turbojen pakopesien erot?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Pe Lokakuu 24. 11:18:52 2003

siis onko escorttien rs2000 t3 ja cosworth t34 turbojen<br>pakopesissä mitään eroa. kun nyt olen vaihtamassa tuon t28 garretin tilalle tuota t34 niin lamda anturi ei sovikkaan suoraan kierteeseen. on pienempi kierre tuossa t34 pakopesässä. vai onko escortin mallien <br>t35 ja t25 lamdaanturit eri kierteellä.<br>itsellä tuli mieleen heti että turbo on toimitettu rs 2000<br>pakopesällä.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Jore
Ylläpitäjä

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja Jore » Pe Lokakuu 24. 11:21:29 2003

[quote author=jarkkoscosworth link=board=2;threadid=15930;start=0#119272 date=1066983532]<br>siis onko escorttien rs2000 t3 ja cosworth t34 turbojen<br>pakopesissä mitään eroa. kun nyt olen vaihtamassa tuon t28 garretin tilalle tuota t34 niin lamda anturi ei sovikkaan suoraan kierteeseen. on pienempi kierre tuossa t34 pakopesässä. vai onko escortin mallien <br>t35 ja t25 lamdaanturit eri kierteellä.<br>itsellä tuli mieleen heti että turbo on toimitettu rs 2000<br>pakopesällä.<br>[/quote]<br><br>Totanoin... Mistä RS2000:sen turbosta sä puhut? RS2000 ei ole saanut koskaan turbolla ja melko vähän on konversioitakaan tehty...<br><br>T:Jore

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Lokakuu 24. 11:42:51 2003

mitää.... ;D

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Lokakuu 24. 12:25:05 2003

Ettet nyt sekoittais Escort Cosworthia ja RS2000:ta? RS2000 on vapari 2000 16v i4 koneella ja 150hv, Cossu Esco on 2000 16v taunuksen lohkolla, joko t25 tai t35 ahtimella.<br><br>Ja oman tietoni mukaan lambda-antureissa on kaikissa sama kierre.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Lokakuu 24. 13:30:13 2003

Mulla on omassani Lambda kanssa pienemmällä kierteellä kuin normaalisti ja on tosiaan siinä pakopesässä. Vieressä olis paikka toiselle anturille esim. seosmittaria varten, mutta mistään ei ole silmiin osunut tollasta lambdaa tarvikkeena.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Lokakuu 24. 15:01:11 2003

On sama koko alkuperäisissä pakopesissä.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Pe Lokakuu 24. 15:14:24 2003

sori sori. tarkoitin tuota rs turboa 1600 koneella.muistelin et se oli 2000 koneella. mutta malli olikin siis pelkkä rs turbo missä on se T3 garretti. no kumminkin reikä tuossa uudessa turbossa näkyy olevan 12mm noususta en tiedä.<br>täytyy vissiin tehdä uus kierre.<br>
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja Tupe » Pe Lokakuu 24. 16:26:26 2003

RST:n t3:ssa ei taida edes olla paikkaa lambda-anturille.
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Sambe
Ylläpitäjä

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja Sambe » Pe Lokakuu 24. 21:03:33 2003

ei ole rst.ssä paikkaa ahtimessa eikä putkessakaan

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:turbojen pakopesien erot?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Lokakuu 25. 2:59:35 2003

[quote author=Turbo_IS link=board=2;threadid=15930;start=0#119319 date=1066991413]
Mulla on omassani Lambda kanssa pienemmällä kierteellä kuin normaalisti ja on tosiaan siinä pakopesässä. Vieressä olis paikka toiselle anturille esim. seosmittaria varten, mutta mistään ei ole silmiin osunut tollasta lambdaa tarvikkeena.
[/quote]

Siinä pienempi kierteisessä lambdassa seosta haistelevana osana toimii titaani, isompi kierteisessä zirkon. Titaani lambdaa saa myös isolla kierteellä, mutta zirkon lambdaa ei saa sillä pienellä kierteellä. Anturien antamat jännitteet on myös hiukan eri alueella, zirkon:0.1-0.9V titaani:0-1V.

P.S: Myös titaani lambdaa saa tarvikkeena, pitää vaan osata kysyä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin