Kannentiiviste ohc turboon

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Kannentiiviste ohc turboon

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Su Tammikuu 11. 21:14:57 2004

Mikä kannentiiviste kestäs hyvin ? tarkotus pitää 1.5 ahtoja.

tuli jo hommattu Cometicin kolmikerros terästiiviste ja nyt ensimmäisen käynnistyksen jälkeen ilmeni pientä öljy vuotoa kannen taka kulmasta!!!

lohko ja kansi ovat oikaistu !!!??? :roll:
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Tammikuu 11. 21:36:52 2004

Vika tuskin on tiivisteessä. Jotain muuta nyt on pielessä?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 11. 21:37:27 2004

Itsellä oli 4,5kk viime kesänä cossun vakio pahvi ja hyvin kesti 1,4 paineet.Seuraavan kerran laitan kuitenkin n-ryhmäläisen cossun pahvin paikoillen.
Et ole ainoa näköjään jolla ollut ongelmia gometigin "pahvin" kanssa ohc:n välissä,jutellut jo muutaman kanssa aikaisemmin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 11. 21:47:03 2004

Kossun vakiopahvi on kyllä vahva tekele, muistaakseni se on kestänyt kollillakin joka muistaa antaa happea 400+ koneella. Rautakansi saattaa turvota erilailla kuin alumiini joten johtuuko peltitiivisteen vuoto siitä? ja vuotaako se haitaksi asti? eli onko hikoilua lohkon pinnalla vai putooko maahan asti?

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Su Tammikuu 11. 22:04:19 2004

kannentiivisteestä näkyy vähän kulmaa ja sen päälle tulee öljyä .
lähinnä koko kannentiivisteen pitävyys epäilyttää ton pienen vuodon takia !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Tammikuu 11. 22:04:53 2004

Voisiko johtua siitä, että pahvi olisi suunniteltu alukannelle ja rautakannessa liekkirenkaat eivät uppoa kanteen vaan jäävät kantamaan?

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Su Tammikuu 11. 22:08:52 2004

Jahman kirjoitti:Voisiko johtua siitä, että pahvi olisi suunniteltu alukannelle ja rautakannessa liekkirenkaat eivät uppoa kanteen vaan jäävät kantamaan?
vaikee sanoa ? kyllä sitä ihan ohc :en myydään ! kai täytyy tehdä pieni purku operaatio ja vaihtaa vaikka cossun pahvi !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Tammikuu 11. 22:10:21 2004

Toi oli vaan ihan spekulaatio, jos nimenomaan ongelmia on ollut vain rautakansilla...

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Tammikuu 12. 1:01:40 2004

mullaki vähä hikoilee cometicilla mut en oo ottanu stressiä siitä kun ei oo öljyä kuitenkaan hävinny mitenkää erikoisesti. Kai oot vetäny kansipahvispreitä tms. siihen pahviin?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ma Tammikuu 12. 2:58:13 2004

AkiS kirjoitti:mullaki vähä hikoilee cometicilla mut en oo ottanu stressiä siitä kun ei oo öljyä kuitenkaan hävinny mitenkää erikoisesti. Kai oot vetäny kansipahvispreitä tms. siihen pahviin?
Ei siihen tartte laittaa mitään liimoja...Mulla ton nipponis on pitäny ihan hyvin, vaikkakin siin on alumiini kansi ja lärpytin on Trustin valmistama...

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 12. 12:35:49 2004

en laittanut liimaa kun ei pitänyt sellaseen olevan tarvetta !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 12. 12:40:12 2004

SHR kirjoitti:Kossun vakiopahvi on kyllä vahva tekele, muistaakseni se on kestänyt kollillakin joka muistaa antaa happea 400+ koneella. Rautakansi saattaa turvota erilailla kuin alumiini joten johtuuko peltitiivisteen vuoto siitä? ja vuotaako se haitaksi asti? eli onko hikoilua lohkon pinnalla vai putooko maahan asti?
tohon kun sais "kollilta" allekirjoituksen !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Tammikuu 12. 12:46:45 2004

omassa cosassa vuoti kans öljyä pihalle cometic yhestä kulmasta vaikka pinnat oli suoristettu-> eli ite en enään laita ainakaan cometicin tiivistettä.
suosittelen a-ryhmän reintz:iä tai jotain wrc tiivistettä
tosin tämä on minun kantani ja jokainen tekee niin kun ite haluaa.

popo99
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja popo99 » Ma Tammikuu 12. 13:25:16 2004

Mulla kestäny oharissa 1 baarilla cossun vakio pahvi...
Ahistaa ahistaa

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Tammikuu 12. 14:05:07 2004

välitin tämän keskustelun Cometic tuotehoitajalle maahantuojalle ja kysyin onko heillä tietoa moisesta:

------------

vastaus oli:
"eipä ole tänne asti tullut tietoa moisesta. pelkkiä kehuja tähän mennessä. Kaikilla tutuilla nimimiehillähän on ohc + cometic ilman ongelmia. Jos vuotaa oikeesti miksei oteta yhteyttä takuun merkeissä..."

------------

siis jos ongelmia niin etsitään syy tarvittaessa maahantuojan avustuksella eikä vain arvella ja esitetä mu-tu arvostelua, kiitos!

T: Pete / ProStreet

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Tammikuu 12. 21:11:03 2004

koiste7 kirjoitti:
SHR kirjoitti:Kossun vakiopahvi on kyllä vahva tekele, muistaakseni se on kestänyt kollillakin joka muistaa antaa happea 400+ koneella. Rautakansi saattaa turvota erilailla kuin alumiini joten johtuuko peltitiivisteen vuoto siitä? ja vuotaako se haitaksi asti? eli onko hikoilua lohkon pinnalla vai putooko maahan asti?
tohon kun sais "kollilta" allekirjoituksen !
Missähän se kolli luuraa jotta vahvistais asian, jos se on ns. n-ryhmän pahvi, niin mulle se on yhtäkuin vakio niinkauan kun joku näyttää liekkirenkaan vahvikkeet, en löytänyt vaikka olen purkanut molemmat.........

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Tammikuu 12. 21:29:48 2004

Taitaa kollilla olla ns. r.N-paffi. Liekkirenkaista olis kyllä kiva tietää...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 12. 21:32:40 2004

SHR kirjoitti: ...jos se on ns. n-ryhmän pahvi, niin mulle se on yhtäkuin vakio niinkauan kun joku näyttää liekkirenkaan vahvikkeet, en löytänyt vaikka olen purkanut molemmat.........
Samaa laulua laulan myös. Tästähän on ollut piiitkät rupattelut ennenkin. -> N-ryhmä= vakio miinus yksi peltikaulus öljykanavan ympäriltä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ma Tammikuu 12. 22:04:11 2004

Mul kans oharissa reinz:in joku ns. kisatiiviste ja hyvin piti 1.2 barin paieillaki ja samalla tiivisteellä ravotettiin kanttaki kertaalleen eikä falskannu sittenkään. Aion käyttää jatkossakin samaa tiivistettä korkeammillaki paineilla, kunnes tulee jotain huomauttamista. Hintaa oli tiivisteellä jotain 80e. :?

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 12. 23:55:21 2004

prostreet kirjoitti:välitin tämän keskustelun Cometic tuotehoitajalle maahantuojalle ja kysyin onko heillä tietoa moisesta:

------------

vastaus oli:
"eipä ole tänne asti tullut tietoa moisesta. pelkkiä kehuja tähän mennessä. Kaikilla tutuilla nimimiehillähän on ohc + cometic ilman ongelmia. Jos vuotaa oikeesti miksei oteta yhteyttä takuun merkeissä..."

------------

siis jos ongelmia niin etsitään syy tarvittaessa maahantuojan avustuksella eikä vain arvella ja esitetä mu-tu arvostelua, kiitos!

T: Pete / ProStreet
yhteyttä tiivisteen myyjään on otettu !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Tammikuu 13. 0:02:31 2004

No mä nyt laitoin liimat siihen kun herra Sarlin niin suositteli...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Tammikuu 13. 7:09:15 2004

pehkos69 kirjoitti:Mul kans oharissa reinz:in joku ns. kisatiiviste ja hyvin piti 1.2 barin paieillaki ja samalla tiivisteellä ravotettiin kanttaki kertaalleen eikä falskannu sittenkään. Aion käyttää jatkossakin samaa tiivistettä korkeammillaki paineilla, kunnes tulee jotain huomauttamista. Hintaa oli tiivisteellä jotain 80e. :?

kuka tota reinzin tiivistettä myy?

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ti Tammikuu 13. 8:07:06 2004

Reinzin tiivisteen ostin muistaakseni APE importista Oulusta, mut en mee takuuseen saako enää...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 13. 14:41:32 2004

Kossun orkkispahvi on juuri Reinz jonka päässä lukee teksti top YB 1261. Kestää kyllä ällistyttävän hyvin, pahvin hinta/laatusuhde erittäin hyvä, maksaa siis muutaman kympin :shock:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Tammikuu 18. 22:30:44 2004

On kyllä vaikea päättää minkä pahvin tohon cossuun laittais. Tavoitteena tiivis kansi pitemmäksi aikaa kuin pariksi vuodeksi.

Onko cometic ruostumatonta materiaalia ,tuli vaan mieleen jos se on paljonkin jalompaa metallia kuin kannen alumiini ja lohkon rauta.
Rupeaa syömään vesireikiä suuremmaksi ajan kanssa kenties ja taas vuotaa.
Toinen vaihtoehto olis tietty arpin pultit ja vakio pahvi. Turhan kalliita vaan vakiopahvit suomessa ,ryöstöracing kiskoo niistä 75€,täytyy tiedustella saisko jostain halvemmalla. Enklannissa pyytävät niistä 10-20£ eli kovalla katteella myyvät suomessa. Cometic taas on oikean hintainen täälläkin. ja mistä sellaista kansipahviliimaa saa ja onko siitä hyötyä.

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Su Tammikuu 18. 23:26:57 2004

Jos jollain tarvetta orkkis pahville (reinz) niin 4kpl jäljellä 40.-/kpl.
Laitelkaa vaikka privaa.

Kaikki myyty.
Viimeksi muokannut Karmann, Ti Tammikuu 20. 13:49:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kannentiiviste ohc turboon

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 19. 13:25:45 2004

koiste7 kirjoitti:Mikä kannentiiviste kestäs hyvin ? tarkotus pitää 1.5 ahtoja.

tuli jo hommattu Cometicin kolmikerros terästiiviste ja nyt ensimmäisen käynnistyksen jälkeen ilmeni pientä öljy vuotoa kannen taka kulmasta!!!

lohko ja kansi ovat oikaistu !!!??? :roll:
Tuosta oikaisusta tuli mieleeni, että ei olisi ensimmäinen kerta, kun koneistaja olisi homman ryssinyt. Eli jos on liian suurella nopeudella/syötöllä jyrsitty, kaivaa terä epätasaiset urat kanteen, jonka jälkeen pahvi vuotaa. Cometic on kyllä osoittatunut hyväksi ja kestäväksi pahviksi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 19. 17:21:10 2004

Ne murheet on takana ja cossun vakio pahvi kiinni ! ei kyllä vielä käynnissä ollut !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Tammikuu 19. 18:30:17 2004

KtK kirjoitti:On kyllä vaikea päättää minkä pahvin tohon cossuun laittais. Tavoitteena tiivis kansi pitemmäksi aikaa kuin pariksi vuodeksi.

Onko cometic ruostumatonta materiaalia ,tuli vaan mieleen jos se on paljonkin jalompaa metallia kuin kannen alumiini ja lohkon rauta.
Rupeaa syömään vesireikiä suuremmaksi ajan kanssa kenties ja taas vuotaa.
Toinen vaihtoehto olis tietty arpin pultit ja vakio pahvi. Turhan kalliita vaan vakiopahvit suomessa ,ryöstöracing kiskoo niistä 75€,täytyy tiedustella saisko jostain halvemmalla. Enklannissa pyytävät niistä 10-20£ eli kovalla katteella myyvät suomessa. Cometic taas on oikean hintainen täälläkin. ja mistä sellaista kansipahviliimaa saa ja onko siitä hyötyä.
mun on kans tässä kevään aikana laitettava kannentiiviste, olin miettinyt tuota cometicia mutta ei se vissiin sitten ole hyvä . Olisin laittanut sen paksumman version ja arp pultit . Kannen kun joutuu oikaista niin ei puristukset nousis sillä paksummalla tiivisteellä. Alkup tiivistettä ei kuitenkaan saa paksumpana.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Tammikuu 19. 20:24:03 2004

Mulla oli just mielessä arpit ja cometic 1.42mm (paksumpi) jottei puristukset nousis. Englannin foorumeissa cometic sai enimmäkseen kehuja ,samaten arpit. Mutta toistakin mieltä oltiin :? .
Nyt tulee varmaan norkkupahvi ja arpit mulle,en uskalla riskeerata cometicin kanssa.
cossun Vakion ja a-ryhmän kansipahvin olivat todenneet britit yhtä hyviksi,itse saa päättää millä nimellä ja hinnalla pahvinsa ostaa ,tavara on samaa(vakio tai a-ryhmä.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 21. 0:48:13 2004

Cometicin kanssa ei käytetä mitään kamaa ensiasennuksena on tehtaan ohje

muut asennukset omalla vastuulla miten haluaa (tehtaan takuu raukeaa)

jotkut asiakkaat käyttävät VHT kansipahvispraytä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Tammikuu 22. 19:54:38 2004

tuo saattaa olla parempi yhdistelmä jos laittaa cometicin kanssa cossun omat venyvät pultit, ne ehkä hieman tasaa sitä lämpövaihteluista johtuvaa elämistä.

joskus oli täällä keskusteluissa linkki jonkun ruottalaisen cossuvirittäjän kotisivuille ja sen "päiväkirjassa" oli pitkät jutut siitä kun se yritti metallitiivisteella ja kovilla pulteilla ajaa ja niin vaan tiiviste petti useasti. jossakin vaiheessa se laittoi vakiopultit ja hyvin alkoi toimimaan. tehot pyöri 500 paikkeilla. ja se linkki liittyi imukotelon tekoon, oisko siipicossu sen laittanut, en muista tarkkaan..

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 22. 22:35:07 2004

asia jäi mietityttämään niinpä tarkistin tutulta virittäjältä mitä käytetään tehokkaissa cossuissa

he ovat aina laittaneet arp pinnapultit joten ei ole tietoa miten on tilanne vakiokannenpulttien kanssa

arp kannen pinnapultit + vht kannentiivisteliima = kestää viritetyssä cossussa

n 475hv @ 1,2 bar ja n 700hv @ 1,9bar

lohkossa betonia + vesitilaa (kadullakin ajavat noilla vehkeillä)

lohkon kierteiden nousua ei ole havaittu, mutta ne onkin aina putsattu ja arpit kiristetty niiden omalla rasvalla ja arp:n omien ohjeiden mukaan
momenttiavain myös tarkistutetaan säännöllisin väliajoin

arveltiin että jos moottorissa on jotain väärin suunniteltu ja esim "toimii itseään vastaan" tai "ikäänkuin kompurana" niin tulee värinöitä ja nakutuksia jne ja alkaa tulemaan kaikenlaisia kestävyysongelmia lohkon kanssa mm kierteet

isoilla kierroksilla (6500+ rpm) cossun vakiomoottorissa on muita ongelmia jotka vaativat korjaamista mutta cometic kansipahvi + vht spray ja arp-pultit pitävät hyvin

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Tammikuu 23. 11:50:24 2004

Pikkusen kuulostaa essolta, että 205 lohko ja vakiot korvaavilla pulteilla ajellaan 700hv tehoilla.... turhaan sitten jotkut virittäjät käyttää 200 lohkoa ja wrc läpipultteja runkolinjaan asti jos vakiot kestää ihan mitä vain......kierteiden nousua havaittu aina vakioista lähtien. Arp rasvan käyttö pitäisi olla kaikille päivänselvää. Tarkoitus ei ole aloittaa kinaamista mutta en usko tota juttua koska jos puhutaan että se kestää niin sen pitää kestää ajoa täydellä teholla, mitkään penkkisuhaukset ei kiinnosta.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 24. 20:50:31 2004

Eli edelleen on jäännyt minulle epäselväksi mitä eroa on tavallisella(vanhalla) 2.0ohc ja "205" kohkolla ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Tammikuu 24. 21:00:19 2004

Ei käytännön merkitystä, osat sopivat keskenään hoonaus tietenkin männän mukaan. 205 lohko uudempaa tuotantoa, käytetty 2.0is ja kossussa. 200 lohko on 4wd sierra ja eskokossussa käytetty, selvästi vahvempi kuin 205 lohko, painaakin huomattavasti enemmän. 205 lohkoja on myös betonoitu ja kestäny huomattavia tehojakin std koossa mutta se kannen kiinnitys kun siihen ei saa wrc läpipultteja, jotkut sanovat että kansi alkaa tanssimaan :D

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » La Tammikuu 24. 21:08:03 2004

missä kohtaa muuten sanotaan että 205 lohko ?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 25. 1:17:20 2004

Pitää mainita jos puhutaan noinkin huimista tehoista joita ei juurikaan suomessa kuulla, ainakaan virallisissa penkeissä :D

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 25. 18:24:39 2004

jos kerran pitää mainita niin puhuimme 200-lohkosta sekä varmaan kymmenestä muusta osasta ja muutoksesta alkuperäiseen rakenteeseen
niitäkään ei ole mainittu

vähän tosikkomaista... :)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 25. 23:23:15 2004

Alkuperäinen aihe oli se pahvi turbokoneeseen, Cometic ja Arp tuotteet ovat hyviä, en ole kuullut että olisi ongelmia niiden takia, toi Cometic öljuvuoto ulospäin on ainut mutta onko se haitallista vai ei, mielestäni pienestä hikoilusta ei kannata stressata, mutta jos vuotaa maahan asti saattaa jotain olla vialla. Kossun orkkispahvi on hyvä vaihtoehto jos mieto viriaste esim. 300. Noista lohkon ja kansien kestävyyksistä ei kannata myöskään stressata, mutta ketä noita todella tehokkaita rakentelee niin tietävät että kaikki menee paskaksi ennemmin tai myöhemmin, ja käyttötunnit täydellä ahdolla melko pienet, eli mieluusti esitellään kovanpaineen käyrää jolla ei sitten käytännössä uskalleta oikeesti luukuttaa koska se menee paskaksi, mutta silti virittäkää lisää........ :)

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 25. 23:34:59 2004

aivan siis kannentiivisteen kestävyydestä oli puhe ja se mini siihen vaikuttaako arp isompi momentti pahvin pitävyyteen

toki otimme esimerkiksi Worst Case Scenarion kannentiivisteen kannalta eli tehokkain mitattu moottori

jos siis Cometic + VHT-spray + ARP pinnapultit pitää siinä pitää se vähemmän tehokkaassakin

Vastaa Viestiin