HCS-koneen sytkävehkeistä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

HCS-koneen sytkävehkeistä

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Tammikuu 13. 18:58:10 2004

Mistä hemmetistä löytää kytkentäkaavion moiseen? Laitteet on otettu Ford escort 1.3 Laser -89:stä. Brenda on piirrellyt tällaisen, mutta mun laitteiden johtojen värit ei ainakaan täsmää :?

Ja: Onko sytkän lämpötila-anturi kiinni imusarjan vesitilassa imusarjan alla vai termostaattikopan päässä?

- Ville

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Tammikuu 13. 19:20:35 2004

sanoppas niiden johtojen värit...mulla on useampi erilainen piirustus, jos vaikka joku tärppäis :wink:

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Tammikuu 13. 22:13:51 2004

Nyt ei ole johtokasaa käsissä, mutta tsiigaan huomenna.

Paljonkos pitää olla ilmarako Hall-anturin ja vauhtipyörän välillä?

- Ville

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Ke Tammikuu 14. 8:42:04 2004

Vehje kirjoitti:Nyt ei ole johtokasaa käsissä, mutta tsiigaan huomenna.

Paljonkos pitää olla ilmarako Hall-anturin ja vauhtipyörän välillä?

- Ville
1,5 mm on hyvä arvo

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Tammikuu 14. 10:00:21 2004

Mun johdotus menee näin:

Vihreä - puolaboksille
Ruskea- maa
Musta - puolaboksille ja +
Vihreä - puolaboksille

Liittimen kiinnitysruuvi

Ruskea/vihreä - lämpöanturi
Ruskea - lämpöanturi
Ruskea - sininen yhteen
Ruskea - sininen yhteen
Sininen/keltainen - Hall-anturi
Sininen/vihreä - Hall-anturi

Sun kuvaan verrattuna alin on siis numero 1. eli onhan ne loppujen lopuksi aika paljon samanlaiset. Alipaineletkussa muuten on joku muovimohkula, oliskohan signaalin tasaamiseksi vai onko siinä joku painerajoitin?

Ja sitten: Millä perkeleellä tohon systeemiin kytkee kierroslukumittarin? Mulla on GT-Cortinan orkkismittari, joka alunperin on kytketty puolan + piuhaan, eli puola saa virtansa kierroslukumittarin kautta. Mitäs jos vaan ottaa virran koko systeemille ton kierroslukumittarin kautta. Samallalailla toi tuplapuolapakettikin ottaa virtaa sykäyksittäin kuin tavallinen puolakin?

- Ville

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Tammikuu 16. 0:01:51 2004

vehje, saitko sähköpostia vai lähetinkö jollekin väärälle hemmolle?

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Tammikuu 16. 0:14:24 2004

Sain joo. Enpä vaan ole ehtinyt juuri tutkia.

Muuten melko samannäköistä, mutta toi tietokonelaatikko jossa lukee ESC, on mulla erinäköinen. Liitin on mulla keskeltä kiinni ruuvilla. Anturit näyttää samoilta ja toi tuplapuolapakka myös. Mikä muuten on toi valkoinen mokkula johon menee se yksi liitin johon tulee vain yksi johto?

Mulla ei ainakaan ole imuilman lämpötilan tunnistinta? Mulla boksille tulee noi kymmenen johtoa. Sulla näyttäis tulevan 11? Mun boksi muuten on 1989 1.3 express escortista.

Täytyy viikonloppuna rakennella tuo Hall-anturi lohkoon kiinni. Ajattelin tehdä sellaisen kiinnityksen, että pääsee perusennakkoa säätämään.

Imusarjan kimppahankinta muuten kusi kun mä piheyksissäni tein 30 milliä paksun imusarjan alumiinista :oops:

- Ville

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Tammikuu 16. 0:21:58 2004

11:sta johto on imuilmantunnistimelle ja se valkoinen laatikko on häiriönpoisto konkka puolan virtajohdolle.

vai kusi ne :( pitää vissiin kysellä itsekin paikalliselta billet-insinööriltä. kuvasta päätellen hän osaa jotain tehdä

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ma Tammikuu 19. 20:38:32 2004

No ei onnistukaan ihan helpolla ton HCS-sytkärin Hall-anturin sijoittelu tohon zetec-lohkoon. Vauhtipyörän reikäkehä ei olekaan keskellä lohkon reikää, vaan ihan "sisälaidassa". Lisäksi vauhtipyörän lohkon puolella oleva kohouma tulee vain 3 millin päähän lohkosta joten ei oikein mahdu kiinnitystä tekemään.

Eli siis sopiiko zetecin oma pyörimisnopeusanturi ihan sellaisenaan käytettäväksi HCS-vehkeiden kanssa? Liittimen viritys ei ole ongelma, mutta mitenkäs sähköisesti? Eipä niissä kai juuri eroa ole?

Sitten vielä mistä ihmeestä ottaa tolle Smiths-kiekkamittarille signaalin? Alunperin kiekkakello on puolan -navan ja kärkien väliin kytkettynä.

Ajattelin laittaa lämpötila-anturin tilalle säätövastuksen jolla saa perusennakkoa säädettyä.

- Ville

P.S. Jos olette sitä mieltä että tuo zetecin Hall-anturi pelaa yhteen HCS-vehkeiden kanssa, niin sellaisen saa mulle myydä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 19. 21:12:29 2004

mailasin sulle kuvan zetecin oman anturin kiinnityksestä.
täytyis mitata vastusarvo molemmista tunnistimista.
napaisuusuudellakin on induktiivisessa anturissa merkitystä. siniaalto napaisuudesta riippuen piirtyy peilikuvana ja boxi voi ymmärtää väärin kun vauhtipyörän reiätön kohta tulee kohdalle.

eikös tämä juuri ole induktiivinen anturi? käsitykseni mukaan Hall-anturilta tulee kanttiaaltoa ja on 3-napainen

induktiivisen tunnistimen aallonmuoto. ja aallonmuoto kääntyy ylösalaisin mikäli johdot väärinpäin (toyota ei lähde edes käyntiin piuhat väärinpäin)

vertailun vuoksi:hall tunnistimen aallonmuoto.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Tammikuu 20. 8:51:54 2004

Kerrohan Brenda, sopiiko tuo HCS:n kampikulman anturi suoraan tuohon peltipoteroon jossa zetecin alkuperäinen anturi on kiinni?

- Ville

P.S. kiitos kuvasta ja totta tosiaan, kyseessä on induktiivinen anturi eikä mikään Hall-anturi. Hall-anturihan vaatisi magneetin vauhtipyörän kehälle eikä siellä sellaista ole.

EDITEDIT!! Brenda, jos sulla on tuo kuvan kone irrallaan jossain, niin et viitsisi mitata kuinka paljon tuo anturi tulee ulos lohkon tasosta??

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Tammikuu 20. 17:45:23 2004

mittailen kun käyn tallilla....

Vastaa Viestiin