Sierran tukivarsien erot?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

speedy
Viestit: 45
Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
Paikkakunta: Sievi

Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja speedy » Ti Tammikuu 7. 11:11:58 2014

Elikkä katsastuksessa tuli vaihto käsky kuskinpuolen takatukivarrelle,Ja kysymys koskee noitteen dohc 93vm sedanin ja farkun takatukivarren eroja et onko niitä,Kun kyseistä osaa ei ainakaan uutena ole pistänyt silmään,Ja kaikki mitä on tarjottu myynti puolella on olleet sedanin.Nopeaa vastausta kaipailisin,kiitos.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Tammikuu 7. 12:38:15 2014

farkussa iskari on jousen sisällä,sedanissa iskari ja jousi ovat erikseen.

eli farkussa on iskarin kiinnityspultit(mutterit) jousen keskellä jousikupin pohjalla ja tukivarsi on erimuotoinen(tottakai kun siinä on se iskarinreikä) ja sedanissa on erillinen korvake iskaria varten tukivarren "takareunassa".

speedy
Viestit: 45
Liittynyt: To Tammikuu 3. 11:38:22 2008
Paikkakunta: Sievi

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja speedy » Ti Tammikuu 7. 13:10:39 2014

Kiitokset nopeasta vastauksesta,Nyt vaan joku myy mulle farkun takatukivarren niin elämä hymyilee taas :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Tammikuu 7. 15:45:21 2014

Varmaan farkkuscorpionkin tukivarsi käy myös?
Pedal tu tö metal!

Ford is God
Viestit: 4021
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Tammikuu 7. 20:43:47 2014

Mulla on ollu jo vuosia ylimääräsenä farkkusierran takatukivarret, kukaan kun ei ikinä tunnu tarvivan noita farkkumallisia. :D
Jos on vielä tarvetta niin laita vaikka yv.tä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 7. 21:15:40 2014

Ville K kirjoitti:Varmaan farkkuscorpionkin tukivarsi käy myös?
Käy,mutta uudemmissa mulkkareissa (joissa perä takakannesta 2:lla kiinnityspisteellä) on vahvistetut ja hieman erinäköiset tukivarret takana. + Niissä puslat on unibal-malliset ja hieman leveämmät kiinnitykseltään kuin vanhemmat apurungot ovat.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 8. 5:10:45 2014

Aksu kirjoitti:Käy,mutta uudemmissa mulkkareissa (joissa perä takakannesta 2:lla kiinnityspisteellä) on vahvistetut ja hieman erinäköiset tukivarret takana. + Niissä puslat on unibal-malliset ja hieman leveämmät kiinnitykseltään kuin vanhemmat apurungot ovat.
Siis onko mulkkareissakin vielä kahdenlaista tukivartta?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Vs: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Tammikuu 8. 6:34:10 2014

vauhtipete kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Käy,mutta uudemmissa mulkkareissa (joissa perä takakannesta 2:lla kiinnityspisteellä) on vahvistetut ja hieman erinäköiset tukivarret takana. + Niissä puslat on unibal-malliset ja hieman leveämmät kiinnitykseltään kuin vanhemmat apurungot ovat.
Siis onko mulkkareissakin vielä kahdenlaista tukivartta?
tarkoitti että uudemmissa scorpioneissa eli mukllareissa on tuota vahvistettua ja erinäköistä tukivartta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 8. 7:34:04 2014

Juu sellaiset mulla onkin tossa toisessa sierrassa.
Hämäs vaan kun sanoit että uudemmassa mulkkarissa ;)
Puslat pitää hioa kapeemmiksi niin menee sierran apurunkoon, ja hyvä muistaa että sierran vetarit jää näiden kanssa hieman lyhyiksi eli ei välttämättä kestä kovin pitkään.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Tammikuu 8. 12:11:37 2014

hiomalla menee kyllä paikoilleen puslien holkit,pitää vaan muistaa/tietää ettei väkisin koita yrittää laittaa=ei mene hakkaamallakaan,sen verran leveämpi.
Ja kun ottaa vetarit niistä mulkkarista (ainakin 2,3L:sen) niin ovat 3mm paksummat kuin vanhemman cossu scorpionin vetarit.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 8. 15:56:33 2014

Mut eikös mulkkareissa ollut 108mm laipat kaikissa eli vetareiden kanssa tarvii sit olla mulkkarin (tai 2wd cossun) 7,5" perämurikka :D
Joka taas ei ilman hitsihommia mene normisierran apurunkoon.
Eli helpommalla pääsee kun ettii sierran tukivarret tai laittaa koko akseliston scorpiosta :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Tammikuu 8. 16:07:53 2014

No eikös sen laakerpesän/navan voi ottaa vanhasta?
Pedal tu tö metal!

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: Sierran tukivarsien erot?

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ke Tammikuu 8. 21:22:44 2014

vauhtipete kirjoitti:Mut eikös mulkkareissa ollut 108mm laipat kaikissa eli vetareiden kanssa tarvii sit olla mulkkarin (tai 2wd cossun) 7,5" perämurikka :D
Joka taas ei ilman hitsihommia mene normisierran apurunkoon.
Eli helpommalla pääsee kun ettii sierran tukivarret tai laittaa koko akseliston scorpiosta :D
Vetoakselit:

Mulkkari-Scorpio DOHC-koneella = 100mm laipat
Mulkkari-Scorpio V6(12/24V) ja diesel = 108mm laipat
Scorpio 85-94 = 100mm laipat kaikissa
Ville K kirjoitti:No eikös sen laakerpesän/navan voi ottaa vanhasta?
Laakeripesät vaihtokelpoisia keskenään sierra/scorpio, kunhan muistaa kahden eri jarrulevyn halkaisijan olemassa olon, samoin navat vaihtokelpoisia...

Eli farkku-Sierraan menee suoraan joko farkku-Sierran tai 92-94 farkku-Scorpion tukivarret, kannattaa huomioida vielä onko autossa ABS-jarrut (Sierroissa on ja ei, Scorpioissa kaikissa), anturille voi olla vaikeaa porailla reikää absittoman tukivarteen kun se "kannas" on kapeampi kuin absillisessa tukivarressa...
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

Vastaa Viestiin