Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
caddy
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Viesti
Kirjoittaja caddy » Ma Syyskuu 10. 18:36:28 2012
Tarvetta olisi pienikokoiselle koneelle, rajoittavina tekijöinä; teho alle 77hp, oltava kohtuullisen kevyt, ruisku ja saatava jonkin takavetolaatikon kanssa jekkasemaan. Plussaa on jos tekniikanluovuttaja auto olisi halpaa mallia.. Moottorin pituus tietenkin myös rajoittaa jonkin verran, olisi menossa Suzuki sj:hin, eli melkoisen lyhyeksi olisi paketti saatava
Mistä autosta lähteä hakemaan Fiestat, Escortit?
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
RD
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja RD » Ma Syyskuu 10. 20:11:06 2012
caddy kirjoitti:Tarvetta olisi pienikokoiselle koneelle, rajoittavina tekijöinä; teho alle 77hp, oltava kohtuullisen kevyt, ruisku ja saatava jonkin takavetolaatikon kanssa jekkasemaan. Plussaa on jos tekniikanluovuttaja auto olisi halpaa mallia.. Moottorin pituus tietenkin myös rajoittaa jonkin verran, olisi menossa Suzuki sj:hin, eli melkoisen lyhyeksi olisi paketti saatava
Mistä autosta lähteä hakemaan Fiestat, Escortit?
Ka, eikös siinä kenttiläisessä oo normaali jako

Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ma Syyskuu 10. 20:15:20 2012
1.25 ZetecSE, 75 hp, esim 96-2006 Fiestat, täys-alumiinikone.
Jotain vesilinjan siirtoja tähän lie saatavilla, öljypohja voi olla ongelmallisempi jossei vakio käy.
Uudemmat Fordin tekemät Ka:t oli 70 hp HCS/Valencia-koneella, valurautaa.....
-
caddy
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Viesti
Kirjoittaja caddy » Ma Syyskuu 10. 21:22:21 2012
TAp kirjoitti:1.25 ZetecSE, 75 hp, esim 96-2006 Fiestat, täys-alumiinikone.
Jotain vesilinjan siirtoja tähän lie saatavilla, öljypohja voi olla ongelmallisempi jossei vakio käy.
Uudemmat Fordin tekemät Ka:t oli 70 hp HCS/Valencia-koneella, valurautaa.....
Vesilonjojen siirto ei onkelma, eikä öljypohjan sopivuus

Murikan ja nykykoneen öpohjan välissä on tyhjää sen 15cm.. Näissä mettä laitteissa on vähän helpompaa..
Eli tuota fiestan konetta pitänee rueta jahtaamaan! Löytyykös muiden voortien keulalta? Ja käyhän sen perään vähällä työllä esim type9?
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ma Syyskuu 10. 21:29:04 2012
Sithän on vielä 02-> fiestoissa duratec 1.3 ketjukone 60 ja 68 hp versiot, kuuluu luokkaan pomminvarmat masiinat,
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ti Syyskuu 11. 9:41:29 2012
Käyköhän ZetecSE/Sigma koneeseen uudemman (Mazda)Duratecin kytkinkoppa, molemmissa on startti ylhäällä
Jostain niitä varmaan saa, onhan Markuksella Escossa kone tuota sukupuuta
-
caddy
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Viesti
Kirjoittaja caddy » To Syyskuu 13. 19:58:18 2012
TAp kirjoitti:onhan Markuksella Escossa kone tuota sukupuuta
Olisiko tästä toteutuksesta valokuvatuksia kenelläkään?
Jos rupeaa osat maksamaan paljon, ei kuulema rueta tekemään siitä sitten.. Sitten olisi vaihtoehtona vanhempi valurautalohkoinen zetec, niihin saa noita halvempia laatikoita kuitenkin kiinni

Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » To Syyskuu 13. 21:24:46 2012
Laiskin valurauta zetec on 1.6:nen 90hp.
-94-99 escort/fiesta 1.4 efi cvh 74hp. Löytyy myös cfi 71hp
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Pe Syyskuu 14. 19:52:27 2012