RE 85
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
ai ei o vastannu.hmm kaveri yritti skypellä yhteyttä siihen tyyppiin, niin ei vastattu mitään. mut omasta tilauksesta ei ole ku kolme viikkoa, ni viime viikolla tuli rasia, mun sähköpostiin kyllä taas vastattiin, piti lähettää postia ku hävitin sen tilinumeron siinä maksuvaiheessa., onhan se maksaminen vähä ainaki outoa, ku pitää maksaa zsekin pankkii ja edunsaaja on lontoosta, ja virma ukrainassa
mihin osoitteesen laitoit postia?
mihin osoitteesen laitoit postia?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Kyllähän yleensä vastaavat, jos rahasta on kyse, mut on tavarat maksettu, niin eipä enää kiinnostakkaan vastailla Aika monesti on Brittien kanssa noin käynyt...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: RE 85
Siihen mistä ite vastailivat mulle aikasemmin kun kyselin mahdollista toimitus päivää ja sit tuli seuranta koodi mikä ei toimi.pontsei kirjoitti: mihin osoitteesen laitoit postia?
Nyt laittanu sivujen kautta ja maililla kyssäriä niille mut mitään ei kuulu.
Taisin viikko sit jo ekan kerran kysellä.
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
ei se munkaa seurantakoodi toiminu, mut yks päivä se sit oli postissa...
Obormot <bioadapter.shop@gmail.com> tai Andrey <bioadapter.shop@gmail.com>
tuohon jälkimmäiseen ainakin mulle vastas kolme vko:a sitten...
Obormot <bioadapter.shop@gmail.com> tai Andrey <bioadapter.shop@gmail.com>
tuohon jälkimmäiseen ainakin mulle vastas kolme vko:a sitten...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: RE 85
S-ryhmä haluaa paikallisella kylmäasemalla E85:sta 1,149€. Milläköhän ne perustelee tuon korotuksen kun muutama viikko sitten maksoi 1.069€, mielestäni tässä ei käy öljyn maailmanmarkkinahinta, dollarin vahva kurssi tai mikään muukaan bensaan kelpaava selitys?Sultzi kirjoitti:Perkule, maksaa jo 1,099e/L!
Täytyy pistää iltapäivälehtiin uutisvinkki, saavat sitten kysyä suoraan S- ryhmän E85 -vastaavalta?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: RE 85
En ihmettele yhtään, tosin eivät oikein onnistuneet edes houkuttelemaan jengiä ostamaan flexifuel autoja edullisella polttoaineella...
Isäukko kierteli Saksan E85 asemat läpi kesällä, yhdelläkään samannimisellä asemalla ei tankannut. Kaikki E85:sta siellä tarjoavat eivät kuulu mihinkään isoon ketjuun ja tekevät sitä vähän kuin harrastusmielessä, keskihinta noin 1,15e/l...
Isäukko kierteli Saksan E85 asemat läpi kesällä, yhdelläkään samannimisellä asemalla ei tankannut. Kaikki E85:sta siellä tarjoavat eivät kuulu mihinkään isoon ketjuun ja tekevät sitä vähän kuin harrastusmielessä, keskihinta noin 1,15e/l...
Mertie pub & 3D
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Suomessa tuon hinnaksi tulee nopeasti 1.30€. Nyt on saatu jakeluverkostoa kasaan ja autotehtaat kertovat 30% suuremmasta kulutuksesta. Valtio kertonut jo aikaisemmin verottavansa 85:sen suhteessa samaan 95:sen kanssa. Autoilijalle jää valinta maailman pelastuksesta...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
nooh, jos sillä karkeesti 40+Hv saa 4sylinterisestä moottorista, niin tässä maailman tilanteessa en mieti pelastanko maailman tällä aineella tottahan se on et hinta nousee, mut oon käsittäny että EU painostaa biopolttoaineen käytön suhteen, joten ei hinta välttämättä ihan kauheaksi nouse, ja eikös flexifuel autot ole aika nihkeästi kauppansa tehny?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Re: RE 85
pontsei kirjoitti:nooh, jos sillä karkeesti 40+Hv saa 4sylinterisestä moottorista, niin tässä maailman tilanteessa en mieti pelastanko maailman tällä aineella tottahan se on et hinta nousee, mut oon käsittäny että EU painostaa biopolttoaineen käytön suhteen, joten ei hinta välttämättä ihan kauheaksi nouse, ja eikös flexifuel autot ole aika nihkeästi kauppansa tehny?
Oma näkemykseni on seuraava; en tajua miksi helvetissä edes valmistetaan enää bensiini-autoja. Kun on olemassa "parempi" polttoaine. Siihen vielä lisätään että pelastaa maailman,
on huomattavasti halvempaa kuin e5 ja e10 "yleispolttoaineet". Mutta niin, ei niitä flexifueleja kauheesti ole kait kaupaks mennyt.
Noh, kuten tässä mainitaan. Eiköhän se ole suomessa vuosien päästä jo hinnannousun jälkeen parikytpinnaa kalliimpaa käyttää kun tämänhetken ysivitonen, kun muistetaan että menee enemmän.
Sillä kyllähän se verotus alkaa just tasan siitä hetkestä nousta kohisten kun sen myynti alkaa vaikuttaan edes jollain tapaa "yleisbensiinien" verotuksesta kertyviin tuloihin, jotka siis vähenisi
tässä tapauksessa.
Helppo tapa tuo ruoka, autoilu, asuminen. Noin valtion kannalta, niitä ilman ihminen ei kovin äkkiä pysty arkeansa pyörittämään. Joten niitä ostetaan, ja niihin kulututaan.
Siinä ei kauheasti paina onko se ruokakassi nyt sitten noussut kympin vai ei... Kaikki iloitkaamme, sillä meidän työntekijöiden palkathan nousee KOHISTEN. Lähestulkoon taukoamatta
alalla kuin alalla. Joten kyllähän me pärjätään...jepjep
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
- Paikkakunta: Tervola
Re: RE 85
Minkäslaista materiaalia on porukka täällä käyttäny polttoaine linjoissa, kun ajelee pelkällä 85:sella?
Vai meneekö ihan vakio putkissa kiltisti?
Itsekkin harkinnut muutosta XR:ään...
Vai meneekö ihan vakio putkissa kiltisti?
Itsekkin harkinnut muutosta XR:ään...
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
- Paikkakunta: Tervola
Re: RE 85
jaa, olikos tyyristä letkua?Sultzi kirjoitti:PTFE teräspunosta itellä kaikki. Kestää ainakin varmasti, eikä tarvi ihmetellä sen enempää. Myös suodattimet täytyy muistaa hommata alkoholin kestävät, selluloosa ainakin sulaa kait?
ainakin tuo nestejarru letku kestäis
saakohan orkkis suodattimen tilalle mitään suurinpiirtein sopivaa ,
ei ainakaan pikku pugissa mikään juminu ku 3/4 re:tä... joskus enempiki...
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Tuolla -96 1.6 mk7 escolla ajanu noin 12tkm 85:lla vakio rojuilla ja -88 sierraan vaihdoin vakioiden bensaputkien väleissä olevat kumiletkut uusiin, RE kestaviin ja tuossa nyt ollu 85 tankissa pari kuukautta. Ei vielä kummasakaan ollu oireita.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: RE 85
Taunus rullannu tämän kesän RE85:lla, letkut mitä sattui nurkista löytymään, luultavasti niitä halvimpia Motonet-malleja, bensapumppu jostain 80-luvun Bemarista, siirtopumppu halpa Facetin kalvopumppu, suodattimia on niitä euron muovimalleja imupuolella ja Opel/BMW letkun väliin tuleva ruiskusuodatin, itse bensarööri sinistä 8mm paineilmaputkea. Ei ongelmia ainakaan vielä, paitsi tankki vuotaa mutta se johtuu surkeasta tarvikekorkista ja vuotaa vaikka sinne kaataisi mitä lientä sisälle...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
itellä myös normi kumiletkua, tosin yhteensä ehkä 50cm,loput kuorma-auton paineilma letkua,sinistä väriltään,,värien kesken noissaki kai eroavaisuuksia... suodatin vakio, pumppu -044 ollut re vajaan vuoden tankissa...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
- Paikkakunta: Tervola
Re: RE 85
tuolla paikallisessa liikkeessä tarjosivat kuormurin jarruputkea, kait.. kestää melkeen kaikkea muuta, mutta lämpöä vain 60 astetta.. joko pitää laittaa polttoaineen jäähdytin
oli viissiin euron/metri ja painetta oliko 30bar asti tjsp.
ja tuohon pystyy laittaan ite päät ja niin päin pois, jos kokeilis.
ja joku tiisseli mersun "yleis suodin" ei sisällä paperia, mutta vähän on karkea
oli viissiin euron/metri ja painetta oliko 30bar asti tjsp.
ja tuohon pystyy laittaan ite päät ja niin päin pois, jos kokeilis.
ja joku tiisseli mersun "yleis suodin" ei sisällä paperia, mutta vähän on karkea
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
-
- Viestit: 4902
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: RE 85
Tuotahan nyt yleisesti on käytetty bensalinjoissa kautta-aikojen.fenixx kirjoitti:tuolla paikallisessa liikkeessä tarjosivat kuormurin jarruputkea, kait.. kestää melkeen kaikkea muuta, mutta lämpöä vain 60 astetta.. joko pitää laittaa polttoaineen jäähdytin
oli viissiin euron/metri ja painetta oliko 30bar asti tjsp.
ja tuohon pystyy laittaan ite päät ja niin päin pois, jos kokeilis.
ja joku tiisseli mersun "yleis suodin" ei sisällä paperia, mutta vähän on karkea
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: RE 85
Jos tuo tarkoittaa sitä joissakin malleissa olevaa esisuodatinta niin se on vain muoviverkkoa, samantapainen kuin kaasarisierran höyryn erotus pötissä.fenixx kirjoitti: ja joku tiisseli mersun "yleis suodin" ei sisällä paperia, mutta vähän on karkea
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva064.jpg
Eikä se taida kyllä kestää oikein painettakaan.
Minkäs hintaisia flexifuel autojen pa-suodattimet olis?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
- Paikkakunta: Tervola
Re: RE 85
jat-79 kirjoitti:Jos tuo tarkoittaa sitä joissakin malleissa olevaa esisuodatinta niin se on vain muoviverkkoa, samantapainen kuin kaasarisierran höyryn erotus pötissä.fenixx kirjoitti: ja joku tiisseli mersun "yleis suodin" ei sisällä paperia, mutta vähän on karkea
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva064.jpg
Eikä se taida kyllä kestää oikein painettakaan.
Minkäs hintaisia flexifuel autojen pa-suodattimet olis?
en tiedä nuista flexi suotimista, mutta ei ollu tommonen vaan perus p-a suodattimen näköinen, niitä samoja joissa yleensä sisällä pahvia/paperia tjsp, kirkas kuorisia
Edit: tuossa kattelin, ei ainakaan motonet:in hinnasto erottele flexi suotimia, eikä näihin uusiin näyttäny olevan kauheesti ees tajolla...
Viimeksi muokannut fenixx, Ke Syyskuu 12. 19:29:31 2012. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw
"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011
Re: RE 85
hephep, mitähän olis tehtävä tolle -03 2.5l v6 mondeolle että vois ajaa tolla 85:lla. on mulle aivan uus juttu enkä oo yhtään jyvällä tosta muutos touhusta. pystyykö muutoksen jälkeen vielä ajaan 98:lla
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73
-Escort -73
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: RE 85
Pistänpäs juttua tähänkin, modasin tuon mun '92 Jeep Cherokee 4,0i:n flexifueliksi. Toteutuksen apinoin jokseenkin suoraan Jari H:lta Sierrastaan.
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Jeep/ ... xifuel.jpg
Eli idis näkyy tuossa mihin sininen ja vihreä nittoteippi loppuu, imusarjaan kaasuläpän alle porasin 14mm reiän, tungin siihen sopivasti yli jääneen Cossun 320cc suuttimen millä pikaisella laskutoimituksella tulee noin 25% lisää soppaa, suutin kytkimen taakse esivastuspaketin kanssa. Ohjaus suuttimelle ykköspytyn liittimestä. Kaveriksi 22kohm potikka sarjaan moottorin lämpöanturin kanssa.
Bensalla ajaessa siis suutin kiinni, RE85:sta tankatessa suutin päälle. Kylmäkäynnistys vaikuttaa onnistuvan mainiosti kun kääntää "ryyppyä" päälle potikasta lisää, eli kone luulee keliä kylmemmäksi mitä se onkaan. Kone kun hörähtää tulille, ryypyn voikin ruuvata kiinni. Tai ei ihan, tehot on jokseenkin kateissa jos sitä ei rahtusen nosta nollasta, eli soppaa ei ihan vielä tuolla 320cc ruiskimella tule tarpeeksi.
Aika mad max viritys siis, mutta vaikuttaa toimivan oikein mainiosti, ja koko hökötys maksoi parisen kymppiä, suutin kun sattui löytymään jo valmiiksi.
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Jeep/ ... xifuel.jpg
Eli idis näkyy tuossa mihin sininen ja vihreä nittoteippi loppuu, imusarjaan kaasuläpän alle porasin 14mm reiän, tungin siihen sopivasti yli jääneen Cossun 320cc suuttimen millä pikaisella laskutoimituksella tulee noin 25% lisää soppaa, suutin kytkimen taakse esivastuspaketin kanssa. Ohjaus suuttimelle ykköspytyn liittimestä. Kaveriksi 22kohm potikka sarjaan moottorin lämpöanturin kanssa.
Bensalla ajaessa siis suutin kiinni, RE85:sta tankatessa suutin päälle. Kylmäkäynnistys vaikuttaa onnistuvan mainiosti kun kääntää "ryyppyä" päälle potikasta lisää, eli kone luulee keliä kylmemmäksi mitä se onkaan. Kone kun hörähtää tulille, ryypyn voikin ruuvata kiinni. Tai ei ihan, tehot on jokseenkin kateissa jos sitä ei rahtusen nosta nollasta, eli soppaa ei ihan vielä tuolla 320cc ruiskimella tule tarpeeksi.
Aika mad max viritys siis, mutta vaikuttaa toimivan oikein mainiosti, ja koko hökötys maksoi parisen kymppiä, suutin kun sattui löytymään jo valmiiksi.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: RE 85
En tiedä onko muut vielä tehneet tällä foorumilla.
Testimielessä tulossa etanolipitoisuusanturi ViPEC:iin. korjauskartoilla laite toimii kuten virallinen flexfuel auto, eli voi tankata kumpaa vaan sekaisin.
Anturihan kertoo eculle etanoolipitoisuuden ja lämpötilan.
Vi-pec tukee tällä hetkellä siemens:n valmistamaa anturia. Continentalin:n pitäisi käydä myös, kunhan saavat sen parametrit laitettua softaan.
Ensi viikolla lisää tietoa.
Testimielessä tulossa etanolipitoisuusanturi ViPEC:iin. korjauskartoilla laite toimii kuten virallinen flexfuel auto, eli voi tankata kumpaa vaan sekaisin.
Anturihan kertoo eculle etanoolipitoisuuden ja lämpötilan.
Vi-pec tukee tällä hetkellä siemens:n valmistamaa anturia. Continentalin:n pitäisi käydä myös, kunhan saavat sen parametrit laitettua softaan.
Ensi viikolla lisää tietoa.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: RE 85
Siitä halvalla Flex-Fuelsarja: http://www.euro1supply.com/e85-etanoli- ... anguage=fi
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: RE 85
Ihan luotettava on ollut, mitä olen joskus sieltä tilannut.
Kiinan kamaahan se on, joten laatu sitä luokkaa.
Kiinan kamaahan se on, joten laatu sitä luokkaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: RE 85
Jatkoa RE85 madmax-virittelyyn. 10 asteen pakkanen pelotti Jeeppiä sen verran ettei lähteny käyntiin ilman kovin pitkää sahaamista. Potikkaviritys ei siis ihan sellaisenaan riittänyt.
Eilen illalla kytkin startin herätteen ohjaamaan vaihtorelettä, joka normaalisti johtaa signaalin lisäsuuttimelle, mutta startatessa pitää lisäsuutinta auki niin että sahatessa se ruuttaa soppaa koneeseen läpät selällään. Toimii! Eikä saa niin paljoa bensaa lämpimänäkään että tukehtuisi, oikeastaan päinvastoin. Korjaantui erittäin vittumainen ominaisuus tuosta autosta samalla kun lämpimänäkin koneessa on aina ollut sellainen hieman "pitkä vieteri". Kuulemma ihan tyyppivika, en tiedä olisiko samanlainen viritys kuin Chevyissä, eli kone ei saa bensaa ennen kuin öljynpaine nousee. No nyt se lähtee kuitenkin lämpöisenä ihan avainta hipaisemalla.
Jos vielä inspiroidun tekemään tuolle Saabille jotain muuta kuin paalaamaan sen niin voisi siihenkin tehdä vastaavan kyhäelmän ja kokeilla minkälaisen varoitusvaloshown saa mittaristossa aikaan...
Eilen illalla kytkin startin herätteen ohjaamaan vaihtorelettä, joka normaalisti johtaa signaalin lisäsuuttimelle, mutta startatessa pitää lisäsuutinta auki niin että sahatessa se ruuttaa soppaa koneeseen läpät selällään. Toimii! Eikä saa niin paljoa bensaa lämpimänäkään että tukehtuisi, oikeastaan päinvastoin. Korjaantui erittäin vittumainen ominaisuus tuosta autosta samalla kun lämpimänäkin koneessa on aina ollut sellainen hieman "pitkä vieteri". Kuulemma ihan tyyppivika, en tiedä olisiko samanlainen viritys kuin Chevyissä, eli kone ei saa bensaa ennen kuin öljynpaine nousee. No nyt se lähtee kuitenkin lämpöisenä ihan avainta hipaisemalla.
Jos vielä inspiroidun tekemään tuolle Saabille jotain muuta kuin paalaamaan sen niin voisi siihenkin tehdä vastaavan kyhäelmän ja kokeilla minkälaisen varoitusvaloshown saa mittaristossa aikaan...
Mertie pub & 3D
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: RE 85
Niin juurikin siihen moottorin lämpöanturiin se potikka vaikuttaa. Imuilmaan en kytkenyt mitään, vaikken tiedäkään miten nuo Jeepissä toimii... On tuossa muutakin omituista, esim suuttimet ovat plussaohjattua eikä maa-ohjattuja kuten yleensä..ytte kirjoitti:Huijaako potikka vain imulämpöanturia? Kylmäkäynnistykseen pitäisi huijata myös moottorinlämpöarvoa, joka vaikuttaa oikeesti käynistysbensan määrään.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: RE 85
Mitä kaikkia muutoksia ootte Cossuihin tehneet tuota etanolin käyttöä ajatellen? Kestääkö vakiot bensalinjat vai meneekö kaikki uusiksi? Moottorinohjaus pitää säätää ja suuttimet tietysti vaihtaa sekä luin ettei Boschit sopisi etanolille vaan pitäisi esim. Siemensejä käyttää. Omaan Cossuun eksyi Ruotsin puolella tilkkanen etanolia (vahingossa) tankkiin ja ainakin tyhjäkäynti seilasi ennenkuin sai korjattua laittamalla lisää 98:ia sekaan... Ollut harkinnassa tuo etanolimuutos mutta tuo RE85:n saatavuus on vielä heikohko.
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
vähä riippuu käytöstä... jos ihan normiajoon, niin jollain vaan seos kohdillee,muuta ei tartte... mutta jos sillä aineella haluaa lisävoimaa, niin sitten suosiolla säädettävä moottorin ohjaus, suuttimet, yms... Nykyisellä re:n hinnalla en itse lähtis muuttamaan bensasta mihkää ainakaa säästön toivossa.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: RE 85
Ongelmia odotellaan, vaan hyvin tuo madmax-flexifuel toimii... Äsken aurasin pihan Jeepillä, hyvin tärskähti tulille ilman roikkaa 15 asteen pakkasessa, perjantaina viimeksi sillä kuitenkin ajellut
Muutaman sekunnin pyörityksellä hörähti jo, toisella starttauksella kaasua hieman kengänkärjellä antamalla hyrähti pidemmin ja jäi käyntiin
Muutaman sekunnin pyörityksellä hörähti jo, toisella starttauksella kaasua hieman kengänkärjellä antamalla hyrähti pidemmin ja jäi käyntiin
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: RE 85
Siemenssin etanoli anturi nyt naitettu vi-peciin ja hyvin toimii. Käynissä ollessa tankkaa kumpaa vaan, etkä huomaa edes seosmittarista eroa kun alkoholin määrä muuttuu. Eculle kerrotaan polttoaineen etanoli pitoisuus ja lämpötila.
Bensalla 385kw @ 1.6bar ja viinalla 418kw @ 1.6bar. Syttyennakkon korjauskarttaa aloin säätää, niin +7asteen jälkeen loppui kytkin. Vajaa 800Nm siellä on.
Laitan kuvia kun kerkeän.
Bensalla 385kw @ 1.6bar ja viinalla 418kw @ 1.6bar. Syttyennakkon korjauskarttaa aloin säätää, niin +7asteen jälkeen loppui kytkin. Vajaa 800Nm siellä on.
Laitan kuvia kun kerkeän.
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: RE 85
Ei ole. 2l boxeri. "Peltoautossa" menossa tankki ja pumppujen päivitys ennen viinoja. Ei tahdo aika riittää omiin ropposiin Jäätkin olisi jo.hoopee kirjoitti:Onko tämä se peltoauto?ytte kirjoitti:Bensalla 385kw @ 1.6bar ja viinalla 418kw @ 1.6bar. Syttyennakkon korjauskarttaa aloin säätää, niin +7asteen jälkeen loppui kytkin. Vajaa 800Nm siellä on.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: RE 85
Onkos kukaan testaillut vaparissa puristuskestävyyttä? Miettiny, et paljonko railakas ohc kattila (is kannesta tehty, a8 nokka) kestäis litistyksiä, ilman että tarvii viel ennakoista alkaa järjettömästi karsimaan? 11:1 menee viel 98gasolla kun kaikki kohillaan, niin paljohan toi re85 sietää? 13:1 ? enemmän?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: RE 85
VooDoo kirjoitti:Onkos kukaan testaillut vaparissa puristuskestävyyttä? Miettiny, et paljonko railakas ohc kattila (is kannesta tehty, a8 nokka) kestäis litistyksiä, ilman että tarvii viel ennakoista alkaa järjettömästi karsimaan? 11:1 menee viel 98gasolla kun kaikki kohillaan, niin paljohan toi re85 sietää? 13:1 ? enemmän?
Vissiin Saulille pohditte Sierraan konetta kun oli ostoilmoituskin? Laitetaan tuohon testaukseen liittyen maininta, että kaverilla on tuplilla ohc:ssa 11,5:1 98E:llä, ja tuolla on ajettu silloin tällöin 95 oktaanisellakin, ei ongelmia. Perusennakko taisi olla n. 12 ast, ja maksimi 34. Palotilat tuossa koneessa kiillotettu, vakio alakerta. Uskoisin että etanolilla menee 12,5:1 vielä ainakin tuon koneen perusteella. Muuta pohdiskelua aihetta sivuten:
Voi olla että tuo 13:1 menee jo hankalaksi toteuttaa vakio iS palotilalla (ilman täyttöä). Isovenakannessa (GP1) vakiokokoisella alakerralla (ja tasapäämännillä) pitää laskea kantta n. 2,7mm että saa 12:1 puristukset.. 3mm lasketulla kannella alkaa kuulemma tulemaan varmasti ongelmia tiiviyden kanssa, joten aika rajoilla menee. Toki isommalla porauksella (mikä taisi ainakin nykyisessä koneessa Saulilla olla?) saa vähän helpommin ruttuja. Itse en kuitenkaan lähtisi ainakaan tähtäämään yli 12,5 puristuksiin katukoneessa, oli polttoaine mikä hyvänsä.
Jos ennakoista karsiminen huolestuttaa, niin tehkää tuollainen modi kanteen? (kun TIG, ja osaava hitsarikin löytyy ): http://skogenracing.editboard.com/t8667 ... -plug-head
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: RE 85
Eikös toi ole juotettu hopealla?Posmo kirjoitti:Jos ennakoista karsiminen huolestuttaa, niin tehkää tuollainen modi kanteen? (kun TIG, ja osaava hitsarikin löytyy ): http://skogenracing.editboard.com/t8667 ... -plug-head
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: RE 85
messinkiä tai piipronssia äkkiseltään sanoisin.
Messinkiä jos pilleillä ja jos tigillä niin piipronssia. TAI nikkeliä. hopee olis enemmän hopean väristä.
TAI hopeeta missä seassa jotain mikä tekee ton kellastumisen. - mistä näistä tietää, pilleillä tod näk juotettu, on niin valahtanu tollain sileesti.
Messinkiä jos pilleillä ja jos tigillä niin piipronssia. TAI nikkeliä. hopee olis enemmän hopean väristä.
TAI hopeeta missä seassa jotain mikä tekee ton kellastumisen. - mistä näistä tietää, pilleillä tod näk juotettu, on niin valahtanu tollain sileesti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.