronic 4.1 boksista.

Nyt paikallaan: 0 280 150 208 133cm3/min (12.8 LBS/HR) (2.5 bar)(36.3 PSI)(Impedance 16.8)
Tulossa: 0 280 150 725 170cm3/min (16.4 LBS/HR) (2.5 bar)(36.3 PSI)(Impedance 15.6)

Onko noi kyseiset suuttimet vaihtokelposia keskenään? kun matala ohmisia suuttimia ei saanu le-jetin boksiin laittaa, koska boksi palaa siitä.
Etten nyt vaan heitä suuttimia paikalleen ja riko tota boksia? :D
en ole ihan perillä tästä ko. ruiskusta, mutta ainakin megan ohje sanoo näin:

High impedance injectors are typically 12-16 Ohms.
Low impedance injectors are often 2.5 Ohms or less.

tuon perusteella molemmat korkea ohmisia, siis jos tässä nyt pätee samat säännöt. :cha
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw

"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Kesäkuu 4. 21:02:55 2013

Mulle tarjottiin sarjaa kohtuu hintaan focukseen.

Miten tuota sarjaa pitäisi lähteä asentamaan ja millaisilla suuttimilla esimerkiksi? Puhutaan kuitenkin alle 450hv tehoista.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

fenixx
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
Paikkakunta: Tervola

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja fenixx » Ti Kesäkuu 4. 23:05:53 2013

RsTuning kirjoitti:Mulle tarjottiin sarjaa kohtuu hintaan focukseen.

Miten tuota sarjaa pitäisi lähteä asentamaan ja millaisilla suuttimilla esimerkiksi? Puhutaan kuitenkin alle 450hv tehoista.
Mimmonen sarja oli kyseessä? Onko tarkempia tietoja antaa.. :?:
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw

"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 5. 13:52:27 2013

fenixx kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Mulle tarjottiin sarjaa kohtuu hintaan focukseen.

Miten tuota sarjaa pitäisi lähteä asentamaan ja millaisilla suuttimilla esimerkiksi? Puhutaan kuitenkin alle 450hv tehoista.

Perus lisä boksi asennetaan. Läppärillä pystyy säätämään suuttimien avaus / sulku aikaa jne. Pystyy myös ajamaan muillakin bensalla 95,98,v-power..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

fenixx
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
Paikkakunta: Tervola

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja fenixx » Ke Kesäkuu 5. 20:25:18 2013

RsTuning kirjoitti:
fenixx kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Mulle tarjottiin sarjaa kohtuu hintaan focukseen.

Miten tuota sarjaa pitäisi lähteä asentamaan ja millaisilla suuttimilla esimerkiksi? Puhutaan kuitenkin alle 450hv tehoista.

Perus lisä boksi asennetaan. Läppärillä pystyy säätämään suuttimien avaus / sulku aikaa jne. Pystyy myös ajamaan muillakin bensalla 95,98,v-power..
eli piggy-pack, tulee suuttimien piuhojen väliin?
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw

"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Elokuu 12. 16:55:30 2013

Auton E85 muunnoksesta ollaan puuhaamassa lainvastaista jos rivien välistä lukee:

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/muu ... le/a920418

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... ta/1362726
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Elokuu 12. 18:08:33 2013

ihme...

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 13. 16:50:26 2013

On tässä jo odoteltukin milloin meteli nousee vähäpäästöisen moottorin muuttamisesta jälkikäteen.
Noo, kyllä tää tästä vielä vituiks menee..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Elokuu 13. 17:22:12 2013

Eikös se muutos laitonta periaatteessa ollutkin koko ajan... Ei siihen vaan näköjään mitenkään eritysesti ketään kiinnosta puuttua.

Onkohan sen boksin pitäminen autossa paikallaan sinänsä muuten laitonta, vai tekeekö sen käyttäminen vasta edellytyksen muutoskatsastamiselle tms... :roll:

Jos huomenna saan leiman Xantiaan niin kerron hetken päästä minkälainen ranetus moiseen läjään tarvitaan että se toimii re85:lla.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Lokakuu 30. 21:25:30 2013

Sunnuntaina olisi itsellä testin paikka RE85:lla, varasin 40L dynoa varten. Ensin e98:lla kartat, ahdot kohdalle ja sitten tankkiin 85 ja sama homma.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Syyskuu 9. 10:38:14 2017

Nyt kun on muutama vuosi mennyt, niin onko vakio bensalinjoista tullu esille sellaisia heikkoja paikkoja mitkä varmasti hajoaa e85:lla, ja jos on niin mitä tilalle ja mistä?

Tilasin mielenkiinnosta omaan 2.0 -03 mondeoon eFlexfuelin boxin.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Sultzi
Viestit: 4844
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 9. 11:18:00 2017

Taitaa olla ongelma lähinnä kun on konehuoneessa jotain kumiletkun pätkiä joissain autoissa. Mutta useimmissa on niitä muoviletkuja pikaliittimillä joilla ei pitäisi olla ongelmaa.

Itselleni vaihdoin tuohon amg pumpun ja suodattimen luo muutamat letkut gatesin muka e85 kestävään letkuun, katsotaan ja seurataan. Nyt neljäs tankki menossa eflexfuelin sarjalla.

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Syyskuu 9. 12:30:46 2017

Kiitoksia tiedoista. Googlettelun perusteella jotkut volkkari-ihmiset valittaa että bensapumput hajoaa e85:lla.
2012 vaihdoin tuohon Boschin tarvikepumpun, tuli muistaakseni Koivuselta. Onkohan tietoa kuinka nuo kestää etanolia?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Sultzi
Viestit: 4844
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 9. 12:52:45 2017

Taitaa olla tuurista kiinni ja myös siitä kuinka likainen tankki on ja onko minkälainen suodatus ennen pumppua. Saabisteilla tuntuu hajoavan ihan e85 tarkoitetutkin tankin sisäiset pumput ja jotkut ajelee vakioilla onnistuneesti pitkään. Itselle meinasin ostaa tilalle vain samanlaisen aidon boschin pumpun jos antautuu, varmuudeksi olen käyttänyt redlinen si-alcoholia joka tankissa (purkki riittää 400l asti). Tuon pitäisi voidella pumppua ja suuttimia ja antaa korroosion kestoa.

Ei tietoa onko itselle pumppua joskus vaihdettu, jollei ole niin alkaa olemaan kilometrien perusteella loppusuoralla (307tkm).

to4
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Elokuu 20. 21:16:02 2007
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja to4 » La Syyskuu 9. 13:58:41 2017

Mulla on bosch 044 tuplana ja ei mitään ongelmia.Putsareina myös bosch paperisuodattimet jotka oli useamman vuoden kiinni etanolit sisällä,leikkasin ne auki ja ei mitään vikaa sisällä! Kopioita en uskaltais kokeilla.
crsc jäsen #8

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Syyskuu 9. 21:04:07 2017

Kiitoksia jälleen. Muuten ajelisin vain vikoja esille, mutta tuo mondeo on tavallaan ainut kulkine talvella, niin pitää vähä yrittää ennakoida.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Sultzi
Viestit: 4844
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Syyskuu 10. 0:55:13 2017

Itsekin ajelen orkkis Mersun suodattimella, hetken ajon jälkeen vaihdoin uuteen. Harrastevehkeissä tullut käytettyä aina rst suotimia varmuuden vuoksi. Ainut kulkime tämäkin on itselle, täytyy varmaan pumppu tilata jossain vaiheessa jo varalle valmiiksi.

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Su Syyskuu 10. 12:30:39 2017

to4 kirjoitti:Mulla on bosch 044 tuplana ja ei mitään ongelmia.Putsareina myös bosch paperisuodattimet jotka oli useamman vuoden kiinni etanolit sisällä,leikkasin ne auki ja ei mitään vikaa sisällä! Kopioita en uskaltais kokeilla.
Muuten sama setti mutta pumppuina Bilteman -044:set kopiot. Eikä nekään ole 10tkm aikana vielä oireilleet mitään.

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jat-79 » To Syyskuu 28. 18:08:15 2017

Taidampa venyttää muutoskatsastuksen ensvuoden puolelle.

http://www.is.fi/autot/art-2000005384814.html
Sähköautojen hankintaa sekä kaasu- ja flexfuel-autojen konvertointia on päätetty tukea yhteensä kuudella miljoonalla eurolla vuosittain vuosina 2018-2021.
Valtion varoista maksettaisiin hankintatukea täyssähköauton ostajalle 2000 euroa per auto.

Sähköautojen hankintatuki koskisi ainoastaan täyssähköautoja, eikä sitä voisi saada päällekkäin romutuspalkkion kanssa.

Esityksen mukaan henkilöauton muuntamiseksi kaasukäyttöiseksi saisi 1000 euron tuen.

Henkilöauton muuntamiseksi etanolikäyttöiseksi saisi 200 euron tuen. Tuki maksettaisiin konvertoidun ajoneuvon muutoskatsastuksen jälkeen.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Syyskuu 28. 19:37:26 2017

Jopas jotakin. Onko tuosta uutisesta enempää informaatiota vaatimuksista, tarvitseeko esim jonkin e-hyväksytyn purkin jolla konversio tehdään? Muutenhan lyön rahoiksi kun käyn muutosleimaamassa kaikki mun romuläjät :green:

Aiempiin voin kommentoida, etten ole vielä kertaakaan törmännyt autoon, jonka vakio polttoainelaitteista löytyisi jokin heikko lenkki joka ei kestäisi etanolia. Uskallan näin ~parin sadan tuhannen kilsan, kuuden vuoden ja ties monenko auton (vain yksi palanut) kokemuksella väittää että jos kestää bensaa, kestää myös etanolia, poislukien hartsipohjaiset ainekset jotka kyllä pehmenevät viinasta. Pakoputket tuntuvat olevan ainoa, jotka mätänevät ihan supervauhdilla viinalla ajellessa. Bensapumpuista kalvopumput tuntuvat ottavan hieman ihteensä jos vaihtelee bensan ja viinan välillä, tosin ne parinkympin Facetit ei taida olla erityisen laadukkaan laitteen maineessa muutenkaan.

hoopee
Viestit: 4921
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Syyskuu 28. 20:10:50 2017

jeddah kirjoitti:Jopas jotakin. Onko tuosta uutisesta enempää informaatiota vaatimuksista, tarvitseeko esim jonkin e-hyväksytyn purkin jolla konversio tehdään? Muutenhan lyön rahoiksi kun käyn muutosleimaamassa kaikki mun romuläjät :green:

Aiempiin voin kommentoida, etten ole vielä kertaakaan törmännyt autoon, jonka vakio polttoainelaitteista löytyisi jokin heikko lenkki joka ei kestäisi etanolia. Uskallan näin ~parin sadan tuhannen kilsan, kuuden vuoden ja ties monenko auton (vain yksi palanut) kokemuksella väittää että jos kestää bensaa, kestää myös etanolia, poislukien hartsipohjaiset ainekset jotka kyllä pehmenevät viinasta. Pakoputket tuntuvat olevan ainoa, jotka mätänevät ihan supervauhdilla viinalla ajellessa. Bensapumpuista kalvopumput tuntuvat ottavan hieman ihteensä jos vaihtelee bensan ja viinan välillä, tosin ne parinkympin Facetit ei taida olla erityisen laadukkaan laitteen maineessa muutenkaan.
Etanoolia on taidettu ameriikassa harrastaa 80-luvulla ihan huolella kun kerran etanooliantureitakin flexifueleihin on niin laajalti saatavilla. Ei siinä siis ole mitään uutta.

Minkähän ikäsistä laitteista ne putkistot on lahonnu? Putkistojen materiaalit on muuttunut jalompaan suuntaan kuin kaikenmaailman saastelaistoja on autoihin keksitty rakentaa. Se aluminoitu musta putki ei korroosiomielessä kovinkaan hääviä ole.

Ihan mielenkiintonen jos oikein rahaakin rupeavat maksamaan.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RE 85

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Syyskuu 28. 20:29:47 2017

Joo vanhojen jenkkien ohjekirjoistakin löytyy "gasohol" höpinää joten niiden kanssa saa olla melko huoleti e85 muutoksia tehdessä.
No ei ne putkistaan mädänneet mitään tän vuosituhannen laitteita ole olleet, joten lahoja ne olisivat ilman etanoliakin. Mätänemisvauhti vain on suorastaan silmiinpistävän ripeä, vaikka uusiakin putkenpätkiä tulee välillä vaihdeltua, se viina kun palaessaan tuottaa mm. vettä, niin se tuubi ei oikein pääse koskaan kuivumaan kunnolla.
Just vaihdoin viikko sitten oikeastaan koko putkiston '92 Scorpioon, oli niin läpiruosteiseksi päässyt vaikkei takapönttö vissiin ollut montakaan vuotta vanha. No onhan sillä kyllä ajettukin.

Vastaa Viestiin