Muutosprosenttien laskutavoista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Muutosprosenttien laskutavoista
Pari kyssäriä, eli onko kenelläkään tietoa miten jaetaan etuvetoisen etuakseli prosentteihin?<br><br>Ja onko kukaan tiedustellut että onko pois otetut osat muutettuja vai ei? Eli jos revin takapenkin ja verhoilun pois, niin onko lasketaanko ne kuitenkin autossa oleviksi, eli niille ei laskettaisi prosentteja?<br><br>T:Jore
-
- Ylläpitäjä
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
[quote author=Jore link=board=2;threadid=15892;start=0#119005 date=1066904989]
Pari kyssäriä, eli onko kenelläkään tietoa miten jaetaan etuvetoisen etuakseli prosentteihin?
Ja onko kukaan tiedustellut että onko pois otetut osat muutettuja vai ei? Eli jos revin takapenkin ja verhoilun pois, niin onko lasketaanko ne kuitenkin autossa oleviksi, eli niille ei laskettaisi prosentteja?
T:Jore
[/quote]
Siis prosentithan katsotaan siten, että mitä alkuperäisestä autosta on jäljellä.
Eli jos poistat esim takapenkin, niin prosentit menee.
Clubin sivulla on lista noista prosenteista, sieltä löytyy eriteltynä muistaakseni ne akselistojen osatkin....
Pari kyssäriä, eli onko kenelläkään tietoa miten jaetaan etuvetoisen etuakseli prosentteihin?
Ja onko kukaan tiedustellut että onko pois otetut osat muutettuja vai ei? Eli jos revin takapenkin ja verhoilun pois, niin onko lasketaanko ne kuitenkin autossa oleviksi, eli niille ei laskettaisi prosentteja?
T:Jore
[/quote]
Siis prosentithan katsotaan siten, että mitä alkuperäisestä autosta on jäljellä.
Eli jos poistat esim takapenkin, niin prosentit menee.
Clubin sivulla on lista noista prosenteista, sieltä löytyy eriteltynä muistaakseni ne akselistojen osatkin....
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
mulle joskus kerrottiin että poistettu osa on sama asia kun vaihdettu osa eli prosentteja lisää mut tulkinta voi olla eri muissa paikoissa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
jos poistaa takapenkit ja menee prosentit, niin tuleeko rekisteriotteeseen merkintä että on auto rekisteröity kahdelle? jos penkit panee taas takaisin niin tarviiko se taas muutoskatsastaa... ::)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Ylläpitäjä
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
Toi kaksipaikkasuus ei sinällään haittaa (sellainenhan se onkin jos on vain kaksi penkkiä : ) mutta juuri tuo prosenttijuttu hämää. Eli toisaalta eihän se autoa miksikään muuta jos siitä alkuperäisosia poistaa...<br><br>T:Jore
-
- Ylläpitäjä
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
[quote author=Hoovee link=board=2;threadid=15892;start=0#119013 date=1066905744]<br>jos poistaa takapenkit ja menee prosentit, niin tuleeko rekisteriotteeseen merkintä että on auto rekisteröity kahdelle? jos penkit panee taas takaisin niin tarviiko se taas muutoskatsastaa... ::)<br>[/quote]<br><br>Tulee 2-paikkaiseksi, ja jos takasin laittaa, niin pitää taas muutoskatsastaa, että on taas esim. kuskinlisäksi 4.
-
- Ylläpitäjä
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
[quote author=Jore link=board=2;threadid=15892;start=0#119014 date=1066905961]<br>Toi kaksipaikkasuus ei sinällään haittaa (sellainenhan se onkin jos on vain kaksi penkkiä : ) mutta juuri tuo prosenttijuttu hämää. Eli toisaalta eihän se autoa miksikään muuta jos siitä alkuperäisosia poistaa...<br><br>T:Jore<br>[/quote]<br><br>Muuttaahan se, osa pois, niin siitähän on otettu jotain alkuperäistä pois, eli ei ole enää 100% alkuperäinen, vaan osasta joka on poistettu menee sille määrätty prosenttimäärä.
-
- Ylläpitäjä
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
[quote author=Peetrus link=board=2;threadid=15892;start=0#119018 date=1066906226]<br>Muuttaahan se, osa pois, niin siitähän on otettu jotain alkuperäistä pois, eli ei ole enää 100% alkuperäinen, vaan osasta joka on poistettu menee sille määrätty prosenttimäärä.<br>[/quote]<br><br>Harvinaisen syvältä... Mä kun olen aina luullut että tuo on vain tehty vaikeuttamaan tekniikanvaihtoja. Tai onhan tuokin sitä, meinaan harva varmaan alkuperäisestä poistaa 50% tai edes 35% osista, korvaamatta niitä millään
<br><br>T:Jore

-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
[quote author=Jore link=board=2;threadid=15892;start=0#119014 date=1066905961]<br>Toi kaksipaikkasuus ei sinällään haittaa (sellainenhan se onkin jos on vain kaksi penkkiä : ) [/quote]<br><br>ite ajattelin vain sitä siltä kantilta, että voi olla(sitten joskus) vaikeampi myydä kaks paikkasta autoa... mutta eihän se tietenkään mikään kovin suuri homma ole taas katsastaa takaisin "normaaliksi perheautoksi"
<br><br>

Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
ja pakko kertoa tapaus elävästä elämästä
eskortti ...muistaakseni... joka oli rekisteröity 5hengelle
ja sit yks teki siitä 2 paikkaisen ralliauton
ok muutoskatsastus ja kaikki ok
muutaman vuoden päästä auto myytiin ja sit tehtiin siviliin
ja penkit takas ja katsastus
koska moottori oli vaihtunut ohc moottoriin ja painoa lisääntynyt niin
siitä tulikin enää 4paikkainen ei kuulemma kantavuus riittänyt
eikä puhettakaan että tyypitykissä se olisi ollut 5 paikkainen
parasta oi vielä että leimamies rupes puhuun 2+2 paikkaisesta
koska pääntilaa takana kuulemma oli liian vähän
mut onneks sen into väittelyyn loppu kesken
eskortti ...muistaakseni... joka oli rekisteröity 5hengelle
ja sit yks teki siitä 2 paikkaisen ralliauton
ok muutoskatsastus ja kaikki ok
muutaman vuoden päästä auto myytiin ja sit tehtiin siviliin
ja penkit takas ja katsastus
koska moottori oli vaihtunut ohc moottoriin ja painoa lisääntynyt niin
siitä tulikin enää 4paikkainen ei kuulemma kantavuus riittänyt
eikä puhettakaan että tyypitykissä se olisi ollut 5 paikkainen
parasta oi vielä että leimamies rupes puhuun 2+2 paikkaisesta
koska pääntilaa takana kuulemma oli liian vähän
mut onneks sen into väittelyyn loppu kesken
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
noi penkkien pykälät on todella sekava osio. siinä kun pitää tietyt tilavuudet täyttyä uudelleen rekisteröitäessä, vaikka alumperin ei noi tilat tehtaalta lähtiessä olisi täyttynytkään. esimerkiksi transiitissa ilmenee tämä ongelma pikkubusin ja pakettiauton välillä.<br><br>ja täysin toinen asia on tilapäisistuimet minkä pykälisö muuttuu melkein vuosittain.<br><br>näihin saako vaihtaa/tehdä kysymyksiin neuvoisin noin yleisesti ottamaan yhteyttä katsastusmieheen, niin osaavat sanoa varmasti antavatko tehdä, ja mitä muuta pitää tehdä. niille kun ei kelpaa että cosfoordi klubin sivuilla kerrottiin että saa tehdä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re:Muutosprosenttien laskutavoista
etuakseliston prosenttiosuuden riippuvat katsastusmiehestä.. esim. mulla kaikki pyöräjarrut yhteensä 5%, jousista / iskareista ei otettu prossia vaikka piti vaihtaa et sai leiman (siinäkään mitään järkeä?). <br><br>Sit vielä kaikkea pyöristeltiin sinne sun tänne, lopuksi listalla luki vaihdettuja osia moottori, pyöräjarrut, pääsylinteri, jouset ja iskarit sekä lisätyksi kirjoitettiin kallistuksen vakain taakse. Yhteensä 21%.<br><br>Seuraavalla leimalla ei mitään syynäämisiä / ihmettelyjä.