Mittariston vaihto mk4 Escoon

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Mittariston vaihto mk4 Escoon

Viesti Kirjoittaja capri2 » Ke Joulukuu 10. 12:16:03 2003

Miten onnistuu kierroslukumittarillisen mittariston asennus CL -mallin (ei rundimittaria) mk4 escoon. Pitääkö vetää uskomaton kasa piuhaa/liittimiä..
Heittämällä tuskin menee..

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Joulukuu 10. 13:53:57 2003

No ei mene heittämällä. Liittimiä kierroslukumittarillisesta autosta ja johtokaavio tarvitaan. Patentoimallakin itse tehden onnistuu liittimien teko.

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » To Joulukuu 11. 7:50:21 2003

Niin arvelinkin... eikun kolvailemaan.

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » To Joulukuu 11. 18:46:39 2003

Noniin, nyt on piuhat+liittimetkin mukana, onkos jollain valmista kytkentäohjetta, vai rupeanko tulkkaamaan haynesin opusta?
Vinkkiä kaipaisin ainakin vilkkujen merkkivalon kanssa: CL=yksi yhteinen merkkivalo molemmille vilkuille, GT=molemmille vilkuille oma valo.
Vihjeet tervettulleita...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Joulukuu 11. 19:30:37 2003

Offtopic :!:
Vai sinne se mittaristo menikin... :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » To Joulukuu 11. 19:42:38 2003

Tänne... ja ratti myös :D
Tuli tuossa viikonloppuna hommattua hyvä kakkosauto, ja nyt iski tuninkikuume.. hyvää terapiaa rassata "uudempia" autoja välillä, Caprit kohta lumen alla...

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Pe Joulukuu 12. 10:19:02 2003

Itse jätin mokoman vilkun valon toiminnasta pois kun en keksinyt miten sen saisi kytkettyä oikein. Vai olikohan kytkentä niin että vain toinen vilkku oli toiminnassa, en muista. :? Liitinjärjestyskin selviää joten kuten kun seurailee mihin mikin liitin menee ja johtokaavion avulla.

Mulla oli joskus tehtynä nastajärjestyskin muutokselle 14.cl->xr3i mittaristo. Etsitään jos olisi vielä tallessa jossakin.... (Tallin kätköissä 150km päässä, jouluna pääsen tutkimaan)

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Joulukuu 12. 15:12:19 2003

Mulla olis kyseinen kaavio kellosta rundariin. Haluutko et lähetän sen sulle vaikka liitetiedostona jos pistät e-mailis mulle niin voin lähettää...

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » La Joulukuu 13. 11:15:56 2003

Planet kirjoitti:Mulla olis kyseinen kaavio kellosta rundariin. Haluutko et lähetän sen sulle vaikka liitetiedostona jos pistät e-mailis mulle niin voin lähettää...
et sais sitä tänne foorumiin jotanki tai nettiin ku moni mukin saattaa tarvita sitä kytkistä.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » La Joulukuu 13. 13:46:38 2003

Hienoa! :D
Laita vaikka: capri2@suomi24.fi

Kiitos!

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Joulukuu 14. 13:41:59 2003

Mä voin laittaa nettiin jakoon, laita mulle se postilla:
ville.toivanen@tntuning.net
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Joulukuu 15. 10:22:26 2003

olis hyvä jos se joku sais netti... itsekin voin laittaa jos joku vaan lähettäis sen mulle.. olen muutenkin kasaamassa sivustoja, mihin tulee esim mittari taustoja yms..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ma Joulukuu 22. 7:22:50 2003

Joo eli lupasin tuossa aiemmin etsiä tekemääni kytkentäkaaviota. Se on valitettavasti mennyt mappi-ööhön. :cry:

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » To Toukokuu 20. 18:34:51 2004

PasiL kirjoitti:Itse jätin mokoman vilkun valon toiminnasta pois kun en keksinyt miten sen saisi kytkettyä oikein.
Nostetaan nyt tämäkin näkyville taas... Eli ne vilkun johdot menee niin että ykslamppusessa systeemissä se merkkivalo on kytketty kahden vilkkupolttimon väliin. Se merkkivalo maadottuu aina sen käyttämättömän vilkun polttimon kautta.

Siitä vaan kytkemään. Eli sen ykslamppusen systeemin johdot toinen toiseen polttimoon ja toinen toiseen. Ja maa on tehty semmosella lenkillä siinä liittimessä, ainakin alunperin.

Mitään ei edes tarvitte kolvailla, liittimet saa purettua, ottaa vaan sen pistokkeen rungon auki ja irrottaa sen johdon siitä ja pistää toiseen. (No täytyyhän se itse kiekkakellon johto juottaa...) Mutta onpa se kuitenkin ainoa.

Vastaa Viestiin