Oletin että vaihto olis ollu helppo, kun kumpikin mankoista ilmeisesti alkuperäsiä (eri näkösiä kylläkin), mutta ei ollut.
Uudessa mankassa on tarra mistä erottaa vielä lukea että "Ford ECU 2, 86AB-18K876-DB, Made in Brazil".
Vanhasta mankasta mulla ei nyt tässä käsillä ole tuntomerkkejä, mutta muistan että siinä oli enemmän liitäntöjä takana.
Virrat saan mankalle ihan hyvin ja löytää kanavat, mutta heti kun pistää sen ison pyöreen liittimen kiinni niin laite sekoaa. Korvia vihlova häiriöääni alkaa kuulumaan kajareista ja taajuusnumero näytöllä vetää rallia ees-taas.
Ilmeisesti Sierroissa on siis eri malleissa ollut johdot eri järjestyksessä. Nyt pitäisikin tietää siis että mikä johto vastaa mitäkin toimintoa (oikea taka jne. jne.) niin vois johdottaa ne uusiks. Seuraavassa kuvia mankan ja johtojen tunnistamiseen:
Etupaneeli
Liittimet takana
Tarra
Johdot.
Mukana tuli tosiaan ylimääräinen pätkästy johto jossa se liitin on valmiina, joten tosta olis helppo ruveta vetään johtoja uusiks, kun tietäis oikean järjestyksen.
Onko kellään tiedossa kuvassa näkyvien johtojen oikeata kytkentää, mikä toiminta kullakin johdolla on?
Valkoinen = ?
Sininen = ?
Ruskea = ?
Punainen = ?
Keltainen = ?
Vihreä = ?
Musta = ?
Olis hienoa jos joku osais auttaa. Tai sitten pitää jossain vaiheessa ruveta uskaliaasti arpomalla kokeilemaan johtojen järjestystä...

Ainiin ja sen verta vielä, että hanskalokeron takana oli hieman jälkiasennetun näköinen vahvistin, johon se autossa kiinni oleva ison liittimen johto menee. Mutta ei kai sillä merkitystä ole jos vaan löytää oikean järjestyksen uusille johdoille.